/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Finks facts - 22
Fra : Armand


Dato : 22-12-08 00:23

Hayabusa er navnet på den japanske jagtfalk der bl.a. øver rov på
solsorte (læs: Blackbird'er).
Det var også navnet på den landbaserede ækvivalent til det velkendte
hangarskibs-fly: Zero jageren!

 
 
Leonard (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-12-08 11:14

Armand wrote:

> Hayabusa er navnet på den japanske jagtfalk der bl.a. øver rov på
> solsorte (læs: Blackbird'er).

Det beviser jo så, at japanere ikke er helt humorforladte

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

S.B. (22-12-2008)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 22-12-08 20:32


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:494ecfdf$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hayabusa er navnet på den japanske jagtfalk der bl.a. øver rov på solsorte
> (læs: Blackbird'er).
> Det var også navnet på den landbaserede ækvivalent til det velkendte
> hangarskibs-fly: Zero jageren!

ikke for noget, men det er altså en vandrefalk
Æder sikkert også solsorte

Søren



Armand (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-12-08 21:40

S.B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:494ecfdf$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hayabusa er navnet på den japanske jagtfalk der bl.a. øver rov på
solsorte (læs: Blackbird'er).
>> Det var også navnet på den landbaserede ækvivalent til det velkendte
hangarskibs-fly: Zero jageren!
>
> ikke for noget, men det er altså en vandrefalk
> Æder sikkert også solsorte
>
"Hayabusa er det japanske navn for vandrefalken, der......."

Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde 300km/t
(under dyk), som argument for navnevalget!

--
Armand.

Steen Gruby (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-12-08 21:47

On Mon, 22 Dec 2008 21:39:30 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.."
>
>Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde 300km/t
>(under dyk), som argument for navnevalget!

Jeg mindes den udlægning som værende den officielle fra lanceringen af
cyklen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-12-08 22:00

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 22 Dec 2008 21:39:30 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.."
>> Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde 300km/t
>> (under dyk), som argument for navnevalget!
>
> Jeg mindes den udlægning som værende den officielle fra lanceringen af
> cyklen.
>
Eller bare et reklamebureau's udlægning :-/
Det er svært at sige hvad der var den egentlige bevæggrund da rette
vedkommende på et tidspunkt besluttede et givent navn og
reklamebureauerne kommer først på banen længe derefter!

Men det er jo også godt at vide at der således er nok at snakke om for
fremtidens motorcyklister - Tænk bare på hvorledes der til stadighed
bliver vævet omkring baggrunden for navnet: "DKW"

--
Armand.

"J.C.Kløve" (22-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-12-08 22:15

Armand skrev:
> Steen Gruby skrev:
>> On Mon, 22 Dec 2008 21:39:30 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>> Hej Armand.."
>>> Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde
>>> 300km/t (under dyk), som argument for navnevalget!
>>
>> Jeg mindes den udlægning som værende den officielle fra lanceringen af
>> cyklen.
>>
> Eller bare et reklamebureau's udlægning :-/
> Det er svært at sige hvad der var den egentlige bevæggrund da rette
> vedkommende på et tidspunkt besluttede et givent navn og
> reklamebureauerne kommer først på banen længe derefter!
>
> Men det er jo også godt at vide at der således er nok at snakke om for
> fremtidens motorcyklister - Tænk bare på hvorledes der til stadighed
> bliver vævet omkring baggrunden for navnet: "DKW"
>
Den er i familie med det vi i DK kalder en "vandrefalk". En falk der er
meget benyttet af falkonerer, og som sådan altså en "jagtfalk".

Maksimal hastighed under dyk 320 km/t

Dan lever naturligt af småfugle, fugle af af due størrelse (og som sådan
også solsorte)og mindre pattedyr...



--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Armand (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-12-08 22:33

J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>>
>>>> Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde
>>>> 300km/t (under dyk), som argument for navnevalget!
>>>
> Den er i familie med det vi i DK kalder en "vandrefalk". En falk der er
> meget benyttet af falkonerer, og som sådan altså en "jagtfalk".
>
> Maksimal hastighed under dyk 320 km/t
> Dan lever naturligt af småfugle, fugle af af due størrelse (og som sådan
> også solsorte)og mindre pattedyr...
>
Biologilæreren har talt!

--
Armand.

S.B. (22-12-2008)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 22-12-08 22:52


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:49500769$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> J.C.Kløve skrev:
>> Armand skrev:
>>>
>>>>> Jeg har forøvrigt også hørt jagtfalkens(!) mulighed for at runde
>>>>> 300km/t (under dyk), som argument for navnevalget!
>>>>
>> Den er i familie med det vi i DK kalder en "vandrefalk". En falk der er
>> meget benyttet af falkonerer, og som sådan altså en "jagtfalk".
>>
>> Maksimal hastighed under dyk 320 km/t
>> Dan lever naturligt af småfugle, fugle af af due størrelse (og som sådan
>> også solsorte)og mindre pattedyr...
>>
> Biologilæreren har talt!
>
> --
> Armand.

ja ja....
320 km/ i et dyk, kan min GL1500 sikkert også komme op på hvis den får tid
nok til det og dykket er stejlt nok (læs lodret)
Hvad fart har den i vandret position?

