Bevægelige dele i comp.
Fra : Jannik Mariager

Dato : 26-07-01 18:18

Der kommer en pisse irriterende lyd fra min computer og jeg kan ikke finde
ud af hvad det er.

Jeg har taget strømmen til alle blæsere og til min HD, men lyden er der
stadig.
Det lyder som om den kommer fra under min køler og lyder som et insekt (og
nej der er ikke et insekt i kabinettet)

hvad kan det være?

Jannik

Fra : Jannik Mariager

Dato : 26-07-01 18:56

det skal siges at når min HD bliver belastet så forsvinder lyden, men den
forsvinder ikke hvis jeg tager strømmen fra HD så det kan jo ikke være den
vel?

Jannik

Fra : danni plougmann

Dato : 26-07-01 19:00

jeg vil gætte på det kan være din psu der brummer.
husk der sidder også en blæser i psuen.
jeg har en halogenlampe med en strømforsygning der har med at brumme indtil
den for en ordenlig gok så holder den kæft i et stykke tid.

Mvh danni

Fra : Jannik Mariager

Dato : 26-07-01 19:37

jeg har tjekket PSUén også jeg har nemlige lige skiftet blæser iden og lyden
synes at komme fra CPUén (vildt mærkeligt)

Fra : Brian Sørensen

Dato : 26-07-01 20:39

>lyden synes at komme fra CPUén (vildt mærkeligt)

Det er ikke cpu-blæseren?
Det kan være lejet, som er begyndt at klage sig.
Hvilken køler bruger du?

Er lyden konstant eller periodisk?

mvh
Brian Sørensen

Fra : Jannik Mariager

Dato : 26-07-01 21:00

Jeg har lagt mærke til at den kun kommer (periodisk) når jeg er på nettet så
det er et kæmpe mysterium.
Det er ikke lejet fra min papst blæser for jeg har prøvet at tage strømmen
fra den mens computeren var tændt, det same har jeg gjort med
grafikkortblæseren og min HD.
Men lyden er der kun når jeg er på nettet.

Jannik

Fra : CK

Dato : 27-07-01 02:39

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> fra den mens computeren var tændt, det same har jeg gjort med
> grafikkortblæseren og min HD.
> Men lyden er der kun når jeg er på nettet.

Hmmm det lyder skummelt. Jeg har dog set noget ligende før. Min bror har et
godt gammelt Abit BH6 bundkort, som faktisk summer når man bevæger musen (en
logitech mouseman+ USB). Når man ikke rører musen er der ingen lyd. Det er
godt nok kun en svag summen, men alligevel...
Ja JEG synes det er skummelt! :)

--
Mvh Christian

Fra : Thostrup

Dato : 27-07-01 06:42

> [...]
> logitech mouseman+ USB). Når man ikke rører musen er der ingen lyd. Det er
> godt nok kun en svag summen, men alligevel...

Kommer jeres lyde mon ikke fra jeres PC-speaker?

--
Med henlig hilsen

Mads Thostrup
Microsoft Certificeret Personel

Fra : Madsen

Dato : 27-07-01 13:24

"Thostrup" <None@Valid.Adress> skrev:

> Kommer jeres lyde mon ikke fra jeres PC-speaker?

Også min teori eller måske endda den lille højttaler der er bygget
på bundkortet. Sådan en sidder der i hvert tilfælde på mit Asus-
bundkort. Den sidder der for at advare imod fejl i tilfælde af at
man har koblet kabinetshøjttaleren fra.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 27-07-01 20:43

JEg har nu prøvet at afmontere pc speakeren og det var ikke det.
Jeg har fundet ud af at lyden kun er der når jeg er i windows og på nettet,
jeg kan godt spille et spil og være på nettet uden at lyden er der.

Jannik

Fra : Madsen

Dato : 29-07-01 01:22

> [...]

> Jeg har fundet ud af at lyden kun er der når jeg er i windows og på nettet,
> jeg kan godt spille et spil og være på nettet uden at lyden er der.

Det lyder godt nok mystisk.
Det jeg mente var at jeg også har en højttaler på selve bundkortet.
Det er en lille rød klods så bundkortet stadig kan give lyd fra sig hvis
et eller andet skulle brænde sammen. Jeg har også koblet kabinets-
højttaleren fra, men alligevel kan bundkortet bippe har jeg erfaret.
Hvordan man kobler den fra ved jeg ikke, men mon ikke man kan
med en jumper på selve bundkortet.
Nu er jeg slet slet ikke sikker på om du også har sådan en højttaler
og ej heller om den kan sige som lyden fra et insekt, så det er et
skud i tågen må jeg indrømme.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : danni plougmann

Dato : 26-07-01 22:06

og prøv at hive ledningen til pcspeakeren ud af bundkortet
afmonter alle kort som lydkort netkort osv..... undtagen grafikkort

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-07-01 14:21

Hvis nu du skrev hvilket hardware du har? Sider der en blæser på bundkortet?
De larmer typisk en del og det samme gælder blæser på grafikkort.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 27-07-01 15:28

Jeg har et Soltek 75-KAV (ingen blæsere på mb)

Tbird 1000@1400
Taisol med 80mm papst blæser
Asus V6600 med standard blæser (Blorb larmede for meget) og jeg har prøvet
at tage strømmen fra blæseren mens comp var tændt og det var ikke den som
lavede støjen

IBM 20,5 HD 7200 rpm (har også taget strøm fra denne og lyden var der
stadig)

Jeg prøver at tage stikket fra pc speakeren
Jannik

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 27-07-01 20:57

Jeg har haft to Aopen kabinetter hvor fronten foran har løsnet sig en
millimeter, hvilket
giver en periodisk zuum, zuum, zuum..... brummer op og ned eller brummer
konstant.
Ved at sætte foden på forsiden af kabinettet forsvinder lyden.
Det kan tænkes at være noget i den stil hvis ikke det er noget at det andet.

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Freaken

Dato : 29-07-01 13:16

Kunne det være en lille skrue der ikke var spændt ordentlig og gik i
selvsving ???
(eller selv kabinettet der kan komme til at svinge)

Freaken der selv har en skrue løs