Afmontering af leje på gearaksel
Fra : Ulrik Kristoffersen

Dato : 27-12-08 10:19

Jeg har haft store problemer med at afmontere det yderste leje på
højgearsakslen fra gearkassen. Det er lejet ud til kædehjulet der er
tale om, på ydersiden af lejet sidder en afstandsbøsning (går jeg i
hvert fald ud fra at det er.) for mig at se skal den afmonteres ved at
trække den ud over notgangen? Den sidder dog ubehjælpeligt fast, og
ingen af de metoder jeg har forsøgt har virket.

Er der nogen der ved hvordan dette skal gøres?

Det drejer sig om en gearaksel fra en yamaha xs 400 seca.
--
Ulrik Kristoffersen

Fra : Richard

Dato : 29-12-08 12:45

On 27 Dec., 18:18, Ulrik Kristoffersen <ukrist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> trække den ud over notgangen? Den sidder dog ubehjælpeligt fast, og
> ingen af de metoder jeg har forsøgt har virket.

Prøvet at varme bøsningen, inden du trækker den af?

Kunne den evt. være skruet på (med links-gevind ovenikøbet)?

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ulrik Kristoffersen

Dato : 30-12-08 15:49

> Prøvet at varme bøsningen, inden du trækker den af?
>
> Kunne den evt. være skruet på (med links-gevind ovenikøbet)?
>
> --
> Richard pade, Sorgenfri, DK

Hej Richard

Det er forsøgt med at varme på bøsningen, og den kom da også af
tilsidst. Godt nok ikke lige pga. varmen, den var kølet godt af da vi
endelig fik den af. Den var presset ind, så ingen gevind eller noget,
men måden vi fik den af på var at slibe nogle spor i lejet så vi kunne
få fat med en aftrækker, der skulle nogle forsøg til og lidt
modificering af aftrækkeren før det lykkes, men den kom af til sidst.
Så problemet er løst, nu er næste problem bare at få det nye leje på.
men det tror jeg lige jeg lader den lokale mc pusher om. Det har jeg
ikke værktøjet til at kunne.

--
Ulrik Kristoffersen