Mobiltelefonen som vækkeur
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-12-08 19:21

En mobiltelefon behøver ikke at være tændt for at fungere som vækkeur.

Det er der tilsyneladende mange der tror.

Ok, måske er der nogen telefoner der _skal_ være tændte for at kunne
vække, men prøv det engang: sæt din telefon til at vække om 5 minutter
og sluk den så.

Min Nokia 5110 (den gang jeg brugte den endnu) kunne tænde af sig selv
og vække på det indstillede tidspunkt.

PS: Folk der har brug for at have telefonen tændt døgnet rundt og folk
som tror, at de dør hvis de ikke er "på" i døgndrift må søge andre
muligheder.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Max

Dato : 17-12-08 20:26

Hej Martin

> PS: Folk der har brug for at have telefonen tændt døgnet rundt og folk
> som tror, at de dør hvis de ikke er "på" i døgndrift må søge andre
> muligheder.

Hvorfor skal man slukke sin telefon ?

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 20:57

Hej Max
Max wrote:
> Hvorfor skal man slukke sin telefon ?

Du ved jo godt, at dem med sølvpapirshat ikke kan sove med dem på, så derfor
slukker de mobilen om natten
De er sikkert bange for at brænde den sidste del af hjernen af med alle
disse sleeeemmmeee radiostråler fra mobilen )

Mvh Hauge

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-12-08 21:00

On Wed, 17 Dec 2008 20:57:07 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>De er sikkert bange for at brænde den sidste del af hjernen af med alle
>disse sleeeemmmeee radiostråler fra mobilen )

Eller når ens fulde venner beslutter at begave en med en sms kl. 3 om
natten og man selv sover fordi man skal tidligt op næste dag.

.... eller på grund af andre (fulde) folk der taster et forkert nummer
inden de ringer op.

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 21:45

Martin Mose Larsen wrote:
> Eller når ens fulde venner beslutter at begave en med en sms kl. 3 om
> natten og man selv sover fordi man skal tidligt op næste dag.

Prøv med nogle ædru venner.

> ... eller på grund af andre (fulde) folk der taster et forkert nummer
> inden de ringer op.

Underligt, det har jeg ikke oplevet endnu. Men har heller ikke haft mobil så
længe, kun siden Nokia 2010 og de har alle siden været tændt 24/7..

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 17-12-08 22:56

Hej Martin

> Eller når ens fulde venner beslutter at begave en med en sms kl. 3 om
> natten og man selv sover fordi man skal tidligt op næste dag.

Se der er mine venner velopdragne og gør ikke sådan noget, jeg har
trods alt selv valgt dem.

> ... eller på grund af andre (fulde) folk der taster et forkert nummer
> inden de ringer op.

Se den slags sker vel en gang om året og er ingen grund.

--
Mvh Max

Fra : Jakob Griffel

Dato : 18-12-08 19:48

> [...]
> natten og man selv sover fordi man skal tidligt op næste dag.
>
> ... eller på grund af andre (fulde) folk der taster et forkert nummer

Jeg har da bare omdøbt en af profilerne i min SonyEricsson til "Jeg sover!"
og valgt ringetone OG vibrator fra. Så holder den k*ft om natten (eller når
det ellers er nødvendigt...).
Som en lille bonus vibrerer den heller ikke, når vækkeuret spiller den lille
melodi jeg har valgt. Jeg kan godt li at blive vækket blidt - og det kan
ikke lade sig gøre når telefonen ligger og skramler på natbordet. Det
overdøver jo vækkemelodien...

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-08 21:28

Martin Mose Larsen skrev:

> Min Nokia 5110 (den gang jeg brugte den endnu) kunne tænde af sig selv
> og vække på det indstillede tidspunkt.

Det kan både min SE T610 og min SE K700. 610'eren er en gammel
model (i mobilalderforstand).

--
Bertel

Fra : Ralph Køster

Dato : 18-12-08 20:31

SE var vist også de første der kom med det der at den tænder når alarmen
går.

Jeg har som Jacob en profil når jeg sover hvor den ikke siger noget eller
vibrerer.
Min er kun slukket når batteriet skal ud og det er jo sjældent.

Ralph.

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-12-08 00:55

> SE var vist også de første der kom med det der at den tænder når alarmen
> går.

Min odlgamle Nokia 7110 der er fra omkring 1999, hvor der var ericsson som
konkurent, kunne det også.
Jeg tror det var den første jeg havde med alarm.
Før havde jeg en Nokia 6150 som havde lidt færre funktioner end 7110.

> Jeg har som Jacob en profil når jeg sover hvor den ikke siger noget eller
> vibrerer.

Er det ikke at skyde kanariefugle med gråspurve.
Jeg bruger min møde profil så modtager jeg beskederne, med vibrator, uden
lyd så jeg ikke bliver forstyret.

> Min er kun slukket når batteriet skal ud og det er jo sjældent.

Jeg laver nok en warmclose en gang om ugen for at rydde op i hukommelsen på
telefonen.
Men jeg kører også mange programmer / ekstrafunktioner på min nye smartphone
nu.

Christian

Fra : Jakob Griffel

Dato : 19-12-08 10:32

> Er det ikke at skyde kanariefugle med gråspurve.

Njah, det ved jeg nu ikke...

> Jeg bruger min møde profil så modtager jeg beskederne, med vibrator, uden
> lyd så jeg ikke bliver forstyret.

Mødefunktionen er vel beregnet til at telefonen ikke forstyrrer _andre_.

Når jeg sover bliver jeg også forstyrret af vibratoren - den siger faktisk
en del når telefonen ligger på en træplade og begynder at danse.
Og så er der jo situationer - også i soveværelset - hvor man ikke vil
fortyrres overhovedet....

--
Hilsen Jakob

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-12-08 13:19

> [...]
> en del når telefonen ligger på en træplade og begynder at danse.
> Og så er der jo situationer - også i soveværelset - hvor man ikke vil

I sådanne tilfælde bliver telefonen "glemt" i stuen, eller bedre, den bliver
slukket.

Christian