MC rejse i Australien
Fra : Chr.

Dato : 21-12-08 12:03

Er der nogen der har erfaring og/eller gode råd i forbindelse med en
længere MC ferie i Australien?

Jeg påtænker at tage derned og opleve landet på ryggen af en MC i 3
måneder. I denne forbindelse har jeg nogle spørgsmål:
1) For en 3 måneders periode går jeg ud fra at det er billigst at købe
en MC og sælge denne før hjemrejse!? Er der noget jeg skal være
opmærksom på i denne forbindelse? Registrering, forsikring, etc. Skal
man opgive en fast adresse hertil?
2) Hvilken all-round MC vil I anbefale?
Har selv øje på en Suzuki DR650 eller en BMW F650GS - men er meget
åben overfor andre forslag/input.
3) Nogle gode MC Australian links?
Har selvfølgelig fundet et par stykker gennem google men det kunne
være at der var én der har et guldlink jeg har overset...

Håber I har lyst til at hjælpe mig godt i gang med planlægning.

På forhånd tak og god jul

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-08 20:23

> Har selvfølgelig fundet et par stykker gennem google men det kunne
> være at der var én der har et guldlink jeg har overset...

Desværre ikke - kunne også godt tænke mig at se noget af landet down under
fra 2hjul...

Men :
http://www.tenere.dk/forumnew/search_results_posts.asp?SearchID=20081221201914&KW=australien

Finder bla johan der er ved at flytte derned, http://www.travellog.dk/gsdane
der har været der 3 måneder og også har lidt mc planer og nogle andre der
har kørt dernede

Hvis linket ikke virker så søg blot på australien og udvid søgningen i tid
til "hvilken som helst dato"

Og de fleste fortæller jo gerne lidt historier om deres oplevelser

Fra : Casper

Dato : 21-12-08 15:40

Austrailen er et "lille" problem når det kommer til det ømme punkt
omkring at tage sin egen kærlighedsgenstand med ind i landet.

Man skal stille en bank garanti (pengene skal være fysisk tilstede),
jeg kan ikke huske helt præcis hvor meget det der men det er den del
håndøre

Jeg tror at nogle af de bedste steder at kigger er her: http://www.ukgser.com/forums/,
http://www.advrider.com/forums, http://www.horizonsunlimited.com/

Generelt så tror jeg det er billigere at købe en brugt i landet.....

Casper

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 22-12-08 01:58

> [...]
> være at der var én der har et guldlink jeg har overset...
>
> Håber I har lyst til at hjælpe mig godt i gang med planlægning.

Hej

Send mig en mail på stup-snabela-tiscali.dk, så kan jeg måske hjælpe
med lidt mere. Jeg har lidt forbindelse til den australske
motorsportsfederation og her kan der måske findes en forhandler eller
lignende, så kan hjælpe.

Mvh

Stup
xs1100S

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 23-12-08 13:10

On 21 Dec., 20:03, "Chr." <sweetchri...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> være at der var én der har et guldlink jeg har overset...
>
> Håber I har lyst til at hjælpe mig godt i gang med planlægning.

Ham her brugte et år dernede, så han kender til stederne:
http://www.buff-mc.dk/medl/michael.html

Fra : Plexsica

Dato : 24-12-08 10:48

Min søster er GSdane, som den første reply linker til.

Jeg har sendt hende link på denne "post", så må vi se om hun reagere,
hun kan svare på mange spørgsmål ang Australien på MC (hun kørte 13000km på
de 3 måneder hun var der),
eller kan Chris (hendes kæreste hun tog med hjem dernede fra)

mvh Søren

PS. Go Jul

Fra : Chr.

Dato : 28-12-08 02:19

Anders: Tak for links
Hvad forhindre dig i at tage afsted hvis lysten er der?

Casper: Har pt. desværre ingen MC i Danmark, så det bliver leje eller
køb dernede. Tak for links.

Stup: Takker

Jesper: Tak for link.

Plexsica: Meget pudsigt tidspunkt du sendte din besked. Da jeg læste
den sad jeg netop og læste hendes Danske log. Har tidligere læst
hendes historie på ADVrider og havde overvejet at skrive til hende. Så
tak for at du kom mig lidt i forkøbet

Mhv. Chr.

Fra : Plexsica

Dato : 29-12-08 18:45

Jeg har været sammen med hende her i julen og snakket med hende om det,
enten kan du skrive til hende på hendes
travel log eller kan du få kontakt info (tlf/mail) af mig hvis der er noget
du vil snakke med hende om.

mvh Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 01-01-09 19:55

> Anders: Tak for links
> Hvad forhindre dig i at tage afsted hvis lysten er der?

Som en bekendt Sonny på tenere.dk og advrider skriver - det er kun et
spørgsmål om prioritering. Og pt prioriterere jeg familielivet højere ... og
nøjes med små hyggeture af og til.

Men i modsætning til mange andre der bliver "ramt" af giftermål, hus og børn
så kører jeg stadig mc - og ikke mindst mere mc end bil