Pebernødder - 2. del (jeg bliver nød til a~
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 10:08

Jeg har lige lavet dem igen og de ligger nu til afkøling.

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men da jeg gik igang tænkte jeg over
om jeg ikke skulle prøve at røre de forskellige ingredienser i så det
gav en menning (jeg ved det lyder dumt, men sådan tænkte jeg).
Smuldrede smør sammen med tipo 00 hvedemel, derefter kom ægget i som
var rørt med en gaffel først, peber og kanel blev fordelt derefter.
Potasken blev (efter info herfra) rørt ud i mælk og fordelt og tilsidst
farin.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg har troet mere på det :), men er nu
lykkes til fulde at lave dem uden at de smuldrede samt de ser og lugter
ganske rigtige ud. Jeg kan ikke vente med at smage. :)

HURRA! :D
--
And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again

Time - Pink Floyd

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 05:29

<Jesper Nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> lykkes til fulde at lave dem uden at de smuldrede samt de ser og lugter
> ganske rigtige ud. Jeg kan ikke vente med at smage. :)

Jeg tror ikke de vil smage som en rigtig pebernød, for vigtige krydderier
mangler.
Jeg har postet nedenstående i din anden tråd, men jeg kan ikke se indlægget,
så nu poster jeg det her også.

Hvis der er noget jeg kan så er det at bage pebernødder.
Det siger alle der har prøvet dem..
Den er helt gal med din opskrift, er jeg bange for.
Prøv følgende og jeg lover dig at du vil blive overbevist.

400 g. mel
250 g. smør, eller faktisk bruger jeg ghee.
180 g. sukker.
1 æg
1 tsk sirup
1 tsk ingefær
1 tsk kanel
2 tsk natron
halv tsk st. nelliker
halv tsk hvid peber
halv tsk kardemomme

Bland alle ingredienser, og du får en dej hvor det er muligt at tage en
LILLE klump og rul den mellem håndfladerne, så den bliver kuglerund. Kast
den ned på pladen, så den får en flad underside.
Bag ved 200 grader til de ser færdige ud på undersiden. De må ikke bliver
sorte.
Du vil få pebernødder der er knasesprøde, ligesom de skal være, og smagen er
bedre og mere original end nogle du kan købe.
Vil gerne høre hvad du synes hvis du prøver opskriften.