Udenlandsk registrering og forsikring
Fra : Mike

Dato : 29-12-08 18:47

Hej,

Jeg overvejer at købe en motorcykel som jeg vil bruge til at køre rundt i
europa et halvt års tid.

Siden motorcyklen ikke skulle bruges i DK ville jeg meget gerne spare den
danske indregistreringsafgift ved at indregistrere motorcyklen i et andet
land (f.eks Tyskland eller Schweiz). Det ville jo give lidt større frihed
til at købe en mere spændende motorcykel...

Er der nogen der har erfaring med dette? Også mht. forsikring og sådan.

Mvh. Michael

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 29-12-08 19:10

"Mike" <no@spam> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at købe en mere spændende motorcykel...
>
> Er der nogen der har erfaring med dette? Også mht. forsikring og sådan.

Du kan da købe en dansk motorcykel på grænseplader. Det vil jeg tro er det
letteste og nok også billigste.
Du kan finde flere oplysninger her:
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=63
Hilsen Matthias

Fra : Mike

Dato : 30-12-08 18:31

> Du kan da købe en dansk motorcykel på grænseplader. Det vil jeg tro er det
> letteste og nok også billigste.

Ja det er en mulighed, men hvad hvis jeg gerne ville beholde motorcyklen
efter jeg havde været afsted. Altså beholde den hos f.eks. familie i
Spanien?

Kan jeg indregistrere en motorcykel uden at have adresse i landet eller kan
jeg få en "ferie"-adresse og indregistrere den sådan?

Jeg er med på den ikke må komme ind i DK hvis jeg gør sådan.

Mvh. Michael

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 30-12-08 21:40

> [...]
> kan jeg få en "ferie"-adresse og indregistrere den sådan?
>
> Jeg er med på den ikke må komme ind i DK hvis jeg gør sådan.

Jeg ved helt hvordan det foregår. Men der er da flere der tager på
lægerevarende udlandsture på grænseplader.
Du bliver nok nødt til at spørge på motorkontoret, hvis ikke der andre her
der kan hjælpe?
Hilsen Matthias