Fornuftige dommere findes åbenbart.
Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 03:58

Chikanebilist løslades måske.

En dommer ønskede torsdag at løslade den 29-årige mand, der er
varetægtsfængslet i forbindelse med chikanekørel på 'Vestmotorvejen ved
Ringsted, hvor en kvinde blev trafikdræbt.
Det var resultatet af et retsmøde, hvor politiet ønskede at få forlænget
fængslingen. Men det mente dommeren ikke, at der var grundlag for, så
løslod manden, men det kan dog først ske efter at landsretten har set på
sagen.
Anklageren kærede løsladelsen, og det havde opsættende virkning, så
sigtede må blive i fængselet indtil landsretten har talt.

http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081205/SIDSTE_NYT/49940979/0/MONOVR

Han bliver næppe ikke døbt for uagtsomt manddrab, i så fald er det
justitsmord.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 08:24

N_B_DK forklarede den 18-12-2008:

> Han bliver næppe ikke døbt for uagtsomt manddrab, i så fald er det
> justitsmord.

Jeg håber han får den strengeste straf overhovedet, svinet har myrdet
og bør straffes for det, ellers går han lige ud og gør det igen.

--
Danmark _er_ Dansk og _skal_ forblive Dansk!
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 08:44

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg håber han får den strengeste straf overhovedet, svinet har myrdet
> og bør straffes for det, ellers går han lige ud og gør det igen.

Jeg tror du blander den sag jeg omtaler sammen med en anden sag, den sag
jeg omtaler omhandler en person der ikke var opmærksom / holdt afstand,
og så derfor ikke at de forankørende biler bremsede, og kørte derfor op
i den den forankørende bil.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 08:46

Følgende er skrevet af N_B_DK:

> [...]
> derfor ikke at de forankørende biler bremsede, og kørte derfor op i den den

Han bremsede uden grund på en motorvej, jo jeg ved godt hvilken sag det
er, vi ser bare forskelligt på den, og har forskellige ønsker for den
29årige.

I min verden er den 29årige den skyldige.

Fra : H. Jensen

Dato : 18-12-08 09:06

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 29årige.
>
> I min verden er den 29årige den skyldige.

Han blev ellers godt hjulpet på vej af føreren i den bil, hvor at kvinden
havde lyst til at begå selvmord. Hvis han ikke havde trukket ud igen efter
at have fået fingeren, så havde der ikke været et trafikuheld. Kvinden som
døde havde placeret sin sikkerhedssele på en ret usædvanlig måde så den
eneste tænkelige udgang på et eventuelt uheld var døden, så måske var hun
træt af livet. Sidst og ikke mindst så sov bilisten, som kørte op i dem.

Hændelig uheld, selvmord eller måske uagsomt manddrab med op til 3
gerningspersoner. Det er hvad sagen kan være.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 09:08

H. Jensen kom med denne ide:

> [...]
>
> Hændelig uheld, selvmord eller måske uagsomt manddrab med op til 3
> gerningspersoner. Det er hvad sagen kan være.

Mig bekendt var bilen med den dræbte ikke en del af den "leg" det var
de to andre biler, men fordrejning får det hele til at virke mere
retfærdigt, eller gør det.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 10:11

> Mig bekendt var bilen med den dræbte ikke en del af den "leg" det var
> de to andre biler, men fordrejning får det hele til at virke mere
> retfærdigt, eller gør det.

Fakta er at bilen hun opholdt sig i, IKKE holdt den fornødne afstand, og
derfor ikke var istand til at bremse.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-12-08 10:13

Den 18-12-2008, skrev N_B_DK:

> Fakta er at bilen hun opholdt sig i, IKKE holdt den fornødne afstand, og
> derfor ikke var istand til at bremse.

Skal vi ikke bare blive enige om, at vi ser forskelligt på det, det er
jo i den sidste ende ikke os der afgøre fyrens skæbne.

