Borgerlige mødt med vand i Ungdomshuset...
Fra : Mr.Larsen

Dato : 28-12-08 00:48

<citat>
Borgerlige mødt med vand i Ungdomshuset
Mangfoldigheden i Ungdomshuset er nok ikke så udbredt, som man måske
skulle tro. For noget kunne tyde på, at man skal ligne de andre for at
være velkommen i klubben på Dortheavej i København.

Der er dresscode i landets golfklubber og såmænd også i Ungdomshuset på
Dortheavej i København.

Den tanke er i hvert fald nærliggende efter fire borgerlige unge blev
mødt med truende adfærd og en balje vand, da de i mandags ville ind i
Ungdomshuset. Den ene var klædt i et julemandskostume for at signalere
en 'ikke-fjendlig indstilling'.

De fire medlemmer fra den nystiftede tværpolitiske forening 'Borgerlige
Ungdomshusbrugere' ankom i mandags til Ungdomshuset for at deltage i
mandagsmødet, der er husets besluttende forsamling.

Mødt med vand
De borgerlige unge ønsker nemlig at bruge nogle af lokalerne i det nye
Ungdomshus til forskellige ikke-politiske aktiviteter, som for eksempel
foredrag. Men de unge fik ikke lov at komme ind i varmen.

- Vi sagde, at vi gerne ville ind til mandagsmødet. Men en af de
største autonome fyre sagde, at det kunne vi ikke komme. Så svarede vi,
at der jo er fri adgang til huset, men sådan så han ikke på det og
virkede som om, at der ikke var mere at tale om, siger Andreas
Rosendahl Hansen, der er formand for Borgerlige Ungdomshusbrugere, til
Politiken og fortsætter:

- Imens havde 8-10 personer slået ring omkring os. Det var dybt
ubehageligt. Vi måtte skære igennem dem for at komme væk, og da vi
vendte os for at gå, blev der smidt en balje vand på os oppe fra første
sal, siger han.

Højreorienterede svin
Et andet medlem af foreningen, Morten Kornbech Larsen, der også er
medlem af Konservativ Ungdom, så episoden fra sidelinjen:

- Der blev råbt ubehagelige ting som 'højreorienterede svin' efter os.
Da vi fire ville gå væk, fulgte 10-15 mennesker efter os i et slags
tæskehold. Jeg fornemmede, at der var en konkret trussel om, at vi
skulle have nogle tæsk. Først da vi kom ud i lyset på Tomsgårdsvej, og
de var 20 meter fra os, stoppede de med at følge efter os, siger han
til Politiken.

Hvornår tager I derud igen?

- Der er ikke umiddelbart planlagt noget, men for mig handler det om at
få glæde af det her skattebetalte hus. Jeg vil også gerne opleve noget
kultur, siger Andreas Rosendahl Hansen til bt.dk.

Det er ikke første gang, at unge borgerlige oplever at få en kold
modtagelse i Ungdomshuset.

Borgerlige Ungdomshusbrugere vil nu klage til Københavns kultur- og
fritidsborgmester Pia Allerslev (V).

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Ungdomshusets
pressegruppe.
</citat>
http://www.bt.dk/article/20081227/nyheder/81227027/

Luk dog lortet, eller endnu bedre, kast de autonome hunde ud på røv og
albuer og giv huset tilbage til dem der havde det før.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"I modsætning til Danmark og dets politi, var DDR en mønsterstat."

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-12-08 07:07

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Luk dog lortet, eller endnu bedre, kast de autonome hunde ud på røv og
> albuer og giv huset tilbage til dem der havde det før.

Det kunne være rart med en kommentar fra Ritt eller Kimse om huset kun er
til de kommunistiske elite-kadrer.
Skal kommunen huse antidemokratiske voldsbøller?

Mvh
Martin

Fra : Mr. Larsen

Dato : 28-12-08 15:34

Martin Larsen frembragte:

> Det kunne være rart med en kommentar fra Ritt eller Kimse om huset kun er til
> de kommunistiske elite-kadrer.

Det får vi nok ikke, og gør vi, så er svaret jo nok, at det er helt som
det skal være.

> Skal kommunen huse antidemokratiske voldsbøller?

Bestemt nej, nu håber jeg at de der er ansvarlige for driften, holder
sig til den kontrakt der er lavet, og i den står der, at huset kan
lukkes, hvis ikke der er adgang for alle.

--
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-12-08 18:23

> [...]
> Arne H. Wilstrup skrev følgende:
> "Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
> de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Nej, det skrev Arne H. Wilstrup ikke -men som sædvanlig lyver
du - akkurat som dine nazi-venner gør det.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 28-12-08 18:46

Arne H. Wilstrup udtrykte præcist:

> Nej, det skrev Arne H. Wilstrup ikke -men som sædvanlig lyver du - akkurat
> som dine nazi-venner gør det.

