2,5" HD i "alm." controller?
Fra : Christian Mygind

Dato : 26-07-01 14:00

Jeg har en 2,5" HD, der interfacer med et (tilsyneladende) almindeligt
IDE-stik (40 pins med ét blændet).
Kan jeg smække den på en almindelig controller (til 3,5" diske) og naivt
forvente, at controlleren leverer strøm til harddisken alene igennem
ide-kablet? Kræver dette en adaptertingest? Jeg ANER intet om 2,5" diske!

/Chr, Aarhus

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-07-01 14:05

>Kræver dette en adaptertingest? Jeg ANER intet om 2,5" diske!

Ups. Kiggede lige på google og fandt dette:
http://www3.goldenshop.com.hk/AI-trad/pc/pc_hdadapt.htm
der vist besvarer spørgsmålet. Er der nogen der ved, om der er elektronik
imellem 2,5" & 3,5" interfacet eller kun strømtilførelse?

/Chr

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-07-01 14:56

Zitech har et "adapter kabel-ting", koster 170 kr..

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-07-01 20:27

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Zitech har et "adapter kabel-ting", koster 170 kr..

Tak for tippet - fandt selv svaret (ved at prøve ;^), der er, at der IKKE er
nogen forskel. Man skal bare smide 5 volt + ind på 2 pins (af de yderligere
4 der var & som jeg ikke så i første omgant) og ground på den tredje så
kører det...

/Chr

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-07-01 16:06

> [...]
> der vist besvarer spørgsmålet. Er der nogen der ved, om der er elektronik
> imellem 2,5" & 3,5" interfacet eller kun strømtilførelse?

der er 44 poler på den lille (så vidt jeg husker)

Se i øvrigt:
http://sunsite.dk/hwb/co_Ata44Internal.html

Jeg har selv en tilsvarende hjemmeloddet adapterting, der funker

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy