Problemer med router!
Fra : HEE - MC-Pilots.dk

Dato : 26-12-08 12:30

Heysa.

jeg har igennen længere tid haft probs, med min Linksys 54G router. den
'satte ud' i tide og utide. nu har jeg købt en ny linksys WRT160N. 'Den
virker bare', fik jeg at vide... inden jeg skrottede den gamle router, købte
jeg en dlink switch, så vi kunne komme 2 cpu'ere på ad gangen. Nu prøver jeg
at køre de to cpu'ere via switchen (dette fungerer godt), og har så
forbundet routeren til en port i switchen, for at kunne have trådløs i
resten af huset. Dette fungerede et par dage, nu kan jeg pludselig ikke
komme trådløst på mere. det trådløse kører, men jeg kan ikke logge på.
indgangen på switchen lyser, men 'blinker ikke' - altså ingen
internetforbindelse. Grunden til at jeg ikke kører 'switch i routeren' er at
det også har vist sig aldeles ustabilt. Derfor switchløsningen 'før
routeren'. Er der noget der kolliderer her? Men det virkede jo i starten...
Har i øvrigt også byttet speedstreem modem'et på anbefaling af tdc fornylig.

Nogen der kan hjælpe her?

Kører XP pro

Fra : Ole C

Dato : 26-12-08 13:58

HEE - MC-Pilots.dk skrev blandt andet:

> [...]
> der noget der kolliderer her? Men det virkede jo i starten... Har i
> øvrigt også byttet speedstreem modem'et på anbefaling af tdc

Jeg forstår muligvis ikke dit setup - men er det ikke nok med routerens egen
4-ports switch?
Det bør være alt rigeligt - og fungere uden problemer.

--
vh
Ole C

Fra : hanzel

Dato : 26-12-08 16:59

"HEE - MC-Pilots.dk" <hee@hee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virkede jo i starten...
> Har i øvrigt også byttet speedstreem modem'et på anbefaling af tdc

Prøv at slukke modem og router i kort tid,
det hjælper her, og er nødvendigt af og til..

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-12-08 19:21

HEE - MC-Pilots.dk skrev:
> [...]
> jeg en dlink switch, så vi kunne komme 2 cpu'ere på ad gangen. Nu prøver jeg
> at køre de to cpu'ere via switchen (dette fungerer godt),

Du har hver af de 2 pc'ere forbundet til din internet-udbyders dhcp-server.
En normal TDC-løsning giver 2 ip-adresser fra deres dhcp-server, så du
skal være opmærksom på, om du har 3 eller flere enheder, som konkurrerer
om 2 adresser.

> og har så
> forbundet routeren til en port i switchen, for at kunne have trådløs i
> resten af huset.

Har du brugt routerens wan-port (optager 1 af TDC's dhcp-adresser) eller
1 af de 4 lan-porte ?

> [...]
> indgangen på switchen lyser, men 'blinker ikke' - altså ingen
> internetforbindelse. Grunden til at jeg ikke kører 'switch i routeren' er at

Routernes 4-ports "kabel-switch" plejer at være lige så stabil som andre
discount-switche, så den bør ikke være "aldeles ustabil".

--
Morten Christensen

Fra : brian

Dato : 28-12-08 23:14

On Fri, 26 Dec 2008 12:29:36 +0100, "HEE - MC-Pilots.dk" <hee@hee.dk>
wrote:

> [...]
>Har i øvrigt også byttet speedstreem modem'et på anbefaling af tdc fornylig.

Ok er heller ikke helt sikker på hvordan du har sat det sammen men
Jeg har 5 stk 160N kørende hver i sær med 5-10 trådløse klienter på og
har ikke set dem offline endnu (2 på cybercity 2 på tdc prof 1 på
webspeed)

men havde 2 pc med probs der forsvandt som dug da de fik opdateret
netkort driver.

måske det enten er hvordan netværk er opsat (som anden beskriver
kampen om ip adresser) eller gamle ikke opdaterede kort,

Brian