Jo det gjorde Arne, det er cutNpaste fra dit eget indlæg.

Fra : Jens G

Dato : 28-12-08 18:56

On Sun, 28 Dec 2008 18:22:57 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>Nej, det skrev Arne H. Wilstrup ikke -men som sædvanlig lyver
>du - akkurat som dine nazi-venner gør det.

Uanset om man så er nazist, kommunist eller alt muligt andet, så ser
det ellers sådan ud i en besked med message ID:

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-12-08 19:35

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Uanset om man så er nazist, kommunist eller alt muligt
> andet, så ser
> det ellers sådan ud i en besked med message ID:

Jeg har tidligere kommenteret at det var noget der blev taget
ud fra sin sammenhæng. Der var tale om at Kim Larsen kaldte
nogle straffe for "pjatdomme" og mente at man herhjemme skulle
hjelme mulighed for at sætte folk i fængsel for livstid eller
idømme mere langvarige straffe end man kan ifølge
straffeloven.

Lad os lige forsøge at se det i den sammenhæng det er skrevet
i. Mine kommentarer er sat i firkantet parantes for at man
skal kunne forholde sig til meningen - de er blevet indsat i
dag og har intet med daværende debat at gøre og kan derfor
ikke findes via det pågældende link. Det er kun lavet for
forståelsen.

Kim L:
Jo det er absolut en henrettelse og jeg kan ikke forstå
> hvordan du kan forsvare DDR´s nedslagtninger mens du,
> ligesom jeg, fordømmer alle andre. Jeg fordømmer alle
> staters nedslagtninger inklusive alle tidligere
> Øst-europæiske samt Kina og Cuba m.fl. For mig er der ingen
> forskel, en nedslagtning er en nedslagtning.

AHW: Så er vi uenige her - akkurat som vi er uenige om dit syn

de straffe vi uddeler her i landet.

AHW: Du kalder en hel del domme for "pjatdomme" -det er jeg
ikke
enig i.

[I sammenhængen er det det ord - pjatdomme - som Kim L
benytter når han kommenterer strafferammerne herhjemme]

Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR - de fik
bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme.

[her er der altså tale om at de fik nogle "domme"- bemærk at
det står i citationstegn for netop at angive at der ikke er
tale om nogen egentlig dom, da en sådan kræver et retssystem -
at kalde ethvert drab for "dødsstraf" er urimelige, idet det
jo så ville betyde at enhver krig alene består af dødsstraf.
Selvom resultatet er det samme, så forplumrer det begreberne
og gør alt ens - det er jeg ikke tilhænger af. Der var heller
ikke tale om "nedslagtnigner". Der var tale om at nogle
grænsevagter havde fået ordrer til at skyde hvis nogle
forsøgte at krydse grænsen illegalt. Ifølge en militærmand jeg
kender rigtig godt, ville det samme resultat ske hvis en
civilperson forsøgte at krybe ind til dronning Margrethe II
eller hvis personen krydsede adgangen til en kaserne uden at
standse på anråb. Med andre ord: det er altså ikke noget man
vil betegne som "nedslagtning", men som et almindeligt
accepteret skridt mod folk der går ind på militære områder
uden hjemmel til det. Min gode ven fik forøvrigt selv en
påtale fordi han ikke havde åbnet ild mod en person der blot
var cyklet lige forbi ham som vagt uden at han havde reageret
efter reglerne. Han siger i dag at hvis han havde skudt
personen ville han nok værfe blevet "slagtet" i medierne,
selvom han havde gjort sit "arbejde". Bemærk at jeg sætter
citationtegn ved visse af ordene for at de netop IKKE skal
tages for deres pålydende. Det er en almindelig anerkendt
teknik på dansk.]

De overtrådte loven i DDR, de var iht. DDR landsforrædere og
det medførte så at
de - med livet som indsats - forsøgte at slippe væk fra
retfærdigheden i stedet for at blive buret inde i meget lang
tid."

[Altså i den sammenhæng er der

1. ikke tale om nogen "domme" - ejheller "pjatdomme", eftersom
de jo netop måtte lade livet. De døde altså ved selvpåførte
handlinger, som nok er tragiske, men ikke desto mindre
selvforskyldte. Det var ikke "pjatdomme", langt mindre domme i
det hele taget.

