Hvor købes god oliemaling m.m. ?
Fra : Lars Bj.

Dato : 26-07-01 14:22

Hej dk.kultur.billedkunst,
Ved ikke om det er rette gruppe at spørge i, men jeg forsøger:

1) Er der nogen der ved hvor man køber gode/holdbare/ægte oliemaling. Jeg
maler på amatørbasis men kunne godt tænke mig at de materialer jeg bruger er
gode og holdbare. Jeg har været i en række almindelige farvehandlere men jeg
har svært ved at sige hvad der er godt og hvad der er skidt.

2) Hvor køber kunstnere deres lærred, rammer osv. og er der nogen steder
hvor man kan få lærred sat på ramme i en given størrelse?

Nogen gode råd?
mvh Lars Bj.

Fra : Thomas Eg Hansen

Dato : 26-07-01 15:04

Prøv med www.aartdevos.dk
De har alt hvad hjertet kan begære.
Mvh Thomas

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 26-07-01 21:36

Thu, 26 Jul 2001 15:22:00 +0200, skrev "Lars Bj."
<lbj22@worldonline.dk> :

>2) Hvor køber kunstnere deres lærred, rammer osv. og er der nogen steder
>hvor man kan få lærred sat på ramme i en given størrelse?

Hvad med City Kunstnerartikler i København ?? Jeg mener at de tager
sig af lidt af hvert indenfor materialer til olie, akryl, akvarel m.m.

Prøv at kigge på www.kunstnerartikler.dk eller ring til dem (33 33 05
20) og bed at få tilsendt et katalog.

Der burde du også kunne få vejledning i valg af oliemaling - de har
adskillige mærker i forskellige kvaliteter og prisklasser.

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens