Exportere og importe IP-settings
Fra : Henning

Dato : 20-12-08 00:35

I forbindelse med udsikiftning af et større antal pc'ere med faste
ip-adresser leder jeg efter et script, som kan gøre det automatisk for
mig.
Jeg har kigget på netsh, men kan ikke gennemskue syntaksen, så jeg
både får adresse, gatewaw, dns-servere og dns-suffikser med ud og ind.
Nogle ideer?

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 20-12-08 10:44

On Sat, 20 Dec 2008 00:35:27 +0100
Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> [...]
> Jeg har kigget på netsh, men kan ikke gennemskue syntaksen, så jeg
> både får adresse, gatewaw, dns-servere og dns-suffikser med ud og ind.

gem settings
---cut---
#!/bin/sh

# redhat (og -kloner)
[ -f /etc/sysconfig ] && tar
-cf /tmp/netsettings /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-* /etc/sysconfig/network /etc/resolv.conf /etc/nsswitch.conf

# debian (og -kloner)
[ -f /etc/network ] && tar
-cf /tmp/netsettings /etc/network/interfaces /etc/resolv.conf /etc/nsswitch..conf

scp /tmp/netsettings user@some-host:/some/where/$(uname
-n).netsettings.tar
---cut---

og når du skal have den
restored :

---cut--
ssh user@some-host "cat /some/where/$(uname -n).netsettings.tar" | tar
-C / -xvf -
---cut---

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Henning

Dato : 20-12-08 21:23

wrote:

> [...]
>Jeg har kigget på netsh, men kan ikke gennemskue syntaksen, så jeg
>både får adresse, gatewaw, dns-servere og dns-suffikser med ud og ind.

Ok Ok, jeg glemte jeg ikke var i en Microsoft gruppe. Der er tale om
Windows XP pro sp2.

Fra : jos

Dato : 22-12-08 14:26

Henning wrote:

> Ok Ok, jeg glemte jeg ikke var i en Microsoft gruppe. Der er tale om
> Windows XP pro sp2.
Det KAN gøres med at eksportere/importere nogle registryfiler, men i den
verden vil du vist være bedre stillet med en DHCPserver som kan administrere
faste ipadresser, eks. win2003+

finn

Fra : Henning

Dato : 22-12-08 18:53

>Det KAN gøres med at eksportere/importere nogle registryfiler, men i den
>verden vil du vist være bedre stillet med en DHCPserver som kan administrere
>faste ipadresser, eks. win2003+

Det er desværre ikke en option.

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-12-08 19:37

Henning wrote:

> Jeg har kigget på netsh, men kan ikke gennemskue syntaksen, så jeg
> både får adresse, gatewaw, dns-servere og dns-suffikser med ud og ind.
> Nogle ideer?

Her er en fin guide til netsh:
http://www.petri.co.il/configure_tcp_ip_from_cmd.htm

--
Ole Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-12-08 08:07

wrote:

> Jeg har kigget på netsh, men kan ikke gennemskue syntaksen, så jeg
> både får adresse, gatewaw, dns-servere og dns-suffikser med ud og ind.
> Nogle ideer?

Prøv 'netsh dump' fra en kommandolinie. Så får du hele opsætningen og
syntaxen foræret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/