oprette fast ip D-link DI 604
Fra : Per H

Dato : 19-12-08 18:17

Jeg skal have oprettet en fast ipadresse til mit sonos net anlæg.
Jeg fatter ik ret meget teknisk engelsk. Er der en der vil sætte mig
ind i det. Jeg kan komme ind i opsætningen, og så kniber resten

Vil prøve fast ip, da sonos falder ud

per

Fra : jos

Dato : 19-12-08 18:26

Per H wrote:
> [...]
> Jeg fatter ik ret meget teknisk engelsk. Er der en der vil sætte mig
> ind i det. Jeg kan komme ind i opsætningen, og så kniber resten

svjh. kan dlinken ikke binde fastIP til macadresse, så du skal bare give dit
Sonosanlæg en ip der ligger udenfor det Dlinken tildeler.
Hvis Dlinken eks. tildeler 20 adresser fra 192.168.1.100, er det fint at
give dine Sonosenheder adresser fra f.eks 192.168.1.50 eller fra
192.168.1.200
Jeg forudsætter at subnetmasken er 255.255.255.0

finn

Fra : Per H

Dato : 19-12-08 19:18

On Fri, 19 Dec 2008 18:26:15 +0100, "jos" <jos@her.dk> skrev:

> [...]
>192.168.1.200
>Jeg forudsætter at subnetmasken er 255.255.255.0

Det var så lige lidt volapyk for mig, Er det Wan eller Lan jeg skal
ind i?

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=417&p_created=1142345551&p_sid=kzI6CMlj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjAmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1pcA**&p_li=&p_topview=1

per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-12-08 08:42

Per H wrote:

> Det var så lige lidt volapyk for mig, Er det Wan eller Lan jeg skal
> ind i?

LAN. WAN er interfacet mod din internetudbyder.

Jesper Poulsen

Fra : Per H

Dato : 19-12-08 19:28

>svjh. kan dlinken ikke binde fastIP til macadresse, så du skal bare give dit

https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=256&p_created=1110388339&p_sid=kzI6CMlj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjAmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1pcA**&p_li=&p_topview=1

per

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 19-12-08 20:01

Per H skrev:

> https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=256&p_created=1110388339&p_sid=kzI6CMlj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjAmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0wJnBfcHY9JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1pcA**&p_li=&p_topview=1
Hej Per,

Jeg har også Sonos, men har i det omtalte IP problem. Tråder du den
første enhed til din router, eller hvordan er dit setup

mvh
Vejgaard

Fra : Per H

Dato : 19-12-08 20:11

On Fri, 19 Dec 2008 20:01:15 +0100, Henrik Vejgaard
<Henrik@vejgaard.org> skrev:

>Hej Per,
>
>Jeg har også Sonos, men har i det omtalte IP problem. Tråder du den
>første enhed til din router, eller hvordan er dit setup

Jeg har en bridge der er sat til min router, og en player der er til
mit anlæg, alså trådløs player ( passiv)
Når den mister forbindelsen kan jeg tråde playeren til netværket og
wupti er der forbindelse. der er ca 11 meter mellem player og
zonebridge,.

per

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-12-08 09:05

Per H skrev:

> [...]
> Når den mister forbindelsen kan jeg tråde playeren til netværket og
> wupti er der forbindelse. der er ca 11 meter mellem player og
De 11 meter i sig selv bør ikke være problemet, men jeg har et problem
med min lidt ældre D-link. den resetter af sig selv ind imellem, og
derfor er jeg ved at finde et alternativ.

Når du mister forbindelsen. har du så prøvet og resette routeren? finder
Sonos så selv forbindelse igen efter kort tid?

Fra : Per H

Dato : 20-12-08 10:01

On Sat, 20 Dec 2008 09:05:22 +0100, Henrik Vejgaard
<Henrik@vejgaard.org> skrev:

> [...]
>
>Når du mister forbindelsen. har du så prøvet og resette routeren? finder
>Sonos så selv forbindelse igen efter kort tid?

Det vil jeg prøve næste gang.

Men er der ik noget med at der har været problememer med bridge, jeg
ved at en del har klaget over deres sender/modtager.

per

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-12-08 11:37

Per H skrev:

> Det vil jeg prøve næste gang.
>
> Men er der ik noget med at der har været problememer med bridge, jeg
> ved at en del har klaget over deres sender/modtager.
Jeg kan ikke svare på om der er et problem med en bridge. Jeg har en
passiv enhed ståenden som den enhed der er trådet til routeren, men jeg
kan ikke forestille mig at wi-fi enhede i de forskellige ZP'er er
forskellig, og derfor er det ikke sandsynlig at der er fejl på den, med
mindre der er fabirkations fejl.

hvis du har mistanke om det, så ta' en chat med en Sonos tekniker. det
gjorde jeg på et tidspunkt, og fand ud af at min controler enhed var
syg, og den er nu bytte U/B

Fra : Per H

Dato : 20-12-08 13:11

On Sat, 20 Dec 2008 11:37:13 +0100, Henrik Vejgaard
<Henrik@vejgaard.org> skrev:

>hvis du har mistanke om det, så ta' en chat med en Sonos tekniker. det
>gjorde jeg på et tidspunkt, og fand ud af at min controler enhed var
>syg, og den er nu bytte U/B

ER det ik der hvor du har købt den du har henvent dig?

mig bekent er der ikke sonosteknikere i danmark.?

per

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-12-08 13:18

Per H skrev:

> ER det ik der hvor du har købt den du har henvent dig?
>
> mig bekent er der ikke sonosteknikere i danmark.?

Jeg har købt det hos Hi-Fi klubben i DK, men diskuterede mit problem med
LIVE support som du finder her
http://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/live.php

tryk på Live Support Chat linket Monday - Friday, 8 a.m. - 9 p.m., EST -
Saturday, 12 p.m. - 5 p.m., EST

det fungere rigtig godt, og du kan via din konto hos sonos give
teknikeren alle informationer han har brug for, får at han kan fortælle
om der er en defekt på din bridge.

Hvis den er defekt, så laver han en seddel der forklare at enheden skal
byttes, den printer tager med til Hi-Fi klubben, som så SKAL bytte enheden