Langsom FTP.
Fra : Klaus G.

Dato : 22-12-08 19:04

Hej.

Har i nogle svar på, hvorfor hver enkelt person ikke kan hente ret hurtigt
fra min FTP-server? Nogen kan kun hente med ~285kb/sek, andre med 500kb/sek.
Åbner folk 2 connections, så kan de hente med dobbelt så meget. Som om at
det er hver forbindelse der sætter begrænsningen.

Jeg sidder på en 50/50mbit fiber og kan via f.eks. torrents uppe med
+6mb/sek ifølge DU-Meter. Så der burde være båndbredde nok...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:28

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

> [...]
>Åbner folk 2 connections, så kan de hente med dobbelt så meget. Som om at
>det er hver forbindelse der sætter begrænsningen.

hvilken ftp server

--
Jan_stevns

Fra : Klaus G.

Dato : 22-12-08 19:35

> hvilken ftp server
BulletProof FTP Server 2.21

Over LAN kan folk nemt hente med 100mbit.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-12-08 20:02

> [...]
>
> Jeg sidder på en 50/50mbit fiber og kan via f.eks. torrents uppe med
> +6mb/sek ifølge DU-Meter. Så der burde være båndbredde nok...

Det lugter af manglende kapacitet længere ude i nettet og evt. noget
traficshaping for at en bruger ikke kan lægge det hele ned.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : Klaus G.

Dato : 23-12-08 14:26

> Det lugter af manglende kapacitet længere ude i nettet og evt. noget
> traficshaping for at en bruger ikke kan lægge det hele ned.
Så må jeg jo opfordre folk til at bruge ftp clienter som kan oprette mange
connections automatisk og hver connection henter så en fil hver...

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-12-08 17:42

Klaus G. wrote:

> Så må jeg jo opfordre folk til at bruge ftp clienter som kan oprette
> mange connections automatisk og hver connection henter så en fil
> hver...

Kig nu lige på opsætningsvalgene, måske er der en begrænsning af båndbredde
pr. forbindelse, som du kan justere på.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-12-08 08:33

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kig nu lige på opsætningsvalgene, måske er der en begrænsning af
> båndbredde pr. forbindelse, som du kan justere på.

Det er fra MVB og videre ud i nettet.
Jeg lavede en lille test sammen med Klaus fra en anden MVB
erhvervsforbindelse i byen - der var fuld knald på (også med een session)

Fra : Klaus G.

Dato : 01-01-09 16:46

> Det er fra MVB og videre ud i nettet.
> Jeg lavede en lille test sammen med Klaus fra en anden MVB
> erhvervsforbindelse i byen - der var fuld knald på (også med een session)
Præcis!

Ingen fejl40 her... Selv om det er set før :D

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-01-09 00:21

On Mon, 22 Dec 2008 19:04:11 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Har i nogle svar på, hvorfor hver enkelt person ikke kan hente ret hurtigt
>fra min FTP-server? Nogen kan kun hente med ~285kb/sek, andre med 500kb/sek.

Kig på hvor højt delay der er mellem de to ender.
Selvom man har en hurtig ADSL-forbindelse, kan man f.eks. godt have
højt delay. Hvis nogen har en anden udbyder end dig, kan forbindelsen
gå via andre lande og dermed få højere delay, selvom der er masser af
båndbredde til rådighed.

Det kombineret med operativsystemet i begge ender af forbindelsen og
dets indstilling af TCP Recieve Window, kan give en dårlig udnyttelse
af båndbredden.

Throughput <= RWIN / RTT

Hvis TCP Recieve Window f.eks. er sat til 8KB og Round Trip Time
mellem server og klient er f.eks. 100 ms, så bliver Throughput
maksimalt 80KB/s.

/Jarlskov