Medie converter
Fra : Per Kaaber

Dato : 23-12-08 23:58

Hvilke medieconverter findes der til at konvertere fra ethernet til en
APL linie/Cat3/telefonkabel og tilbage til ethernet nogle kilometer
væk?
Ok, hvis forbindelsen kun klarer 2Mbit.

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Per Kaaber

Dato : 24-12-08 00:40

Følgende er skrevet af Per Kaaber:

Fandt dem her http://www.mulogic.com/index.html

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-12-08 11:01

On Tue, 23 Dec 2008 23:58:02 +0100, Per Kaaber
<per.k.joergensenslet@mail.dk> wrote:

> Hvilke medieconverter findes der til at konvertere fra ethernet til en
> APL linie/Cat3/telefonkabel og tilbage til ethernet nogle kilometer
> væk?

Du kan bruge G.SHDSL-modems eller -routere. Det giver 2,3 Mbps i begge
retninger og er billigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Per Kaaber

Dato : 25-12-08 01:18

Asbjorn Hojmark sendte dette med sin computer:

> Du kan bruge G.SHDSL-modems eller -routere. Det giver 2,3 Mbps i begge
> retninger og er billigt.
>
> -A

Interessant...

Det kigger jeg nærmere på. Er der en distributør/forhandler her i Dk?

--
Venlig hilsen

Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-12-08 11:00

On Thu, 25 Dec 2008 01:17:44 +0100, Per Kaaber

Det afhænger jo af producenten, men se fx www.blackbox.dk.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-12-08 21:15

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Du kan bruge G.SHDSL-modems eller -routere. Det giver 2,3 Mbps i begge
>retninger og er billigt.

Hvis det er et lejet kabel (TDC), så må/kan man ikke. Eller er det
fortid?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Per Kaaber

Dato : 26-12-08 21:41

Hej Lars Kim Lund. Du skrev d. 26-12-2008 i
<oneal4p9v836e5c03e6141k0l0ghfmqarv@sunsite.dk>:

> Hvis det er et lejet kabel (TDC), så må/kan man ikke. Eller er det
> fortid?

Det er egne parsnoet kabler der benyttes til kommunikation mellem
styringer, men kun med 9,6kbit modem'er. Jeg vil gerne op på minimum 2
Mbit og ethernet ud på "last mile"

--
Venlig hilsen

Per

Fra : VIP

Dato : 24-12-08 12:18

"Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke medieconverter findes der til at konvertere fra ethernet til en APL
> linie/Cat3/telefonkabel og tilbage til ethernet nogle kilometer væk?
> [...]

Dette er en mulighed
http://shop.thiim.com/websys/frameset?contentKey={CA9042B4-275E-48F1-B31F-E9763661B11B}

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : VIP

Dato : 25-12-08 11:16

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Kaaber" <per.k.joergensenslet@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

link ser ikke ud til at virke

se datablade her: http://shop.thiim.com/datasheets/SP3501Ax.pdf

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Per Kaaber

Dato : 25-12-08 20:14

VIP tastede følgende:

> link ser ikke ud til at virke
>
> se datablade her: http://shop.thiim.com/datasheets/SP3501Ax.pdf

Der er ca 4-6 km mellem de Lan-skyer der vil blive behov for, så jeg
tror ikke Micronet boksene kan klare det

--
Venlig hilsen

Per