mobilt internet i Tyskland
Fra : Finn

Dato : 12-12-08 17:24

Hvad forslag har i til mobilt internet når man befinder sig i Tyskland?
(skal anvendes af en der ikke har bopæl i Tyskland). Det skal anvendes
til reelt internetbrug 2-3 dage om ugen.

Mvh
Finn

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 12-12-08 18:51

Hej Finn.

Finn skrev:
> Hvad forslag har i til mobilt internet når man befinder sig i Tyskland?
> (skal anvendes af en der ikke har bopæl i Tyskland). Det skal anvendes
> til reelt internetbrug 2-3 dage om ugen.

Hvor mange MB eller GB vil der transfereres?

Hvor vil du opholder dig i Tyskland (storbyer, på landet, ...)?

Hvor længe vil du være i Tyskland?

(Turbo-)3G-dækning af de fire forskellige netværk i Tyskland kan du
finde her:

http://www.t-mobile.de/funkversorgung/inland
http://netmap.vodafone.de/cover4internet/index.jsp?appprofile=UMTS-Maps
http://eis03sn1.eplus-online.de/evportal/portal/gsm
http://gisweb.o2online.de/wlsp/app?service=external&page=ExternalGSM

Et lille udvalg af tilbud, der måske passer til dit behov:
http://www.simyo.de
http://www.fonic.de
http://www.vodafone.de/privat/callya-prepaid-ohne-vertrag-handy-openend-compact-aufladen/97038.html

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Finn

Dato : 12-12-08 19:10

Øv mange spørgsmål

> Hvor mange MB eller GB vil der transfereres?
måske 1 Gb om måneden - bedste skud

> Hvor vil du opholder dig i Tyskland (storbyer, på landet, ...)?
Primært uden for storbyer men meget i nærheden af motorvejene - ja ok
næsten ikke til at undgå dernede

> Hvor længe vil du være i Tyskland?
Meeeget forskelligt men i gennensnit nok 3 dage om ugen

Mange Tak for link (har du nogen anelse om at nogen af dem ikke vil
sælge abonnement til nogen uden bopæl i Tyskland?)

Mvh
Finn

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 12-12-08 19:28

Hej Finn.

Finn skrev:
> Øv mange spørgsmål

Du vil jo have det rigtige tilbud, ik?

> måske 1 Gb om måneden - bedste skud

Så passer den nye internet-pakke hos de discount-udbydere i
E-Plus-netværket bedst.

> Primært uden for storbyer men meget i nærheden af motorvejene - ja ok
> næsten ikke til at undgå dernede

Spørgsmålet gå hen til dækningen. E-Plus (og dermed simyo) tilbyder ikke
HSDPA (Turbo 3G) eller EDGE (endnu), og den generelle 3G-dækning er
bedst hos Vodafone.

> Meeeget forskelligt men i gennensnit nok 3 dage om ugen

Hvor mange uger taler vi om: Kun tre uger eller flere måneder?

> Mange Tak for link (har du nogen anelse om at nogen af dem ikke vil
> sælge abonnement til nogen uden bopæl i Tyskland?)

simyo vil have en tysk adresse for at kunne tilsende startpakken. Callya
kan købes hos samtlige Vodafone butikker, men hvis E-Plus-nettet er nok
til dit behov, så vil være http://www.blau.de det bedste valg, fordi
startpakken kan købes i forskellige butikker:
http://www.blau.de/app?page=blau%2FDistribution&service=page

Ved "offline"-køb skal den aktiveres på internettet:
http://www.blau.de/app?page=blau%2Fcashcarry%2FLogin&service=page

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer

Fra : Finn

Dato : 13-12-08 12:04

Rigtig mange tak for forslag. Jeg giver det straks videre (det er nemlig
ikke til mig selv men til en af mine venner)

Mvh
Finn