Søren



"J.C.Kløve" (23-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 23-12-08 00:41

S.B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:49500769$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ja ja....
> 320 km/ i et dyk, kan min GL1500 sikkert også komme op på hvis den får tid
> nok til det og dykket er stejlt nok (læs lodret)
> Hvad fart har den i vandret position?
>

Det kan den så ikke, den vil nå en maksimal hastighed på 248 km/t, lidt
afhængig af den vinkel den bryder luftmodstanden med. (det er jo en GL'er)

Den accelererer med 9,81 m/s2 indledningsvist, men luftmodstanden vokser
med kvadratet på hastigheden, så modstanden firedobles når hastigheden
fordobles - havde den været mere strømlignet, og var den kastet i en
optimal vinkel når den vel en teoretisk maksimal hastighed på omkring
400 - 450 km/t, men så skal der være ganske langt ned


--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Jim Andersen (23-12-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-12-08 09:49

"J.C.Kløve" wrote:
>> ja ja....
>> 320 km/ i et dyk, kan min GL1500 sikkert også komme op på

> Det kan den så ikke

> Den accelererer med 9,81 m/s2 indledningsvist, men luftmodstanden
> vokser med kvadratet på hastigheden, så modstanden firedobles når
> hastigheden fordobles

Det er blot et spørgsmål om at starte højt nok oppefra. For hver 5
kilometer, man stiger til vejrs, halveres trykket. I 200 kilometers højde er
der stort set ikke noget luft tilbage. Næsten nul fordoblet giver stadig
næsten nul.

/jim



"J.C.Kløve" (23-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 23-12-08 10:18

Jim Andersen skrev:
> "J.C.Kløve" wrote:
>>> ja ja....
>>> 320 km/ i et dyk, kan min GL1500 sikkert også komme op på
>
>> Det kan den så ikke
>
>> Den accelererer med 9,81 m/s2 indledningsvist, men luftmodstanden
>> vokser med kvadratet på hastigheden, så modstanden firedobles når
>> hastigheden fordobles
>
> Det er blot et spørgsmål om at starte højt nok oppefra. For hver 5
> kilometer, man stiger til vejrs, halveres trykket. I 200 kilometers højde er
> der stort set ikke noget luft tilbage. Næsten nul fordoblet giver stadig
> næsten nul.
>
Det er bare dævlens svært lige at "kaste" en GL 200 km op

Og er vi endeligt der oppe - ja så er det et mindre problem at få den
yderligere 250km op, og så bliver det den første Gl der opnår en
hastighed på over 40000 km/t

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

S.B. (23-12-2008)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 23-12-08 15:02


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4950ace2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jim Andersen skrev:
>> "J.C.Kløve" wrote:
>>>> ja ja....
>>>> 320 km/ i et dyk, kan min GL1500 sikkert også komme op på
>>
>>> Det kan den så ikke
>>
>>> Den accelererer med 9,81 m/s2 indledningsvist, men luftmodstanden
>>> vokser med kvadratet på hastigheden, så modstanden firedobles når
>>> hastigheden fordobles
>>
>> Det er blot et spørgsmål om at starte højt nok oppefra. For hver 5
>> kilometer, man stiger til vejrs, halveres trykket. I 200 kilometers højde
>> er der stort set ikke noget luft tilbage. Næsten nul fordoblet giver
>> stadig næsten nul.
>>
> Det er bare dævlens svært lige at "kaste" en GL 200 km op
>
> Og er vi endeligt der oppe - ja så er det et mindre problem at få den
> yderligere 250km op, og så bliver det den første Gl der opnår en hastighed
> på over 40000 km/t
>

Bare jeg ikke skal sidde på den imens

Søren



Nielsen (22-12-2008)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 22-12-08 23:09

> Dan lever naturligt af småfugle, fugle af af due størrelse (og som sådan
> også solsorte)og mindre pattedyr...


Dan kan vel også spise andet end småfugle? Min svigerfar Dan spiser alt
muligt...!

/Ths



S.B. (22-12-2008)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 22-12-08 23:18


"Nielsen" <ths@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:49501002$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Dan lever naturligt af småfugle, fugle af af due størrelse (og som sådan
>> også solsorte)og mindre pattedyr...
>
>
> Dan kan vel også spise andet end småfugle? Min svigerfar Dan spiser alt
> muligt...!
>
> /Ths

Jamen så er han nok bare ikke naturlig

/S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177495
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408489
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste