Hvilken telefon VIRKER rent faktisk?
Fra : Jesper Brock

Dato : 08-12-08 22:53

Hej gruppe

Efter tre Nokiaer i rap (2680 - 6300 - 6500c), der lider af samme sygdom
nemlig at de uden varsel lukker ned midt i samtaler, har jeg simpelthen
fået NOK af Nokia.

Hvad virker så, når jeg grundlæggende kun forlanger følgende ting af min
tlf.:

1) den skal kunne telefonere og være stabil
2) SMS/MMS
3) bluetooth-tilslutning til PC (Windows Vista)
4) mulighed for at synkronisere kalender og kontakter med outlook
5) et hæderligt kamera

Hvilken tlf bør jeg kaste min kærlighed på?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Max

Dato : 08-12-08 23:11

Hej Jesper

> Efter tre Nokiaer i rap (2680 - 6300 - 6500c), der lider af samme
> sygdom nemlig at de uden varsel lukker ned midt i samtaler, har jeg
> simpelthen fået NOK af Nokia.

Jeg tror simpelthen ikke på at det skyldes telefonerene.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Brock

Dato : 08-12-08 23:28

Max skrev:
> Jeg tror simpelthen ikke på at det skyldes telefonerene.

næh det faldt også mig svært at tro, men en udskiftning af SIM-kortet
gav ikke noget anderledes resultat...

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-08 09:51

Jesper Brock skrev den 08-12-2008 23:27:

> næh det faldt også mig svært at tro, men en udskiftning af SIM-kortet
> gav ikke noget anderledes resultat...

Hvilke andre fællesnævnere var der?
(hint: fejl40 )

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Jesper Brock

Dato : 11-12-08 18:45

Carsten Riis skrev:
> Hvilke andre fællesnævnere var der?
> (hint: fejl40 )

Jeg er så absolut åben overfor forslag til, hvilke fejl-40 du mener, der
er involveret....?

Telefonen er tændt, jeg er midt i en samtale... pludselig lukker l*rtet
ned uden varsel... hvordan mener du, det undgås?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-12-08 20:02

> Telefonen er tændt, jeg er midt i en samtale... pludselig lukker l*rtet
> ned uden varsel... hvordan mener du, det undgås?

Øresnegl.

Mvh Maria

Fra : Hauge

Dato : 11-12-08 20:05

Maria Frederiksen wrote:
> Øresnegl.

Det lød faktisk som øregas.. Kan du forklare det, så det kan forståes?

Mvh Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-12-08 21:42

Jesper Brock skrev den 11-12-2008 18:44:

> [...]
>
> Telefonen er tændt, jeg er midt i en samtale... pludselig lukker l*rtet
> ned uden varsel... hvordan mener du, det undgås?

Hvis nu det er selve telefonen som er problemet, så hjælper
simkortudskiftning ikke.

Jeg har endnu ikke hørt at en udskiftning af simkort skulle kunne
afhjælpe problem med slukning af telefon under en samtale.....den
tekniker som "solgte" den type løsning må have haft en dårlig dag.
(jeg er dog ikke mobiltekniker, men har dog lagt øre til alverdens
problemer med mobiler).

Jeg ville starte med at se på batteriet om det har sin fulde
kapacitet......har du været hård ved telefonen i form af varme vs. kulde
påvirkningerne.....hvad med fugt? Og i den duer.

Fra : Jesper Brock

Dato : 14-12-08 11:53

Carsten Riis skrev:
> Hvis nu det er selve telefonen som er problemet, så hjælper
> simkortudskiftning ikke.

Jeg er enig - men efter 3 telefoner med samme fejl, mente hverken
ekspedienten eller jeg at det kunne blive ved med at være telefonerne...

Nu er jeg så imidlertid tilbage i den opfattelse, at det kan det godt...

> Jeg ville starte med at se på batteriet om det har sin fulde
> kapacitet......har du været hård ved telefonen i form af varme vs. kulde
> påvirkningerne.....hvad med fugt? Og i den duer.

