S: Andre Triumph T120 ejere (eller lignend~
Fra : Em See Intruder 1400

Dato : 22-12-08 23:35

Hej
I relation til gamle englændere er jeg en newcommer, og derfor vil det være
rart at kunne få et enkelt staldtips i ny og næ. -Jeg kan se, at jeg skal
bruge en del timer på projektet.

Fra : Per V. Misser

Dato : 23-12-08 00:31

Hej

"Em See Intruder 1400" <ivhk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> I relation til gamle englændere er jeg en newcommer, og derfor vil det
> være rart at kunne få et enkelt staldtips i ny og næ. -Jeg kan se, at jeg
> skal bruge en del timer på projektet.

Der findes en klub (måske flere) for Triumph mc.

Desuden en meget stor ekspertise hos Vagn Jensen i Lystrup ved Århus.

FSA Motors i Allingåbro kender også til gamle englændere, og importerer selv
både og til Triumph, BSA og Norton.

http://www.triumphmc.dk/

http://www.vagn-jensen.dk/profil.html

http://www.fsanorton.dk/

Jeg ved ikke, hvor du er bosat, men det betaler sig at skabe kontakter
gennem en klub, eller hjælpsomme forhandlere.

God jul
Per Misser
CX500E 82

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-12-08 09:18

Prøv http://www.mc-albion.dk/ . Det er en landsdækkende klub med base på Fyn
for engelske motorcykler. Der har jeg fået meget hjælp i starten.

Carsten

Fra : Futte&Co

Dato : 23-12-08 19:21

Em See Intruder 1400 skrev:
> [...]
> rart at kunne få et enkelt staldtips i ny og næ. -Jeg kan se, at jeg skal

Jamenne, du spørger da bare løs
Der skal nok være et par stykker herinde der kan og vil svare.
Jeg har kørt og skruet engelske mc'er siden 1968. Japsere siden 2001 og
gamle tyskere siden 2004.Så lidt kan jeg da svare på.
Som medlem af http://www.triumphmc.dk er der adgang til en hel del
skrappe englænder skruere der gerne deler ud af tips og triks.
Der er lavet en dvd med en 1970, T120R der bliver renoveret :
http://www.i2itelevision.com/abikeisborn/triumph.php
http://www.manualz.info/ finder du : 650 owners handbook, All older
models triumph, Bonneville 750 parts list og T120, 150 (1970) owners
handbook. En haynes er også god læsning. Og endelig findes cd'er med
rep. manualer og parts list, til salg på ebay.co.uk
Reservedel findes hos brdr.kyhn, Mors bikes, classic-bikes, U.K. bikes
og på et hav af engelske Ebay shops. Usa har også et par virkelig gode
forhandlere, men der er stadig moms og afgifter at tage med i
beregningerne, når prisen skal gøres op.
Men i bund og grund er den ene skrue lige så svær at få løsnet som den
anden, det være sig japser eller englænder
Du behøver heller ikke lige den rigtige årgang i rep manualer, da der
kun er gevindtyper i forskel i slut 60'erne. Det der betyder noget i
forhold til reservedele, er dit motor/stel nummer, som bruges til at få
de rigtige reservede med de rigtige gevind.
Pøj pøj

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70

Fra : Em See Intruder 1400

Dato : 24-12-08 00:16

Rigtig mange tak til alle svarere indtil videre. Jeg kigger nærmere herpå
når juleriet har aftaget lidt.

god jul til alle.

Ivan, Aalborg