Problem med Zone Alarm
Fra : Hans H. Vestergaard

Dato : 26-07-01 19:52

Hej

Jeg har et problem med mit Zone Alarm. Mit sikkerheds niveau er på high til
Internettet og det virker sådan set også fint... Men efter et stykke tid
begynder Zone Alarm at brokke sig når jeg prøver at åbne en Internetside med
Internet Explorer. Jeg har givet Internet Explorer fuld adgang til nettet,
men den kommer alligevel med en besked som denne:

The Firewall has blocked Internet access to (urlen på siden) (IP på siden)
(HTTP) from
your computer [TCP Flags: S].

Hvad går der galt for den? den skal vel ikke blokere for min adgang til
nettet??

Håber nogen har en forklaring.

Hans H

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-07-01 01:35

"Hans H. Vestergaard" <hurtig@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (HTTP) from
> your computer [TCP Flags: S].
>
> Hvad går der galt for den? den skal vel ikke blokere for min adgang til

Hej Hans,
Det ville lige hjælpe lidt hvis du fortalte versionen af ZoneAlarm (den
seneste er så vidt vides 2.6) og om det kun er når du besøger en bestemt
side på nettet.
Umiddelbart ville jeg dog prøve at fjerne IE fra listen over programmer der
har tilladelser, og så tilføje den igen når ZoneAlarm spørger om lov. Jeg
har været ude for at andre programmer opfører sig mærkeligt, og en
"afinstallation" i ZoneAlarm har hjulpet.
Når sådan en advarsel kommer plejer der også at være en "More info..."-knap.
Prøv den og se om det er brugbart.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : F.Larsen

Dato : 27-07-01 21:40

Hej Ole

Har oplevet noget lignende,,,(se tråd andet sted i denne grupope) hvad er url til
det site du prøver at få fat i ? hvis det er et ftp site så har IE et problem med
at slippe igennem zonealarm da denne kræver det sker som "passive/transfer".

--
Flemming

Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/