Godt tilbud: Spar 0 kr. og bind dig til 6 ~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-12-08 16:33

Sikke et godt tilbud fra 3...

Køb en ny Nokia N96 og få dit gamle 3 nummer med over for kun 199,-.
Samlet får du det hele for "kun" 3.798,- , hvis du samtidigt binder dig
til 6 mnd. med 399,- i minimunsforbrug.

Det for en telefon der kan købes på gaden uden abonnement for 3.733,- !!!

Det er sgu' da lidt groft at narre folk, der ikke kigger sig for, på den
måde :(
Jeg forventer da der er "lidt køb" på en telefon hvis man skal binde sig
til et munimumsforbrug i et halvt år.

Mvh
TKJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-12-08 16:35

Thomas Jensen <tkjnews@gmail.com> wrote in

> Køb en ny Nokia N96 og få dit gamle 3 nummer med over for kun 199,-.

Det er her det rigtige svineri ligger - er man ny kunde hos 3 koster det
kun 99 kr i oprettelse, er man loyal kunde og ønsker at fortsætte hos dem
og købe en ny telefon koster det 199kr. Jeg kan godt garantere for at det
er billigere for dem i administration at lade en kunde fortsætte end at få
en ny kunde ind - og hvis de skal afgive en kunde og portere vedkommende
tilbage igen så er det endnu dyrere. Er noget svineri at det koster 100kr
at være loyal kunde...

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-12-08 16:57

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> tilbage igen så er det endnu dyrere. Er noget svineri at det koster 100kr

Ja det må være en meget ineffektiv administration hvis det er dyrere at
lave en "inhouse" ændring, end en fuld portering fra et andet selskab.
Men det kan jo også være konkurrencen der sætter et naturligt loft for
porteringegebyret.

Under alle omstændigheder vil jeg da købe den billige og "originale"
telefon og selv flytte mit simkort over. Det tager vel højest 2
minutter, og så skal jeg nok sparer 3 for den store ulejlighed det ville
have været hvis jeg købte en ny telefon hos dem.

Mvh
TKJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-12-08 03:07

> Ja det må være en meget ineffektiv administration hvis det er dyrere at
> lave en "inhouse" ændring, end en fuld portering fra et andet selskab.

Ændringen er jo udelukkende at man sætter bindingsperiode på og starter
endnu en "afbetaling" af en telefon. Det vil jeg næsten garantere for at
det kan ske 100% automatisk.

> [...]
> minutter, og så skal jeg nok sparer 3 for den store ulejlighed det ville
> have været hvis jeg købte en ny telefon hos dem.

Jeg tror nok jeg vil overveje meget kraftigt om jeg vil fortsætte hos dem
når mine 6 måneders binding er udløbet - det er billigere at skifte til
f.eks. Telmore og så efter 6 måneder skifte retur.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 12:03

Hej

Ja, det er selvfølgelig en måde at betale af på telefonen/skjule
omkostningen, men man får (så vidt jeg forstår) jo en del forbrug med i de 6
måneder man binder sig for. Køber man en "fri" telefon, skal man jo selv
bekoste abonnementet i det ½ år.

Martin

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 06-12-08 19:56

<Martin> skrev i meddelelsen
> [...]
> 6 måneder man binder sig for. Køber man en "fri" telefon, skal man jo selv

Men, hvis man kun har et forbrug på ca. 40,- Kr. plus en udgift på 29.-Kr
for at have skype på telefon så er 399.- Kr. en stor udgift.

Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-12-08 21:50

Martin skrev:
> [...]
> omkostningen, men man får (så vidt jeg forstår) jo en del forbrug med i
> de 6 måneder man binder sig for. Køber man en "fri" telefon, skal man jo

I dette tilfælde med Nokia N96 skal du betale 3.798,- i "udbetaling", og
mindst 399,- pr. måned i 6 mdr.
Så ud over at betale 65,- for meget for telefonen, binder du dig til et
minimumsforbrug på 2394,-

Det er en ok løsning, hvis det f.eks. er en telefon til 1 krone, men når
de tager fuld markedspris for telefonen, så er det da lidt groft at
binde kunderne til et minimumsforbrug.

Mvh
TKJ