"Oprop! "Ny fjende! "
Fra : Lyrik

Dato : 14-12-08 19:44

Denne illegale indvandrer er blevet observeret 200 steder i danske
farvande! Den kan være en trussel imod torskeynglen! Den kan også lade
være- men det er en anden historie!

I Danmark gør man alt for at forhindre at ændringer i biosfæren, ikke
fører til ændringer i dyrelivet.
Dem som kæmper denne kamp er den virkelige "torskeyngel" som goblen er en
trussel imod!

--
God Jul fra
Jens

Fra : DADK

Dato : 14-12-08 19:58

Lyrik wrote:
> [...]
> fører til ændringer i dyrelivet.
> Dem som kæmper denne kamp er den virkelige "torskeyngel" som goblen

Det har altid undret mig ifb omtale af såkaldt "invasive" arter,
klimadebatten mv, hvor begrænset og forrykt mennesket egentlig er, ift den
klode de bor på. Mennesket er selv en invasiv art. Det samme er hjorte,
gedder, frøer og fluer.

Det er som om, at fordi man i ret begrænset omfang gennem maksimalt 150 år
har katalogiseret dyr og arter, eller menneskelige kulturer, så er det
blevet til en stor facit-bog, hvor hvis naturen ikke stemmer overens med
denne facitbog, så er "forkert".

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 21:03

DADK wrote:

> [...]
> så er det blevet til en stor facit-bog, hvor hvis naturen ikke
> stemmer overens med denne facitbog, så er "forkert".

MEN i "gamle dage" kom arter ikke flyvende fra Kina til DK og kunne udrydde
alle konkurrenter, - tingene skete langsomt.

Globaliseringen er også på dette område noget juks, man har netop en fordel
i at være forskellige for at kunne overleve, denne ide med at det hele skal
være én grød, den er potentielt dødbringende.

Nåede lige at få et glimt af denne "dræbergoble" og hørte med et kvart øre
at den skulle være 40 cm bred? Jeg har mødt én på 4 cm i Øresund under et
dyk for nogle år siden, utrolig flot syn, altså at se dens lys fløjte op og
ned i de fire hjørner.

Iøvrigt, hvor blev dræbersneglene af i år? Jeg har kun set ganske få
stykker, mens der var tonsvis sidste år.

Fra : DADK

Dato : 14-12-08 21:41

Knud Larsen wrote:

> MEN i "gamle dage" kom arter ikke flyvende fra Kina til DK og kunne
> udrydde alle konkurrenter, - tingene skete langsomt.

Gee. Hvor kom ræven fra?

> [...]
>
> Nåede lige at få et glimt af denne "dræbergoble" og hørte med et
> kvart øre at den skulle være 40 cm bred?

Det er den ikke. Det mest interessante ved denne organisme er, at den ikke
har nogen hjerne. Alligevel kan den jagte byttedyr, og deducere logisk -
f.eks finde ud af en labyrint, har man fundet ud af i laboratorie-forsøg, og
nogle gobletyper har faktisk øjne. Men hvor går øjnenes data hen?

>Jeg har mødt én på 4 cm i
> Øresund under et dyk for nogle år siden, utrolig flot syn, altså at
> se dens lys fløjte op og ned i de fire hjørner.

Der findes ca 8.000 goplearter, dvs vandmænd, og så derudover underarter,
det er kun dem man kender til, og der kommer hele tiden nye arter.

> Iøvrigt, hvor blev dræbersneglene af i år? Jeg har kun set ganske få
> stykker, mens der var tonsvis sidste år.

Du er her inde på noget af det helt rigtige.

Nå, nu vil jeg se Star Trek på SBS

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 08:32

DADK wrote:

> Gee. Hvor kom ræven fra?

Flyvende fra Kina?

> [...]
>
> Der findes ca 8.000 goplearter, dvs vandmænd, og så derudover
> underarter, det er kun dem man kender til, og der kommer hele tiden

Ja, men vi har ikke mange af de der lysdiode-gopler, jeg har dykket utallige
gange og kun set én.

> Du er her inde på noget af det helt rigtige.
>
> Nå, nu vil jeg se Star Trek på SBS

Noget sci-fi er altid godt, dér er dystropierne dog kun fiktion.

Fra : DADK

Dato : 15-12-08 08:40

Knud Larsen wrote:

> Flyvende fra Kina?

Netop. Noget i den stil. I hvert fald er den indvandret, akkurat lige som
samtlige andre arter i den danske natur.

> Ja, men vi har ikke mange af de der lysdiode-gopler, jeg har dykket
> utallige gange og kun set én.

De lever vist også på 500-1.000 meters dybde, eller derunder. Noget der
virkelig kan overraske er mængden af blæksprutter i danske farvande - ifølge
eksperterne skulle der i biomasse være lige så meget blæksprutte som fisk i
f.eks Nordsøen.

> Noget sci-fi er altid godt, dér er dystropierne dog kun fiktion.

Også ærligheden, høfligheden og de enkle løsninger. Der er ingen Wilstrup'er
i ST:TNG, eller det vil sige, i enkelte afsnit er der nogle ferengier der
minder om ham, f.eks "Captains Holiday". Det er virkelighedsflugt på højt
plan.

Fra : Vidal

Dato : 15-12-08 12:35

DADK skrev:

> [...]
> minder om ham, f.eks "Captains Holiday". Det er virkelighedsflugt på højt

Mon ikke du har misforstået noget? Ferengierne er en
parodi på dem, der går ind for fri, uhæmmet markedsøkonomi,
som du sikkert finder mange tilhængere af her i gruppen.