Vi taler tre telefoner og jeg køber altid mine telefoner fra nye, så jeg
ved at batterierne ikke er ødelagt af tidligere brugere - og det kan
heller ikke være batterierne, der er flade, da telefonerne lige så fint
kan tændes og bruges igen bagefter.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-12-08 23:18

> Efter tre Nokiaer i rap (2680 - 6300 - 6500c), der lider af samme sygdom
> nemlig at de uden varsel lukker ned midt i samtaler, har jeg simpelthen
> fået NOK af Nokia.

Nokia er driftsstabil. De har andre mystiske egenskaber, men de virker
altid.

> [...]
> 3) bluetooth-tilslutning til PC (Windows Vista)
> 4) mulighed for at synkronisere kalender og kontakter med outlook

Kun? Jeg synes godt nok du stiller pæne krav til noget, som er beregnet til
at tale i.

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-12-08 23:46

Jesper Brock skrev:

> Hvilken tlf bør jeg kaste min kærlighed på?

En SE-mobil.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders

Dato : 09-12-08 07:36

> En SE-mobil.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Fuldstændig enig.
- Køb en SE mobil - det virker !

Fra : Peter SD

Dato : 09-12-08 19:00

Hej.

Nu har jeg ikke prøvet længe, men denne feature "mulighed for at
synkronisere kalender og kontakter med outlook" kan S/E det ??
På hvilke modeller så ??

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-08 22:53

"En SE-mobil"

Jeg har også været glad for SE, indtil nu. Men den sidste model volder mig
problemer og ikke mindst værkstedet. Så tænk dig om, inden du vælger
butik... De kan faktisk være et større problem..

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : David

Dato : 09-12-08 07:59

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4) mulighed for at synkronisere kalender og kontakter med outlook
> 5) et hæderligt kamera
>
> Hvilken tlf bør jeg kaste min kærlighed på?

Jeg har selv ericsson k850 - har haft mange andre, med svingende kvalitet.
Ericsson har været de mest stabile jeg har haft - men også med mindre fejl.

Når man ser på fejlstatistikken er Nokia og Sony Ericsson nogle af dem med
flest fejl.

Så alt taget i betragtning burde du købe samsung, htc, osv.

Mvh
David

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-12-08 05:59

On 9 Dec., 07:58, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:

> Når man ser på fejlstatistikken er Nokia og Sony Ericsson nogle af dem med
> flest fejl.

Ja sikkert flest fejl, men højt sansynligt ikke fejlprocent.

Fra : Per

Dato : 09-12-08 16:23

Bjarke Hansen wrote:

> Ja sikkert flest fejl, men højt sansynligt ikke fejlprocent.

Nokia er og bliver de største i verden = de bedste - så simpelt er det.

Der er vist ikke engang et firma, der når dem til sokkeholderne.

De laver åbenbart den kvalitet som folk vil have !

/ Per

Fra : Hauge

Dato : 09-12-08 16:37

Per wrote:
> De laver åbenbart den kvalitet som folk vil have !

Åeh ja det er rigtigt nok, samme kvalitet som fx. det tv som TV3 og lign.
laver. Men som du skriver, der er kunder til alt, bare det er billigt nok og
reklamerne er flotte.. Men det siger jo heller intet om kvaliteten.

Har selv haft Nokia siden 2010'eren og havde svoret *aldrig* at ville have
andet. Nu meldte min interesse for et armbåndsur med Bluetooth og
nummerviser sig, så man ikke behøver tage fonen op af lommen, for at se hvem
der ringer.. Men det krævede en SE, så det blev det.. Og for fanden, langt
hurtigere og mere stabil end min gamle N95'er.. Magen til skrammel skal man
lede længe efter, altså N95, så den røg for 500 kr. til en trængende. Aldrig
mere Nokia.

Så størrelsen på et firma, behøver ikke fortælle om de laver kvalitet, men
kun at de lige netop laver det lort som pøblen kræver, og det er åbenbart
ikke ret meget.

Mvh Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-08 18:10

> De laver åbenbart den kvalitet som folk vil have !

Siger det noget om folkene eller om produktet? ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hauge

Dato : 09-12-08 18:15

Martin Johansen [6000] wrote:
> Siger det noget om folkene eller om produktet? ;)

Hehe, er det ikke lige som dem med plasma i nær-SD-opløsning?

Sorry, q ikke lade være.

