Kan en Nokia 6220 Classic køre Tomtom??
Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-12-08 19:51

Anden 3. part software kunne også have interesse såfremt den virker på
samme måde som Tomtom og Garmin og altså ikke kræver licenser i al
evighed.
Jeg har dog fundet frem til at den ikke kan køre Garmin.
Sagen er at jeg selvfølgelig gerne vil undgå at skulle købe licens til
telefonen i al evighed, men leve med det kort jeg nu engang køber i et
par år eller mere, og så måske derefter købe en opdatering. Nokias
licenser er jo ikke ligefrem billige.

FUT: dk.teknik.telefoni.mobil

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : sls \(2770\)

Dato : 12-12-08 23:46

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> evighed.
> Jeg har dog fundet frem til at den ikke kan køre Garmin.

Jeg har hørt den skulle kunne køre garmin mobile XT, men har ikke selv
prøvet.

Lytter lige med her

// Sid

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-08 11:51

sls (2770) formulerede fredag:
> Jeg har hørt den skulle kunne køre garmin mobile XT, men har ikke selv
> prøvet.
Det kan jeg så fortælle dig at den ikke kan. Har nemlig prøvet og fandt
efterfølgende en side hos Garmin der bekræftede dette.
Skal se om jeg kan finde det igen.

> Lytter lige med her
Du skal være så velkommen

Fra : Max

Dato : 13-12-08 01:22

Hej Andersen

> Anden 3. part software kunne også have interesse såfremt den virker på
> samme måde som Tomtom og Garmin og altså ikke kræver licenser i al

Jeg er vældig glad for Wayfinder og den køre fint på en 6220 og mange
andre telefoner.

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-08 11:52

Max kom med følgende:
> Hej Andersen

> Jeg er vældig glad for Wayfinder og den køre fint på en 6220 og mange
> andre telefoner.

Gider du uddybe med lidt flere oplysninger, tak.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-08 12:00

Andersen [3650] skrev:
> Max kom med følgende:

> Gider du uddybe med lidt flere oplysninger, tak.

Er det ikke ligesom med Nokia maps. Man skal have en licens.
Det jeg er ude efter er hvor man betaler for et produkt og så bruger
man det bare indtil man falder død om. Ligesom med et gammeldaws
Krakkort.
Man køber Krakkortet og når det så er slidt op køber man et nyt

Fra : Max

Dato : 13-12-08 12:28

Hej Andersen

> Det jeg er ude efter er hvor man betaler for et produkt og så bruger
> man det bare indtil man falder død om. Ligesom med et gammeldaws

Du køber en Wayfinder, installere den på din telefon og skal aldrig
mere betale noget for at hente dine kort.

--
Mvh Max

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-12-08 13:05

Max skrev:
> Hej Andersen

> Du køber en Wayfinder, installere den på din telefon og skal aldrig
> mere betale noget for at hente dine kort.

Spændende...
Jeg er også ret træt af nokias, primært fordi den slukker skærmen når
man bruger den i gå/cykle mode, men den er også for lang tid om at find
nye ruter på cykel.

Så hvis man køber en 12mdr plan har man adgang til de maps man
preloader, når de 12mdr udløber ?
http://www.wayfinder.com/?id=481&lang=en-UK

Uden at man skal købe ekstra licenser for at programmet virker ?

/Jan

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-12-08 13:09

Jan Nielsen skrev:
> Uden at man skal købe ekstra licenser for at programmet virker ?

"All maps that you pre-install with Wayfinder MapLoader are free. So you
can browse around and make searches with your Wayfinder Navigator or
Wayfinder Earth instead of relying on printed guides, paper maps or
asking by-passers.

But in order to navigate turn-by-turn with these maps, you have to
purchase a license on wayfinder.com for one or more continents or regions."
Samme strategi som nokia maps, kortene er gratis, navigation koster...
Ved wayfinder 200kr/år hvis man binder sig for 3år

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-12-08 21:41

Jan Nielsen skrev:

> [...]
> Samme strategi som nokia maps, kortene er gratis, navigation koster...
> Ved wayfinder 200kr/år hvis man binder sig for 3år
Lidt offtopic, så har jeg prøvet programmet i dag, og det løser nogle af
de problemer det indbyggede har.

+ Backlight er altid tændt, også ved cykel/gå mode
+ Hurtig ny rute beregning
+ Stemme navigation, også i cykel mode
+ Man kan besvarre opkald uden at GPS afsluttes

-Viser ikke hvad klokken er samtidig med gps
-Foreslog ikke en cykelrute, selvom den fantes og var indstillet til
cykel, men ændrede dog rute da jeg selv drejede af ved den.
-Forventet ankomst tid hopper noget, tror det udregnes ud fra nuværende
fart og ikke gennemsnitlig.
-Ikke integreret med "Mine steder"
-Kan ikke umidelbart sende kort/data over ens position til andre
-Lidt mere besværligt at navigere til ubestemte adresser (f.eks. ved
blot at indtaste by)

Har 1 dag tilbage af den gratis prøve periode, men det ser ud til det
koster licens ligesom nokias, dog en del billigere ved 3års abo.

Fra : Max

Dato : 16-12-08 12:49

Hej Jan

> Har 1 dag tilbage af den gratis prøve periode, men det ser ud til det
> koster licens ligesom nokias, dog en del billigere ved 3års abo.

Hvad er det for et abonnement du taler om ? Min er flere år gammel
og jeg har aldrig betalt noget andet end det første køb.

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-12-08 16:22

Max formulerede tirsdag:
> Hej Jan

> Hvad er det for et abonnement du taler om ? Min er flere år gammel
> og jeg har aldrig betalt noget andet end det første køb.

Det er da mere interessant at vide hvad det var for en "model"
du købte og installerede

Fra : Max

Dato : 16-12-08 19:31

Hej Andersen

> Det er da mere interessant at vide hvad det var for en "model"
> du købte og installerede

Jeg har Wayfinder 6 og 7, både scandinavien og europa og
fælles for dem alle er at det er liftime licenser.

--
Mvh Max

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-12-08 13:49

Max skrev:
> Hej Andersen

> Du køber en Wayfinder, installere den på din telefon og skal aldrig
> mere betale noget for at hente dine kort.

Men som jeg forstår på Jan Nielsen så skal man betale for navigation
fra punkt A til punkt B, og så er vi jo lige vidt
Det forekommer mig dog at have hørt at man kun skal betale hvis der
skal være stemme der fortæller "Drej om 100 M" m.m.

Fra : Henrik

Dato : 13-12-08 23:48

Det kan den !

Mvh Henrik

Fra : Glavind

Dato : 16-02-09 22:22

Andersen [3650] skrev:
> [...]
> telefonen i al evighed, men leve med det kort jeg nu engang køber i et
> par år eller mere, og så måske derefter købe en opdatering. Nokias

Hejsa.
Du kan bruge Navigon MobileNavigator 7. Jeg har installeret den og den
virker fint.

Mvh
Glavind