Batteri flad meget hurtigt
Fra : Carsten Andersen

Dato : 18-12-08 19:32

Hej,

Jeg har fået en Nokia 6300 af noget familie, telefonen har kun været brugt i
2 uger, men har først lagt i æsken i et halvt år. Problemet er nu at
batteriet kun holder få dage, så skal det lades op. Det skyldes givetvis det
halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for at optimere batteriet, og
opnå bedre kapacitet??

mvh

Carsten Andersen

Fra : Max

Dato : 18-12-08 19:37

Hej Carsten

> skyldes givetvis det halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for
> at optimere batteriet, og opnå bedre kapacitet??

Næ, køb et nyt. Moderne batterier starter med at dø den dag
de bliver født, så de bliver gamle uanset om de bruges eller ej.

--
Mvh Max

Fra : Ralph Køster

Dato : 18-12-08 20:27

Det skyldes den store farveskærm.
Du skal ikke regne med at et nyt holder meget længere.
Mine telefoner bliver ladet op næsten hver dag.
De bliver brugt til spil,mp3 osv.
Men hver anden dag lyder ikke usandsynligt.
Hvis min ligger uden sim-kort i og ikke bliver brugt, men er tændt, så
holder den næsten 2 uger.

Så du kan jo bare pille skærmen fra...Haha...

Sorry men jeg tror altså ikke det hjælper med nyt batteri...
Ralph.

Fra : Anders

Dato : 19-12-08 08:01

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
> [...]
> holder den næsten 2 uger.
>
> Så du kan jo bare pille skærmen fra...Haha...
>
> Sorry men jeg tror altså ikke det hjælper med nyt batteri...

Skærmen har knap så meget at sige, derimod sluger den hurtigt batteriets
kapacitet ved brug af spil og mp3 osv.
Check lige om din bluetooth forbindelse er slået til !
Ligeledes skal man spare på brug af radioen, da den også sluger en del
strøm...

De første 4-6 gange du skal lade mobilen op, er det vigtigt at man lader den
løbe hel ned, for de forlænger batteriets levetid.

Desuden kunne en opdatering måske også afhjælpe lidt, hvis der er kommet en
nyere...
Nokia har jo i mange år haft problemer med, at deres mobiler bruger utroligt
meget størm - sammenligner med f.eks. SonyEricsson.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-12-08 15:55

On Fri, 19 Dec 2008 08:00:39 +0100, "Anders" <andersxforst@gmailxcom>
wrote:

> [...]
>Check lige om din bluetooth forbindelse er slået til !
>Ligeledes skal man spare på brug af radioen, da den også sluger en del

frakobling af cell broadcasting hjælper også.

Men prøv evt at lade telefonen blive ladet op nogle gange inden du
køber nyt batteri.

Fra : Anders

Dato : 18-12-08 20:31

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for at optimere batteriet,

Hvordan har telefonen været ladet op i de 2 uger den har været brugt ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-08 23:53

Carsten Andersen wrote:
> [...]
> skyldes givetvis det halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for
> at optimere batteriet, og opnå bedre kapacitet??

Prøv nogle fulde cycler med fuld af- og opladning.

Hjælper det ikke er der sikkert ikke så meget at gøre. En moderne telefon
har ikke som i gamle dage en uges batteritid.

Ellers: www.batteryuniversity.com

(F

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 19-12-08 07:04

> [...]
> det halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for at optimere batteriet,

Nyere telefoner holder ikke meget mere end de 2 dage du oplever. Min n6280
har kunne holde op til 3 dage de første par måneder efter et nyt originalt
batteri, men ellers er 2 dage meget normalt.

Kør batteri så langt ned at den beder om at blive opladet - og giv den så en
opladning der strækker sig over 8 timer+. Men tror altså ikke du får meget
mere ud af tlf, heller ikke med et nyt batteri.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-12-08 15:56

On Fri, 19 Dec 2008 07:04:18 +0100, "Steen Holm Pedersen"
<stonie@dont_want_nospam.dk> wrote:

>Kør batteri så langt ned at den beder om at blive opladet - og giv den så en
>opladning der strækker sig over 8 timer+.

Laderen/telefonen slår jo selvfra efter endt opladning.

Fra : Peter T.

Dato : 19-12-08 09:12

In article <es-dnXooupCDCtfUnZ2dnUVZ8hKdnZ2d@posted.nordit>,
dublinx@yahoo.dk says...

> [...]
> halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for at optimere batteriet, og

Da jeg fik en tilsvarende nokia 6300 omkring nytår, havde jeg samme
problem, hvor den var tvangsindlagt til opladning praktisk talt hver
anden dag uanset brugen af den. Jeg fandt ud af, at modellen bare ikke
kan holde strøm specielt længe. "Desværre" tabte jeg den på en mark på
fyn i sommer og den er ikke siden dukket op igen.

--
Peter T.

Fra : reno

Dato : 19-12-08 09:23

Jeg har en nokia 95 8gb, og den holder fint i en uge på en opladning, dertil
skal der dog siges, at den er slukket om natten.
mvh reno

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-12-08 15:57

On Fri, 19 Dec 2008 09:12:25 +0100, Peter T. <pinoc10@hotmail.invalid>
wrote:

>Jeg fandt ud af, at modellen bare ikke
>kan holde strøm specielt længe.

Har netop udskiftet min og den holdte som ny fin strøm i 5 dage.

>"Desværre" tabte jeg den på en mark på
>fyn i sommer og den er ikke siden dukket op igen.

kan være den dukker op i et "hvad er det værd"-program på DR i 2124

Fra : Sven Lundbech

Dato : 19-12-08 15:15

> [...]
> det halve år uden brug, men kan jeg gøre noget for at optimere batteriet,

Hvis Bluetooth er tændt, så prøv at slukke det. Bluetooth bruger
erfaringsmæssigt meget strøm især i lidt ældre telefoner.

Hilsen Sven

Fra : Carsten Andersen

Dato : 20-12-08 01:16

"Sven Lundbech" <oz7s@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Bluetooth er tændt, så prøv at slukke det. Bluetooth bruger
> erfaringsmæssigt meget strøm især i lidt ældre telefoner.
>
> Hilsen Sven

Ok,

Tak for alle svarene. Var vandt til en meget lidt fancy 5140i, og den kunne
holde en hel uge

mvh

Carsten Andersen

Fra : Sven Lundbech

Dato : 20-12-08 15:54

> [...]
>>

> Ok,
>
> Tak for alle svarene. Var vandt til en meget lidt fancy 5140i, og den

Hej Carsten,

- hmm... ifølge

http://www.gsmarena.com/nokia_5140i-1150.php og

http://www.gsmarena.com/nokia_6300-1800.php er de to telefoners
standby-formåen ikke særlig forskellige.

Hjalp det at slukke Bluetooth, eller var det ikke tændt?

Hilsen Sven

Fra : Carsten Andersen

Dato : 22-12-08 18:24

> [...]
> standby-formåen ikke særlig forskellige.
>
> Hjalp det at slukke Bluetooth, eller var det ikke tændt?

Det var slukket. Det har kun været tændt en gang i kort tid, og derefter
slukket igen

Carsten