Men det siger mest om kunderne, for ret mange kunder kikker på det ydre og
ikke på brugen hhv. kvaliteten.. Men kan kvaliteten ikke også være
ligegyldigt, når alle tøzerne skal have ny mobifon efter 3½ måned? Så er
udbudet vigtigere end kvaliteten.

Mvh Hauge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-08 20:39

> Hehe, er det ikke lige som dem med plasma i nær-SD-opløsning?

Nix det er ikke min pointe :)

> Sorry, q ikke lade være.

Uden tvivl :)

> Men det siger mest om kunderne, for ret mange kunder kikker på det ydre og
> ikke på brugen hhv. kvaliteten..

Præcis min pointe. Blot fordi de er størst og sælger mest betyder ikke
det er bedste kvalitet.

Mp3 er heller ikke bedste lydkvalitet men det er satans godt udbredt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-12-08 17:41

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 3) bluetooth-tilslutning til PC (Windows Vista)
> 4) mulighed for at synkronisere kalender og kontakter med outlook

Hej Jesper

Jeg har lige købt en SE C702 til kæresten og den kan tåle lidt hårdere
behandling end de fleste. Den ville jeg kigge på, hvis jeg var dig. Kamera
er 3,2 så om det er hæderligt må du selv afgøre (nok ikke i forhold til et
D5 ...

Den har så også indbygget GPS, hvis du har noget at bruge det til.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Mads

Dato : 09-12-08 18:05

On Mon, 08 Dec 2008 22:53:05 +0100, Jesper Brock
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

> [...]
>4) mulighed for at synkronisere kalender og kontakter med outlook
>5) et hæderligt kamera
>
>Hvilken tlf bør jeg kaste min kærlighed på?

Jeg har samme dårlige erfaring med Nokia, dog en 6111.
Efter at jeg skiftede til en Motorola Razr3i har jeg endnu
ikke oplevet at forbindelsen er røget midt i en samtale.
Kameraets opløsning ligger i den lave ende i dag, men
ellers opfylder sådan en vel dine kriterier og så er den
til at betale. Ca 650 kr for en ulåst.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-12-08 21:14

Jesper Brock wrote:
> Hvilken tlf bør jeg kaste min kærlighed på?

Du kunne f.eks. kigge på en SE W880i. Den opfylder alle dine krav og så er
lydkvaliteten under opkald uden sammenligning. Jeg har lige fået en Nokia
6500 (og før den en 6300) og må *igen* sande, at Nokia lige på dette punkt
er en menneskealder efter SE. Lyden *er* bare klasser bedre i en SE. Det
lyder som om, at man snakker med en spand over hovedet i en Nokia.

Så nu går der lige et par uger, til jeg for alvor bliver træt af min Nokia
og så ryger den tilbage i skuffen og samle støv og så kommer SE'en tilbage.

Søren

Fra : Anders

Dato : 14-12-08 12:15

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:493ed17a$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Så nu går der lige et par uger, til jeg for alvor bliver træt af min Nokia
> og så ryger den tilbage i skuffen og samle støv og så kommer SE'en

SE W880i har temmelig små taster, så hvis man kan leve med det...

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 11-12-08 16:35

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Efter tre Nokiaer i rap (2680 - 6300 - 6500c), der lider af samme sygdom
> nemlig at de uden varsel lukker ned midt i samtaler, har jeg simpelthen
> fået NOK af Nokia.

Jeg nægter at tro på, at du har 3 forskellige Nokia telefoner med den fejl,
jag har altid brugt nokia, og har aldrig oplevet problemer.

Du skriver at den lukker ned, hvad mener du med det, slukker den eller
afbryder den samtalen ?

JJ

Fra : Jesper Brock

Dato : 14-12-08 11:48

Johannes Jørgensen skrev:

> [...]
> jag har altid brugt nokia, og har aldrig oplevet problemer.
>
> Du skriver at den lukker ned, hvad mener du med det, slukker den eller

De slukker.... dvs 6280 og 6300 slukker helt, 6500 resetter "bare".

Fra : Mogens

Dato : 16-12-08 12:38

Har haft samme problem med min og datterens N73. Efter jeg rettede de to
dimser der skaber kontakt batteriet er det ikke sket igen.
mogens