Men helt sikkert ikke AW.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-12-08 14:23

On Mon, 15 Dec 2008 12:34:39 +0100, Vidal wrote:

> Mon ikke du har misforstået noget? Ferengierne er en
> parodi på dem, der går ind for fri, uhæmmet markedsøkonomi,
> som du sikkert finder mange tilhængere af her i gruppen.

LOL. Det har du ret i.

> Men helt sikkert ikke AW.

Han er nærmere en Borg.

Fra : Vidal

Dato : 15-12-08 20:57

Steen Thomsen skrev:

> LOL. Det har du ret i.

> Han er nærmere en Borg.

He is Locutus of Borg, resistance is futile.

Your life as it has been, is over. From this
time forward, you will service him.

--
Regards,

Vidal

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-12-08 22:33

On Mon, 15 Dec 2008 20:56:33 +0100, Vidal wrote:

> He is Locutus of Borg, resistance is futile.
>
> Your life as it has been, is over. From this
> time forward, you will service him.

Jeg tænkte mere på at "The Borg", endeløst gentager noget intetsigende
pladder.

Fra : DADK

Dato : 16-12-08 16:51

Steen Thomsen wrote:

> Jeg tænkte mere på at "The Borg", endeløst gentager noget intetsigende
> pladder.

Og de er ekstremt "tunge" som enkeltindividder.

Fra : DADK

Dato : 16-12-08 16:50

Vidal wrote:

> Mon ikke du har misforstået noget? Ferengierne er en
> parodi på dem, der går ind for fri, uhæmmet markedsøkonomi,
> som du sikkert finder mange tilhængere af her i gruppen.

Det var nu snarere deres utiltalende ydre - der jo afspejler det nidre - og
utroværdighed, jeg hentydede til. Ingen kan stole på en Ferengi, for de er
fulde af løgn. Men point taken!

Fra : Michael Weber

Dato : 14-12-08 21:41

DADK wrote:

> [...]
> klode de bor på. Mennesket er selv en invasiv art. Det samme er hjorte,

Nu skal jeg fortælle dig om disse såkaldte "invasive" arter :
Min nabo 5. min. efter jeg har lavet kaffe!

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Michael Weber

Dato : 14-12-08 19:55

Lyrik wrote:
> Denne illegale indvandrer er blevet observeret 200 steder i danske
> farvande! Den kan være en trussel imod torskeynglen! Den kan også lade
> være- men det er en anden historie!

*roflmao*

> I Danmark gør man alt for at forhindre at ændringer i biosfæren, ikke
> fører til ændringer i dyrelivet.
> Dem som kæmper denne kamp er den virkelige "torskeyngel" som goblen er en
> trussel imod!

Bio-terrorisme!
Måske EU skulle have en Bio-terrorliste ?!

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Lyrik

Dato : 14-12-08 20:22

Den 14.12.2008 kl. 19:54 skrev Michael Weber
<michael@michaelweber.invalid>:

> *roflmao*

> Bio-terrorisme!
> Måske EU skulle have en Bio-terrorliste ?!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man skulle ud fra den måde det officielle Danmark reagerer på, tro, at de
allerede har den! Tænk på hvordan landene i FN har vedtaget at fastfryse
folkeslag og grenser indenfor vedtagne normer!
Det er hele tanken om at fastfryse verden i et blitzfotografi taget i et
bestemt årstal, der er skråplanet for selve tænkningen.

Samtidig snakker man evolution, hvilket i den grad virker absurt i højeste
potens. Hvordan kan man evolvere i en fastfrosset verden?

Den fastfrosne verdens tankegang er årsagen til en mangfoldighed af
medmenneskelige problemer.
Selv Filistæa/Israel-problematiken strander på denne tankegang!
Engang boede arabere i Filistæa, så indvandrede jøder, så nu bor de der.
Det er naturlig evolution i folkemassen. Hvis man accepterede evolution i
folkemasser og områder, så kunne man tilbagevise krav om at rulle status
tilbage!
I dag bebos USA af 250 millioner indvandrere eller flere. Der er stadig
folk der i den fastfrosne verdens tankegang kalder det "indianernes land!"

Det er en utålelig tankegang! Den er verdensødelæggende! Så kampen imod
den "torskeyngel" der bekæmper den nye goble er den største kamp i verden
i dag, efter min mening! Den rækker ud over dyrelivet og langt ind i
menneskenes verden!

--
God Jul fra
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 17-12-08 16:23

Den 14.12.2008 kl. 21:41 skrev Michael Weber
<michael@michaelweber.invalid>:

> Nu skal jeg fortælle dig om disse såkaldte "invasive" arter :
> Min nabo 5. min. efter jeg har lavet kaffe!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja og han er ikke farligere end "dræbergoblen". Har det for øvrigt ikke en
grim bismag at man giver nye arter forstavelsen "dræber?"

Nå "dræbergoblen" sætter dagsordenen, men ifølge videnskaben så ser det
sådan ud:

"Dræbergoplen, som er hermafrodit, kan yngle allerede, når den er 10 dage
gammel og lægger 10.000 æg, men som en stor overraskelse for forskerne er
dens bestand ikke gået frem i år. Det viser de nyeste undersøgelser fra
DTU Aqua."
http://ing.dk/artikel/94328-draebergoplens-fremmarch-mod-oestersoeens-torsk-er-stoppet?nyhedsbrev

"DTU Aqua-øbberbøv" konstaterer det alle vi andre ved, nemlig at naturen
altid finder sin balance mellem arterne. Hint "ræve og kaniner"

EU har iøvrigt et kæmpe-hundredemillionersprojekt på bedding gående ud på
at bekæmpe "invasive arter" med alle til rådighed stående midler. Ja altså
alle de penge de kan få fat i!
Se EU bekæmpe evolutionen og betal for det!

--
MvH
Jens