2.ikke altså tale om at de fik nogle "domme", men netop at de
fik noget der intet havde med domme at gøre, men som medførte
deres for tidlige bortgang.
Der var ikke tale om "pjatdomme" sådan som Kim L mener.
Han taler om "nedslagtninger" -det er vildt overdrevet imho.
Der er tale om at nogle ikke vil følge samfundets regler og må
tage konsekvensenserne for det. Det kan man beklage eller
bejae, men der er ingen tvivl om at der ikke var tale om
"domme", men om handlinger der intet har med dødsstraf at
gøre.

At tage det citet ud af sin sammenhæng som Mr. Larsen gør det,
er blot et påskud for at svine mig til.
Jeg har aldrig skrevet at der var tale om at de blev /dømt/
til døden, eller at der var tale om "pjatdomme". Jeg har alene
skrevet - med henvisning til Kim Ls brug af ordet
"pjatdomme" - at de måtte lide døden fordi de havde begået en
fejl som de havde alle muligheder for at undgå.

Når jeg derfor kalder det for en løgn at jeg citeres på den
måde, så skyldes det netop at den Mr. Larsen udmærket ved at
det er en provokation - og han elsker jo at provokere - det
har intet med en redelig debat at gøre. Han ved godt at ikke
alle er lige stærke i det danske sprog. Fx at ikke alle ved
hvad citationstegnet i den forbindelse står for, men han
lukrerer på at folk nok ikke forstår det, men læser det som om
jeg virkelig mener at der var tale om domme. Men det er da
korrekt at der i denne henseende IKKE var tale om "pjatdomme",
men om ultimative handlinger der desværre medførte nogle
menneskers død.
Når Kim L taler om "pjatdomme", så er det jo set i lyset af at
nogle har fået domme for vold der efter hans mening er få
korte. Han går nemlig ind for lange, strengere straffe, og
derfor mener han at de fleste af de domme vi giver folk for
vold er "pjatdomme". Derfor er det at jeg skrivet til ham at
der i hvert fald i denne sag IKKE var tale om "pjatdomme". Og
jeg er sikker på at han forstod hentydningen, for han er jo
ikke dum, modsat Mr. Larsen der jo netop spiller dumsmart her.

Han sammenstiller blot citater taget ud af deres sammenhæng og
serverer dem som om de udtrykker hele sandheden. Det er ikke
første gang det er sket og bliver formentlig heller ikke
sidste gang. Det næste bliver blot at han citerer mig for hvad
han tror jeg mener, og ikke hvad jeg skriver- derfor er jeg i
dag på forkant med hans forsøg på at svine mig til, hvilket du
selv kan læse om. Mon han fatter budskabet? Jeg tvivler - jeg
tror snarere at hans proselytter går i rette med mig p.g.a.
min nye signatur, som de jo vil kalde for en "infam løgn" -men
jeg ser anderledes på det: når man har lov til i sin signatur
at svine andre til med tydelige provokatoriske udfald med
citater taget ud af deres sammenhæng, så er man en større
løgner end den der blot forfalsker citater så de er til at
tage at føle på. Men derom bliver vi næppe enige.]

Fra : Mr. Larsen

Dato : 28-12-08 19:36

Arne H. Wilstrup formulerede søndag:
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har tidligere kommenteret at det var noget der blev taget ud fra sin
> sammenhæng.

Dig og dine syge søforklaringer, men jeg venter på at du dokumentere
det du har påstået jeg har skrevet.

--
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/6e7424efc8b1ad7d?hl=da

Fra : @

Dato : 28-12-08 19:54

On Sun, 28 Dec 2008 19:34:33 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nix@invalid.com> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg har tidligere kommenteret
<klip> en hel svada som er et forsøg på at sløre hvad AHW mener og
skriver

at AHW er tilhænger af totalitære ideologier og de midler samme
ideologier anvender er hans sag

at han ikke vil indrømme det er direkte uærligt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jens G

Dato : 28-12-08 20:49

<nix@invalid.com> wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

>Jeg har tidligere kommenteret at det var noget der blev taget
>ud fra sin sammenhæng.

[cut af en lang bortforklaring]

Jeg er sådan set ligeglad med dine bortforklaringer.

Du har lige kaldt en anden for løgner. Som jeg ser det, er det ikke
løgn at du har skrevet som citeret.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 28-12-08 19:00

Arne H. Wilstrup har bragt dette til verden:

Læs og indrøm så at det har du.

Fra : Volger Garfield

Dato : 28-12-08 19:34

<nix@invalid.com> wrote:

>Nej, det skrev Arne H. Wilstrup ikke -men som sædvanlig lyver
>du - akkurat som dine nazi-venner gør det.

Jow det skrev Arme H W lige netop. Det er citeret direkte og korrekt!

Volger