Mobiltelefon med internet
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-12-08 15:15

Jeg er næsten flov ved at stille spørgsmålene. Indrømmer, jeg er langt
bagud. Men okay:

Jeg har en mobiltelefon, og jeg har en internetforbindelse på
computeren. Hvordan får jeg de to ting 'koblet sammen', så at jeg kan
modtage mails på mobilen?

/Når/ jeg engang har fået den mulighed, og har lært at åbne en indkommen
mail på mobilen, bliver mailen så alligevel liggende i Indbakken på
computeren?

Er det mest praktisk at bruge sin normale mailadresse i Outlook Express
til formålet, eller skal jeg oprette en eller anden hotmail-adresse?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-12-08 15:40

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

>Jeg har en mobiltelefon, og jeg har en internetforbindelse på
>computeren. Hvordan får jeg de to ting 'koblet sammen', så at jeg kan
>modtage mails på mobilen?

Start med at fortælle, hvilken telefon du har.
--
Kerim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-12-08 16:02

Kerim Ellentoft skrev:

> Start med at fortælle, hvilken telefon du har.

Okay, vender tilbage. Får først den nye (brugte) arvestykke-telefon en
af dagene. Ved ikke præcis, hvilken Motorola-model det er.

/Skal/ det være en 3G-type, eller kan 2G gøre det?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-08 16:14

Jørgen Grandt skrev:

> /Skal/ det være en 3G-type, eller kan 2G gøre det?

En 'almindelig' mobil kan klare det.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-08 16:06

Jørgen Grandt skrev:

> Jeg har en mobiltelefon,

Hvilken?

> og jeg har en internetforbindelse på computeren. Hvordan får jeg
> de to ting 'koblet sammen', så at jeg kan modtage mails på mobilen?

Computeren skal slet ikke involveres. Du skal have en GPRS-aftale
med din mobiludbyder. Så er der internet på mobilen når først den
er sat rigtigt op, og det kan klares automatisk med en speciel
sms fra udbyderen.

Derefter sætter du dens indbyggede mailprogram til at modtage
dine mails omtrent som man sætter et mailprogram op på
computeren.

Derefter kan du modtage dine mails overalt i Danmark blot du har
mobilen med. Det er ret praktisk.

Det forudsætter kun at mobilen ikke er så gammel (billig?) at den
ikke kan benytte internet, men det kan selv min SE T610 som er
helt udgået.

--
Bertel

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 10-12-08 17:02

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det forudsætter kun at mobilen ikke er så gammel (billig?) at den
> ikke kan benytte internet, men det kan selv min SE T610 som er

Men den skal sættes op sådan at den skal gemme mails på serveren så har man
også mulighed for at hente dem når man kommer hjem til sin PC.

Kim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-12-08 17:13

Kim Schmidt Wind skrev:

> Men den skal sættes op sådan at den skal gemme mails på serveren så
> har man også mulighed for at hente dem når man kommer hjem til sin PC.

Tak for alle tilbagemeldinger. Vender tilbage, hvis noget kokser; måske
i en ny tråd.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-12-08 18:29

Bertel Lund Hansen skrev:

> Derefter kan du modtage dine mails overalt i Danmark blot du har
> mobilen med. Det er ret praktisk.

Selv i det mørke udland har de GPRS og lignende, så der kan tjekkes mail
i det meste af verden; og det er jo praktisk hvis man ikke har fået
PC'en med. Pas dog lidt på med priserne, der stadig er noget pebrede. Fx
løb mine 11 opdateringer over weekenden med få kilobytes op i 45 kr. i UK.

--
Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-08 21:23

Niels P Sønderskov skrev:

> PC'en med. Pas dog lidt på med priserne, der stadig er noget pebrede.

Det var faktisk derfor jeg undlod at nævne det.

--
Bertel