København...
Fra : =*= NEïL DANEL@W =*~

Dato : 11-12-08 23:25

Jyske betjente slår sig løs:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1096977.ece

Hvor var pebersprayen?

Fra : Barney Gumble

Dato : 12-12-08 02:09

=*= NEïL DANEL@W =*= skrev:
> Jyske betjente slår sig løs:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1096977.ece
>
> Hvor var pebersprayen?

Kim Rovsing Larsen:

"DER BLIR FILMED!"

"JEG FILMER DIG!"

Betjenten:

"Stille og roligt..."

LOL

Hvornår fatter de autonome, at det er 100 % legitimt fra politiets side
at anvende de midler der nu engang skal til, når de autonome, i deres
permanente hjerneblødning, går amok i byen?

"DER BLIR FILMED!"

"JEG FILMER DIG!"

Det var sgu alligevel dagens bedste grin... :)

BG

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-12-08 02:17

Efter mange tanker skrev Barney Gumble:

> Kim Rovsing Larsen:
>
> "DER BLIR FILMED!"
>
> "JEG FILMER DIG!"
>
> Betjenten:
>
> "Stille og roligt..."
>
> LOL

Jeps, de eneste der ter sig som vilde er de autonometosser.

--
_-*- EU og Tabeltosser - NEJ TAK!-*-_
Arne H. Wilstrup skrev følgende:
"Der var ikke tale om "nedslagtninger" ved muren i DDR -
de fik bare nogle "domme" der ikke var pjatdomme."

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-12-08 02:17

Den 11-12-2008, skrev =*= NEïL DANEL@W =*=:
> Jyske betjente slår sig løs:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1096977.ece
>
> Hvor var pebersprayen?

Den blev desværre ikke brugt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-08 10:14

Mr.Larsen wrote:
> Den blev desværre ikke brugt.

Den må også kun anvendes hvis de ellers havde tænkt sig at skyde.

// Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 12-12-08 11:48

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Den må også kun anvendes hvis de ellers havde tænkt sig at skyde.

Den bruges bl.a. når man er for doven til knippelslag eller man vil vise att
der nu er ny boller på suppen

Politiet skal sætte sig i respekt.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 03:33

Hans Joergensen skrev:

> Den må også kun anvendes hvis de ellers havde tænkt sig at skyde.

Det er så ikke sandt, peberspray er til at lægge dæmper på tosser der
ikke evner at slappe af.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-12-08 02:46

=*= NEïL DANEL@W =*= wrote:
> Jyske betjente slår sig løs:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1096977.ece
>
> Hvor var pebersprayen?

Så er det vist ATTER engang på tide at vi lige hiver vor højtærede Grundlov
og dens ganske udmærkede bestemmelser om demonstrationer ned fra hylden og
kan læse følgende vedrørende vor ellers nok så ganske udstrakte
forsamlingsfrihed :

"§ 79
Borgerne har ret til uden forudgående tilladelse at samle sig ubevæbnede.
Offentlige forsamlinger har politiet ret til at overvære. Forsamlinger under
åben himmel kan forbydes, når der af dem kan befrygtes fare for den
offentlige fred.

§ 80
Ved opløb må den væbnede magt, når den ikke angribes, kun skride ind, efter
at mængden tre gange i kongens og lovens navn forgæves er opfordret til at
skilles."

Dansk wikipedia har følgende tolkning (hvor ordet "forening" grundet
Grundlovens aldrende formulering vel at mærke tilsyneladende sidestilles med
begrebet "forsamling") :

http://da.wikipedia.org/wiki/Forsamlingsfrihed

"Forsamlingsfrihed er retten til at forsamle sig uden en forudgående
tilladelse fra politiet.

Grundlovens §78 slår fast, at "borgerne har ret til uden forudgående
tilladelse at danne foreninger i ethvert lovligt øjemed", så længe denne
forsamling finder sted i et lovligt øjemed og dens deltagere er ubevæbnede.
Forsamlingen kan, hvis den finder sted i det offentlige rum, forbydes, hvis
den skønnes at forstyrre den offentlige ro og orden, ligesom der kan kræves
en forudgående tilladelse, hvis man f.eks. bruger en central plads i byen.

Det er ligegyldigt hvilket emne eller hvilken anledning, der er tale om, så
længe gældende lovgivning overholdes. Lovlige demonstrationer, der udvikler
sig til regulært hærværk eller vold, kan politiet således gribe ind overfor.
Politiet har ret til at overvære enhver forsamling, der er offentlig, men
kan ikke blande sig i den med mindre der finder ulovligheder sted."

Altså: Hvis autonome bøller beslutter sig for at lave BEVIDST grænsesøgende,
provokerende opløbs-optrin på Københavns Hovedbanegård så ER det vel rent
faktisk Politiets ikke blot "ret", men tværtimod velsagtens snarere fordømte
/EMBEDSPLIGT/ at anholde vedkommende for ikke at demonstrere ifølge ellers
lovligt vidstrakte, demokratiske normer?

Hvad har man dog fra de demonstrerendes - og eventuelle snotforvirrede
politiske sympatisørers - side da ellers forestillet sig, skulle være
tilfældet?

At man ligefrem frit og passivt skulle lade autonome ballademagere indtage
vigtige infrastrukturelle kernepunkter i den civile logistik til gene for
ordentlige, lovlydige medborgere, der måske bare gerne vil ha' lov at kunne
tage toget videre?

(Okay, det hjælper så BESTEMT ikke for mit syn på sagen at jeg selv p.t.
arbejder for DSB med bla. at sælge flinke kunder langtursbilletter via samme
station, hvorfor det er lige ved at blive principielt "personligt" for mig
at pensionister, børnefamilier og andre fornuftige medborgere kan gå i fred
for diverse anarkistiske ballademagere på et område, der dels er statsligt i
kraft af sin samfundslogistiske funktion og så at sige dels er "mit firmas
private territorie": Er vi mon ligefrem derude, hvor DSB skal til at ansætte
private vagtværn for at holde ballademagere fra at genere vore kunder?)

Anders Peter Johnsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-08 10:16

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> /EMBEDSPLIGT/ at anholde vedkommende for ikke at demonstrere ifølge ellers
> lovligt vidstrakte, demokratiske normer?

Nu nægtede politiet allerede demonstrationen at gå indenfor de
første 20 meter.. og der var ikke optræk til noget overhoved.

// Hans

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-12-08 03:34

Hans Joergensen udtrykte præcist:

> Nu nægtede politiet allerede demonstrationen at gå indenfor de
> første 20 meter.. og der var ikke optræk til noget overhoved.

Hold nu op med dit pis, de autonome kan sgu bare slappe af, hvad med de
fik noget bedre at bruge deres tid på, så ville de helle ikke flæbe så
tit som de gør nu.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-12-08 06:01

"=*= NEïL DANEL@W =*="
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamistiskantisamfund.dk> skrev i
meddelelsen news:96udnZC7jqukDtzUnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> Jyske betjente slår sig løs:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1096977.ece
>
> Hvor var pebersprayen?

Hvis du er god med en hammer, vil du gerne gøre alle problemer til søm

Muskel-oppumpede betjente elsker at slå med en knippel og afskyr
sparsommelig brug af mnimalvold med knepler og tazere og milde gasser

Een handiappet pige i rullesttol
kan nedkæmpe ti stopfulde ungdomshuse hvis var de har elektronisk FODLÆNKE
MED TAZER

Med en lille remotekontrol kan hun så påføre ufarlig smerte til
voldspykopaterne