Julekonkurrence
Fra : merete07@gmail.com

Dato : 12-12-08 04:55

Billedet viser et brød, der hører til juletraditionerne i et af EU's
nyere medlemslande.

Hvilket land?

Og hvad hedder brødet?

Billadet viser en mellemting mellem et brød og en kiks med religiøse
motiver, men jeg kan ikke få lov at indsætte det her.
Tak
Merete

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-12-08 13:14

In news:b685e50c-aad4-4c86-bffa-dddc564ce399@y1g2000pra.googlegroups.com,
merete07@gmail.com <merete07@gmail.com> typed:
> [...]
>
> Billadet viser en mellemting mellem et brød og en kiks med religiøse
> motiver, men jeg kan ikke få lov at indsætte det her.

Hej Merete.

Du kan ikke indsætte billeder i usenetgrupper, men du kan kopie og indsætte
et link til den hjemmeside hvor du har billedet fra, under forudsætning af,
at det er en hjemmeside du har billedet fra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin Bak

Dato : 12-12-08 15:34

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:b685e50c-aad4-4c86-bffa-dddc564ce399@y1g2000pra.googlegroups.com,
> merete07@gmail.com <merete07@gmail.com> typed:

> Hej Merete.
>
> Du kan ikke indsætte billeder i usenetgrupper,

Aldrig hørt om binære grupper? F.eks dk.binaer

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-12-08 16:32

Martin Bak skrev:

> Aldrig hørt om binære grupper? F.eks dk.binaer

Binaer er ikke noget værd mere for flertallet af os, da
det ikke kan ses via de store servere, fx TDC. Det kan
heller ikke ses via Google Groups.

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 12-12-08 16:47

Hej Martin

> Aldrig hørt om binære grupper? F.eks dk.binaer

Har du aldrig hørt at de faktisk er nedlagt idag ?

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-12-08 19:55

Max wrote:
> Hej Martin

> Har du aldrig hørt at de faktisk er nedlagt idag ?

news:dk.binaer lever i bedste velgående.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Rie

Dato : 12-12-08 22:08

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:49428780$0$15893
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej Martin

> Har du aldrig hørt at de faktisk er nedlagt idag ?

En hurtig søgning på min news server giver over 6000 binære grupper, det er
bare TDC der har en elendig politik.
Det er bare om at finde en anden udbyder til de binære news groups - der er
flere udbydere der tilbyder gratis accounts med begrænset download.

Hilsen Rie

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-12-08 12:03

Rie <xxx@mail.dk> wrote in news:4pA0l.67000$Qf1.45164@newsfe27.ams2:

> En hurtig søgning på min news server giver over 6000 binære grupper,
> det er bare TDC der har en elendig politik.

Og de fleste (alle?) lavprisudbydere af bredbånd tilbyder slet ikke usenet.

Sammenholdt betyder det at binære grupper ikke mere har den store
anvendelse som lejlighedsvis formidler af binært materiale i Danmark. Det
forbliver et medie for særligt interesserede.

> Det er bare om at finde en anden udbyder til de binære news groups -
> der er flere udbydere der tilbyder gratis accounts med begrænset
> download.

Sidst jeg tjekkede betød det en rentention der nærmede sig det latterlige.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-12-08 12:38

In news:Xns9B737A7B22457kentoldhoj@oldhoj.dk,
Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> typed:

> Sidst jeg tjekkede betød det en rentention der nærmede sig det
> latterlige.

Uden tvivl. Jeg synes at den binære gruppe som TDC havde i deres program, i
den grad var oversvømmet af laaaange filer med film, og det hører ingen
steder hjemme. Jeg "skippede" den længe inden TDC fandt ud af at lukke den.
Hvis man ville se billeder i den gruppe, skulle man først slette alle de
filmfiler, og det blev jeg godt nok temmelig træt af.

Hvis man vil sende billeder til en gruppe, findes der jo udmærkede
programmer som f.eks. "Picasa", hvor man kan sende billeder til grupperne
som links. Det har jeg da brugt ved flere lejligheder, og så er det helt
gratis.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-12-08 17:18

In news:ghtsp3$1i9g$1@newsbin.cybercity.dk,
Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> typed:

> Aldrig hørt om binære grupper? F.eks dk.binaer

Joh, det har jeg da, men min udbyder TDC har sløjfet de binære grupper, så
det er ikke alle udbydere der tilbyder dem.

Fra : Emil

Dato : 13-12-08 04:39

merete07@gmail.com wrote:

>Billadet viser en mellemting mellem et brød og en kiks med religiøse
>motiver, men jeg kan ikke få lov at indsætte det her.

