Opløse magnesiumpiller
Fra : Thomas

Dato : 25-12-08 15:05

Hej NG

Jeg har haft forstoppelse her op til jul (og det er ikke kommet af vilde
udskejelser ) og jeg har før haft held med at bruge magnesium piller.
Men dem jeg har fået købt denne gang, er satme nogle store sataner og jeg
har svært ved at sluge piller.

Derfor er mit spørgsmål: Kan der ske noget ved at opløse pillerne i et
glas vand og så ellers bare drikke det ? Jeg har lavet et forsøg og de
opløses ret hurtigt, og der står også at de skal indtages med masser af
væske. Men nu er jeg ikke læge og det kunne være at en sådanne opløsning
fx var skadelig for alt det passerer, før det rammer mavesækken, fx tunge,
mundhulen og andet. Ellers kan jeg nemlig ikke lige selv se forskellen på
om det er opløst i et glas på forhånd, eller bliver opløst på vej ned gennem
spiserøret.

Håber en eller anden har et svar til det

På forhånd tak og god jul til alle

Thomas

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-08 23:54

Thomas wrote:
> [...]
> forhånd, eller bliver opløst på vej ned gennem spiserøret.
>
> Håber en eller anden har et svar til det

Du kan rolig knuse og opløse.

/F

Fra : Thomas

Dato : 28-12-08 10:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Du kan rolig knuse og opløse.
>
> /F

Jeg takker. Jeg er nemlig træt af at høre folk fortælle mig hvor nemt de
har det med at sluge piller. Jeg kan selv skovle dem ned, når jeg er
sulten og spiser mad samtidig, men når jeg har det dårligt og samtidig
ingen appetit , så står jeg der med problemet. Om så pillen er kommet ½ vejs
ned i spiserøret, begynder min tunge at fiske den op igen ;)

Mvh

Thomas

Fra : Nana

Dato : 28-12-08 16:45

> [...]
> ingen appetit , så står jeg der med problemet. Om så pillen er kommet ½
> vejs ned i spiserøret, begynder min tunge at fiske den op igen ;)

Det kan nogengange hjælpe, at tage pillen ved at drikke vandet til af en
flaske i stedet. Når man lægger nakken tilbage, så er det næsten umuligt
ikke at sluge pillen.