Fra : H. Jensen

Dato : 18-12-08 15:30

> [...]
>
> Mig bekendt var bilen med den dræbte ikke en del af den "leg" det var
> de to andre biler, men fordrejning får det hele til at virke mere

Jvf. grafikken på TV2, som ikke behøver at være rigtig, så sker følgende:

1) Den fængslede bilist kører i overhalingsbanen hvor at bilen med den
dræbte kører Pace-car.
2) Han blinker og de trækker ind. For at sætte kronen på værket så får de
fingeren, da den fængsledes bil passerer dem.
3) Det provokerer bilisten i bilen med den dræbte. Efter at være passeret
trækker han ud i overhalingsbanen for at vise at hans bil også har
motorkrafter.
4) Så bremser den fængslede, måske på grund af chikane, fordi at månen er af
grøn ost eller fordi at en hund løb ud på vejen. Vi ved det ikke.
4) Bilen med den dræbte bremses. Bagfra kommer en sovetryne og bilen med den
dræbte bliver sandwichet.
5) Fordi at den afdøde har placeret sin sikkerhedssele under armhulen
istedet for over skulderen i protest mod omlægning af lokaltrafikken, fordi
at livet ellers er for trykkende eller af andre årsager, så skæres den store
pulsåre over som ligger nær huden i dette område af kroppen og hun forbløder
med døden til følge.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 09:15

"H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
>
> Hændelig uheld, selvmord eller måske uagsomt manddrab med op til 3
> gerningspersoner. Det er hvad sagen kan være.

Korrekt, ligegyldigt hvor sindddsygt det er bare at bremse op, så har
den bagvedkørende ikke været opmærksom/holdt afstand siden han kan
påkøre andre biler, ja den forreste bremser op pga chikane, men havde
han faktisk bremset pga noget reeelt, så var uheldet stadig sket, men så
havde al fokus været på føreren af bilen med den nu dræbte kvinde, og
hvorfor han ikke havde holdt afstand.

Fra : vvv

Dato : 18-12-08 20:26

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bremset pga noget reeelt, så var uheldet stadig sket, men så havde al
> fokus været på føreren af bilen med den nu dræbte kvinde, og hvorfor han

Nej, fokus havde været på den 3. bil. Den der skubbede bilen med den dræbte
op i den fængsledes bil. Under normale omstændigheder havde fokus været på
bil nummer 3 der nu ses som uskyldigt offer.
Som jeg ser det er den føren af den første bil en nar og trafikspasser.
Føren af bil nummer to er en nar der lader sig provokerer for let. Føren af
bil nummer tre har ikke været opmærksom nok, og har sikkert ikke holdt
afstand nok, hvilket sjældent sker på motorvejen i myldretiden.

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 18-12-08 22:47

"vvv" <?@?> wrote in message
>Føren af bil nummer tre har ikke været opmærksom
> nok, og har sikkert ikke holdt afstand nok, hvilket sjældent sker på
> motorvejen i myldretiden.

Og derved er han den direkte årsag til hun nu er død.

Fra : vvv

Dato : 18-12-08 23:06

> "vvv" <?@?> wrote in message
>
> Og derved er han den direkte årsag til hun nu er død.

Hun, det var en kvinde.. Men i øvrigt korrekt.. De to første er nogen totale
spassere, og vi andre burde være opmærksomme på at den slags tåber kan
optræde foran os.

Dog er 3 erern også den mest sandsynlige at ende i for almindelige
mennesker.
Jeg kunne aldrig have været hverken bil nummer et eller bil nummer to i den
sag. Men under uheldige omstændigheder kunne jeg godt være nummer tre.

vv

Fra : @

Dato : 19-12-08 13:59

On Thu, 18 Dec 2008 22:46:59 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"vvv" <?@?> wrote in message
>
>Og derved er han den direkte årsag til hun nu er død.

nej ikke ubetinget, af en eller anden grund havde afdøde ikke taget
sin sikkerhedssele korrekt på

dette havde AFAK afgørende indflydelse på at hun døde

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : @

Dato : 18-12-08 16:53

On Thu, 18 Dec 2008 08:45:46 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>29årige.
>
>I min verden er den 29årige den skyldige.

