MultiCare Kolesterol måler ?
Fra : Peter Heide

Dato : 14-12-08 20:53

http://webdrugstore.dk/shop/multicare-monitor-kolesterol--432p.html

Har købt dette produkt for at holde lidt øje med kolesteroltal etc, efter et
lidt trist resultat ifbm en blodprøve.. Men ved ikke rigtig om jeg har fidus
til den måler: testede mit kolesteroltal og først viste resultatet 6.6 mmol
..Ventede ca. 30 min. og gentog processen og dennegang røg den ned på ca. 5.7
mmol ??

Kan man regne med det produkt. ? Strimlerne man putter ind er MEGET dyre.

Har x-postet til dk.helbred:

Hvor jeg vil spørge ; kan et kolesteroltal ændre sig så meget iløbet af en
halvtime ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 15-12-08 14:40

Efter mange tanker skrev Peter Heide:
> [...]
>
> Har x-postet til dk.helbred:
>
> Hvor jeg vil spørge ; kan et kolesteroltal ændre sig så meget iløbet af en

Du skal måle på fastende hjerte, altså _kun_ vand fra midnat til næste
morgen.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Preben Kaas

Dato : 15-12-08 16:45

On Mon, 15 Dec 2008 14:40:04 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Du skal måle på fastende hjerte, altså _kun_ vand fra midnat til næste
>morgen.

Måske med MultiCare måleren, men ikke hvis du får taget en blodprøve
hos lægen

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Mr.Larsen

Dato : 15-12-08 16:47

Preben Kaas forklarede:

> Måske med MultiCare måleren, men ikke hvis du får taget en blodprøve
> hos lægen

Jo, det er ved lægen jeg snakker om, og det gælder også den
elektroniske test.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 15-12-08 17:09

Mr.Larsen skrev den 15-12-2008:

> Jo, det er ved lægen jeg snakker om, og det gælder også den elektroniske
> test.

Rettelse: "og det gælder måske også den elektroniske"

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Preben Kaas

Dato : 15-12-08 23:45

On Mon, 15 Dec 2008 16:46:43 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Jo, det er ved lægen jeg snakker om, og det gælder også den
>elektroniske test.

Jeg fik allerede sidste år fra min læge at vide, at det ikke mere var
nødvendigt at møde fastende ved kolesterolmåling og det har også
senere været fremme i medierne.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-12-08 11:20

Følgende er skrevet af Preben Kaas:

> Jeg fik allerede sidste år fra min læge at vide, at det ikke mere var
> nødvendigt at møde fastende ved kolesterolmåling og det har også
> senere været fremme i medierne.

Jeg skal til kontrol den 22/12 og skal møde fastende, så noget er nogen
ikke enige om.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-12-08 11:26

Preben Kaas formulerede spørgsmålet:

> Jeg fik allerede sidste år...snip

Måske ikke alle synes dette er specielt praktisk, slet ikke når prøven
skal sendes ind for at blive undersøgt.

<citat>
To prøver giver sikkerhed

Ledende overlæge, dr. med. Steen Stender fra Klinisk Biokemisk Afdeling
på Gentofte Hospital siger, at hospitalet tager blodprøver på såvel
fastende som ikke fastende.

»Vi starter med at tage prøven på folk, der ikke får besked på at
faste. Omkring ti procent af dem har et forhøjet indhold af
triglycerid. Dem beder vi om at faste, før en ny blodprøve bliver
taget. Det gør vi for at være sikre på, at den første blodprøve ikke
blev tage lige præcis i et meget kort tidsrum, hvor der kan være
usædvanligt meget fedt i blodet som følge af indtagelse af for eksempel
brød med et tykt lag smør ret kort tid forinden. Hvis det var tilfældet
ville prøven nemlig give et vildledende billede,« siger Steen Stender.
</citat>

http://www.berlingske.dk/article/20081116/danmark/711160017/0/.ogkvind/

Så er det alt andet nemmere, at man møder fastende.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-12-08 13:11

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på ca. 5.7 mmol ??
>
> Kan man regne med det produkt. ? Strimlerne man putter ind er MEGET dyre.

Hvis den ikke skelner melle HDL- og LDL-kolesterol, så er den intet værd.

Per A. Hansen

Fra : Peter Heide

Dato : 20-12-08 18:23

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den ikke skelner melle HDL- og LDL-kolesterol, så er den intet værd.

Det gør den ikke, meeeen den giver da et fingerpeg hvis det er HELT galt, så
noget er den værd. den kan også tage test på triglycerid