Netgear PCMCIA card
Fra : Martin Kirk

Dato : 17-12-08 22:58

Hej Gruppe
jeg står for måske at kunne arve en bærebar pc der ikke har trådløs net kort
der for har jeg set på et PCMCIA kort
funger et sådan godt ?
skulle man heller købe et til USB ?
jeg har en netgear ruter, skal USB stik el. PMCIA kort så også værer netgear
? eller der noget beder ?

--
Venlig hilsen

Martin Kirk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-12-08 23:21

On Wed, 17 Dec 2008 22:57:53 +0100, "Martin Kirk"
<m.kirk@(slet)oncable.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>jeg står for måske at kunne arve en bærebar pc der ikke har trådløs net kort
>der for har jeg set på et PCMCIA kort
>funger et sådan godt ?

Jeg har et netgear kort. det fungerer fint.

>skulle man heller købe et til USB ?

Det vil fungere lige så godt, men formentlig ikke bedre.

>jeg har en netgear ruter, skal USB stik el. PMCIA kort så også værer netgear
>? eller der noget beder ?

Der er meget sjældent problemer med noget sådan i dag. Du skal blot
være opmærksom på om de kører samme standart B / G / N, men da de er
bagud kompatibel, er det sjældent et problem.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-12-08 10:13

Martin Kirk skrev den 17-12-2008 22:57:
> [...]
> jeg står for måske at kunne arve en bærebar pc der ikke har trådløs net
> kort der for har jeg set på et PCMCIA kort

PCMCIA-kortet stikke ca. 2 cm ud fra kabinettet, mens USB-donglen
stikker mindst 3 cm. ud. PCMCIA-løsningen føles meget mere solid i det
daglige.
Under praktisk brug er har jeg ikke været bange for at brække
pcmcia-kortet i modsætning til usb-dimsen.

Til gengæld kan PCMCIA-kortet kun bruges til en bærbar uden indbygget
trådløst. En usb' kan gå i arv til an stationær maskine. Men jeg ville
vælge pcmcia.

--
Morten Christensen

Fra : Preben Larsen

Dato : 20-12-08 10:47

> [...]
>
> Til gengæld kan PCMCIA-kortet kun bruges til en bærbar uden indbygget
> trådløst. En usb' kan gå i arv til an stationær maskine. Men jeg ville

Hej
et PCMCIA-kort virker nu selv om der er indbygget trådløst,
selvfølgelig skal der være PCMCIA-kortet sokkel
MEn man har ikke brug for 2
bortset fra fx Netstumbler prg og Vista på min Dell D830,
hvor Netstumbler ikke ville kendes ved det indbyggede
usb stik kan nemt få et knæk, vores lærere har afleveret 5-6 memorysticks ,
der er knækket...
God Jul
Preben