og de bagvedkørende har så efter din mening ikke nogen pligt til at
overholde færdselsloven??

at en laver noget ulovligt gør ikke at andre lovovertrædere lige
pludselig er uden skyld

havde føreren af bilen hvor den dræbte kvinde befandt sig i overholdt
to af de meget væsentlige regler i færdselsloven, og havde kvinden
selv gidet at sætte egen sikkerhedssele korrekt, så havde hun sikkert
været levende i dag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-12-08 01:53

@ skrev:

> og de bagvedkørende har så efter din mening ikke nogen pligt til at
> overholde færdselsloven??

Selvfølgelig har de det, og hvis alle gjorde det, så ville der ikke ske
nogen trafikuheld. At glemme afstanden eller at være uopmærksom er netop
uheld.

> at en laver noget ulovligt gør ikke at andre lovovertrædere lige
> pludselig er uden skyld

Helt korrekt. Men ham der bremsede op foretog en bevidst handling og
burde være klar over konsekvenserne af den. Det var ikke noget uheld.

> [...]
> to af de meget væsentlige regler i færdselsloven, og havde kvinden
> selv gidet at sætte egen sikkerhedssele korrekt, så havde hun sikkert

Det havde hun også været hvis den fængslede havde tænkt sig bare en
lille smule om.

Fra : @

Dato : 19-12-08 14:06

On Fri, 19 Dec 2008 01:52:48 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>burde være klar over konsekvenserne af den. Det var ikke noget uheld.

>Det havde hun også været hvis den fængslede havde tænkt sig bare en

men,

en lignende situation kunne opstå hvis forreste bil var nødsaget til
at bremse maksimalt

derfor er det, at det er yhyre vigtigt at holde afstand

(MEN, det er sgutte nemt i myldretiden, holder man passende afstand er
der stor sansynlighed for at "hullet" bliver fyldt ud af en som blæser
færdselsloven en hatfuld)
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-12-08 18:23

@ skrev:

> men,
>
> en lignende situation kunne opstå hvis forreste bil var nødsaget til
> at bremse maksimalt

Ja, men det var jo ikke tilfældet i den aktuelle sag. Han bremsede for
at genere en anden. Det lykkedes.

> derfor er det, at det er yhyre vigtigt at holde afstand

Ja, og altid køre efter forholdene og at holde sin bil i lovlig stand.

> (MEN, det er sgutte nemt i myldretiden, holder man passende afstand er
> der stor sansynlighed for at "hullet" bliver fyldt ud af en som blæser
> færdselsloven en hatfuld)

Tjoe, men så er det forhåbentlig den idiot det går ud over i stedet for
en selv.

Fra : @

Dato : 19-12-08 19:06

On Fri, 19 Dec 2008 18:23:01 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>
>Ja, og altid køre efter forholdene og at holde sin bil i lovlig stand.

>Tjoe, men så er det forhåbentlig den idiot det går ud over i stedet for

desvære ikke, jeg kører MC, og er derfor temmelig udsat

man kører ikke MC i over 30 år uden alvorlige uheld hvis man ikke har
lært at passe på sig selv

foreløbig er jeg sluppet med to brækkede ben og et par "sjove"
glideture når det var rigtig glat (isslag)

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-12-08 23:44

@ skrev:

> desvære ikke, jeg kører MC, og er derfor temmelig udsat

Du er jo udsat hvis du ikke giver plads og idioten i bilen har brug for
den plads du optager, så enten kører du hurtigere, eller også giver du
plads. Ligesom personbiler gør når der kommer en lastbil.

> man kører ikke MC i over 30 år uden alvorlige uheld hvis man ikke har
> lært at passe på sig selv
>
> foreløbig er jeg sluppet med to brækkede ben og et par "sjove"
> glideture når det var rigtig glat (isslag)

Og du har endda bedre udsyn end bilisterne har.