Dårlig modtagelse på mobilos
Fra : ___P.Sir

Dato : 08-12-08 03:44

Jeg har aldrig haft en mobil som så ofte logger af sendenettet, som
min ellers dejlige SE W890i. Det er hamrende irriterende, og det
gælder KUN den, og ikke husets øvrige telefoner. Så det er ikke
dækningen, det er galt med, men telefonen - som iøvrigt er på nyeste
opdatering osv.
Hvad kan jeg gøre anden end at kigge efter en ny? Og så er
spørgsmålet: Hvilken? Er der noget steds i specifikationerne på en
mobiltelefon, som angiver følsomhed for signalet, således at jeg kan
gå efter én med bedst mulig modtagelse?
Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-08 06:09

On 8 Dec., 11:44, "___P.Sir" <Preben.Soren...@gmail.com> wrote:
> Jeg har aldrig haft en mobil som så ofte logger af sendenettet, som
> min ellers dejlige SE W890i. Det er hamrende irriterende, og det
> gælder KUN den, og ikke husets øvrige telefoner.

Bare lige for at være sikker, er det samme sendenet du er logget på
som de andre mobiler du har prøvet med?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-08 18:06

"___P.Sir" <Preben.Sorensen@gmail.com> wrote in news:f616b639-b805-4ab5-
b31e-79593ebabd5c@j11g2000yqg.googlegroups.com:

> [...]
> spørgsmålet: Hvilken? Er der noget steds i specifikationerne på en
> mobiltelefon, som angiver følsomhed for signalet, således at jeg kan

Det er vist desværre blevet normalen for SE at deres telefoner ikke er så
gode til at holde på signalet. Jeg havde en Nokia N81 - som efter sigende
er en af de bedste til at holde signal - og den havde intet problem med at
holde signalet. Nu er jeg skiftet til SE C905, den falder jævnligt af
nettet (også tit uden at den selv opdager det!).

Fra : Anders

Dato : 08-12-08 18:56

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> holde signalet. Nu er jeg skiftet til SE C905, den falder jævnligt af
> nettet (også tit uden at den selv opdager det!).

Tror du bare ikke, at du bor i et område, hvor der er dårlig dækning ?

Fra : Hauge

Dato : 08-12-08 19:06

Anders wrote:
> Tror du bare ikke, at du bor i et område, hvor der er dårlig dækning ?

Har du prøvet at læse hele indlægget? Det virkede med en Nokia men ikke med
en SE..

/Hauge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-08 21:39

"Anders" <andersxforst@gmailxcom> wrote in

> Tror du bare ikke, at du bor i et område, hvor der er dårlig dækning ?

Det gør det bare endnu værre - men det er ikke kun hjemme den har
problemer.

Jeg bor ca. midt mellem 3 af 3's master - og i en betonklods. Det er ikke
ligefrem optimale betingelser for mobilsignal.

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-12-08 12:12

On 8 Dec., 19:05, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Har du prøvet at læse hele indlægget? Det virkede med en Nokia men ikke med
> en SE..
>
> /Hauge

Bare for at slå fast: Vi er 4 i familien. Har forskellige telefoner.
Er på samme net (Happiimobil dvs. TDC master). Har tidligere været på
Sonofon net allesammen. Har aldrig haft noget problem tilsvarende, men
først aktuelt nu med denne specifikke telefon.
Så problemet ER i telefonen, om det så er en enkeltstående fejl ved
netop dette ene eksemplar, eller det er et problem med typen som
sådan.
Henriks svar foroven kunne tyde på det sidste, er jeg bange for.
Derfor kunne det være interessant, om der er noget i telefonens
specifikationer, som røber at den har et svagt led netop i
"signalfastholdelse". Så man i fremtidige køb kunne kigge lidt nøjere
på dette...?!
Preben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-08 21:37

"___P.Sir" <Preben.Sorensen@gmail.com> wrote in news:44eb4f9e-74b2-4133-
b893-f10eef3bf120@c1g2000yqg.googlegroups.com:

> [...]
> specifikationer, som røber at den har et svagt led netop i
> "signalfastholdelse". Så man i fremtidige køb kunne kigge lidt nøjere

En fra 3's kundeservice mente at det kom an på tykkelsen af telefonen - jo
tyndere telefon desto mindre er antennen. Jeg er nu ikke enig eftersom min
SE C905 er tykkere end min Nokia N81, ikke meget, men lidt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-08 13:30

On 8 Dec., 18:05, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> [...]
> holde signalet. Nu er jeg skiftet til SE C905, den falder jævnligt af
> nettet (også tit uden at den selv opdager det!).

Nu har jeg ikke haft nokia længe, men er da rigtigt nok at SE nogen
gange ikke selv opdager når den ikke har kontakt.. men okay, så skal
den også ned på 1streg for være "ustabil!

Men synes det er et problem med radiostråling fra de efterhånden små
SE telefoner.. Har nu en C702 og snakker man mere end 15-20 minutter
med telefonen til øret, begynder man altså at få det "trykkende" den
side af hovedet man holder telefonen. og har tidligere hørt fra en
kamerart at da han fik en W880i kunne han ikke holde ud at snakke i
den, da han fik hovedpine af det...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-08 21:51

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote in news:13a9eed4-0f7d-459d-b862-
78367cca7adf@s20g2000yqh.googlegroups.com:

> Nu har jeg ikke haft nokia længe, men er da rigtigt nok at SE nogen
> gange ikke selv opdager når den ikke har kontakt.. men okay, så skal
> den også ned på 1streg for være "ustabil!

På min skal man bare holde øje med om signalstyrken skifter, hvis ikke den
skifter i løbet af et minuts tid så er der rimelig risiko for at den er
gået i stå - det virker selvfølgelig kun når jeg er hjemme og har et
rimelig dårligt signal.