Så må du bare lave billedet om til tekst. Et eksempel:

BBBBBBBBBBB0000@i iMMMMBBBWWBWMMMMM@WWWW@Z; iBMM@W08a2aZ8BMM
BBBBBBB000B00BBMM8MMX, ii,:.::;SWMMMMM@@M08MM0Z0B00ZZSS22ZW
BBBWWWW@M@@WBWWMMMi . rMMM072BWW8a20WWB8ZZaXZ
BWBB08a2XX7XSZ8Z: ,:,,::ii;;iii:: 8MM0ZZ00Z:r08B08082a
BBB0SSWMMMMMMM. .. .,,:::i;i;;r;i. .7BMMZXZBa7XaSS880Za
B0BW08ZS, . .. . ... ..:ii:rrr;7iS;7aMMZ;ZBr:SXZ2XZ0Z
BBMM8, .. ..,, ,.. ,,,:i:.,ir7r,777S8MMZ70;.aM0,;288
BMM2 ;2M2 .....,:,,., .,:iir;rZ2SXXa0MMa8X:a0S iraZ
@W: i0MMMM ...:,. ,i;,...,:;rX2BZ2S8BM@2S,:::,7X28
M2 rMMWZZ .,.. ..iZMW0M@MMZZrrii;;:rSXX28MMZ288XXB8ira
M2 ,80a7X S2X. ,: i7aBSi .iSrrX;7X8SXXBM@:S88WWSS88
@WZ2aWMB2Z;W7. .ira8MMMMr0MM@Sr7;7r;;rS2X7aWM:2ZaZZ288a
22@MMWr.i; ;ZMMWS ,0MMMX: .MMBM2i;i7;ii2ZZa8MM8BZSa80B8S
SS800; i7i ZBWMMM .i;72; ., . :.,i:7rMMi @MBBBB0S;
80080Sa@0@ MM :MW8 ,r7: ir,. .. ..,:i7iB0 X0S 0aZS;..:
BWB8W00Z2WS.S ::;X7: ,;7ri ,..i;i,;rra8iZ. ; ;aSS228B
WWZa0Zr ;@ .i :2: ,ii..:.;riiXX72a M02.,a82a222X
8Sr78Z;,7WM .. ra0B2,BZ7Z: i;Xr:rr7S2SXa8 i X .2rrrXSSX
a2Z8Wai.7ZW rMMMMMMMMMMX X;i;r;i;7:;X7SXZZ2a.S .BS77X;72
S;;XZ7, rX0 i0, : i. . . ,.:;r:iX;rrX2SZZr , iZr,.,i:i;
SXa00r..SWMS 0S .r;i,X,iXX;r;XS22a2a2.72777XXSXr;7
0BW@8:.i0WMM i .XMMMM88Z8S;7.7Z;:XX2SSS2a80Za2SXSS22aZZ
Z0BW8::aMWWM; , MMMMMMX0Mi28WM0X,,7i:XSa7S2222;ZZ00BWWB0BW0
2BZ8a:i2Z2aWM rMM .XaX .i,77:X2X;r222ZSZ22a8088Z8ZZ
SaSZX:ra8ZZ8MX .X ;@MMMMMMMBr:.;2XSSS;2ZX7r22Z0SZSS2aZ88Z888
2S2a7i2BB0BBWM: :, .ii:;a;XS77SX77Sa2ZBS82X2Z8800B00
7ZB82a8Z2SSXXZ@2.. .,.iXXSrX:7Xi7rXS2SSaZ8WW8Z;@ZaZZ8ZZ
XZaX2ZZ2SSSXXX20S , r:..::i,;77X22Sa22800B@B27@ rWaXrX22a2a
aZZ00aSSSSS22SS2Ba XX2aa22aZ800B80000B000ZaS2M M7:7S2Z22
02SSSX2a22XS2rr7S0X;WMBBBWWB000088Z8Z088a2X7SXWX ; MM ;XX
MB7;77S2XXXX22aaa28W8@MMM@B0888888000a22Z2XX7BZ 7: MMM, ,r
@M7r2aa8082Z8ZZa@ ,8MMMMMM@B8ZSXXSXX7770M rX;: MMMMa
WMWBaMWMMSS2aSSXr, M MB iXZ2SZSSXr77SSS;7MM :Xii MMMMMM
WMW8M7 Zi;i::i::7MM MMX .,ir;rr77XXSr78, .:i:i: 0MMMMM

Ovenstående kan ses i Notepad teksteditor, eller hvis man bruger en
monospace font. Billedet skal betragtes på stor afstand, eller med
sammemknebne øjne.

Du kan måske læse mere her:
<http://ascgen.jmsoftware.co.uk/download>

m.v.h. Emil