Er det farligt at sove med mobilen 50 cm. ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 17-12-08 16:34

Jeg bruger ofte mim mobil som vækkeur, og derfor ligger den typisk ca. en
halv meter fra mit hoved, så jeg kan nå den når den ringer om morgenen. Men
jeg har tænkt over, om dette måske er farligt p.g.a. de elektrisk signaler,
som udsendes fra mobilen. Jeg ved godt, at talrige undersøgelser ikke har
kunnet bevise, at hjernen tager skade af at man taler i mobil, men når man
sover med mobilen tæt på hovedet 7-8 timer hver nat, kan det så ikke være
skadeligt?

Synspunkter udbedes.

v.h.
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-12-08 17:15

Jakob Munck skrev:

> [...]
> sover med mobilen tæt på hovedet 7-8 timer hver nat, kan det så ikke være

Hvis almindelig brugsafstand er 2 cm. fra et kritisk punkt (i
hovedet), så er strålingen fra mobilen ved din soveafstand
reduceret til

   1 / (50/2)^2 =~ 0,16 %

Læg dertil at den ikke sender hele tiden som ved en samtale, så
vil du se at det ikke er noget problem.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 17:28

> [...]
> sover med mobilen tæt på hovedet 7-8 timer hver nat, kan det så ikke være

Må indrømme at jeg før har tænkt de samme tanker, men hvad der egentlig er
mere skræmende er at jeg går med den i forlommen på mine bukser hele
dagen;-(

Mvh Ove

Fra : Hauge

Dato : 17-12-08 17:44

Ove wrote:
> Må indrømme at jeg før har tænkt de samme tanker, men hvad der
> egentlig er mere skræmende er at jeg går med den i forlommen på mine
> bukser hele dagen;-(

Så er "den" jo bare forvarmet, til du kommer hjem til konen

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 18:55

"
> Så er "den" jo bare forvarmet, til du kommer hjem til konen

Hun skal da ikke bruge min mobil!!

Fra : Alten

Dato : 18-12-08 05:45

On 17 Dec., 16:34, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> sover med mobilen tæt på hovedet 7-8 timer hver nat, kan det så ikke være

Du kan bare slukke mobilen, alarmen virker selvom telefonen er
slukket.

mvh
Henrik

Fra : Christian Kragh

Dato : 18-12-08 14:49

> Du kan bare slukke mobilen, alarmen virker selvom telefonen er
> slukket.

Ikke på alle mobiler.

Min mobil har 5 alarmer hvoraf kun en virker under lydløs eller når den er
slukket.
En tidligere, samsung, virkede slet ikke under lydløs eller som slukket.
Under lydløs med den tidligere blinkede skærmen, men der kom jo sjovt nok
ingen lyd ud, så det var lige fedt.

Christian

Fra : Ralph Køster

Dato : 18-12-08 20:32

Hvis det er 50 cm over hovedpuden, så skal du passe på når den vibrerer og
rasler ud over hylde-kanten for så kan det godt være farligt.

Alt andet er fis i en hornlygte.

Ralph.