Frivillighed - kommercielerlisme - politik
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-12-08 11:14

Hvis man følger lidt med på MC området, ser der ud til at være ved at
ske en udvikling i retning af at DBA, FDM og MCTC har indgået en
alliance, hvor de med et relativt kaommercielt udgangspunkt er ved at
udvikle MC interesseorganisationen til et kommercielt produkt.

Min oplevelse af sammenhængene er -

FDM har organisation og fysiske anlæg, MCTC har motorcyklisterne og DBA
er talerør for fortræffelighederne, og i til en vis grad også FPN.dk.

For hele molevitten er der et personsammenfald, hvor man leverer ydelser
til hinanden, og fremmer og understøtter initiativer på tværs af
orgsniastionerne.

Jeg tænker på:

kørekurser
Det er de samme skribenter der er i touringnyt, fpn og på DBA
MC-TV

Der hvor mine betænkeligheder ligger er, at den forening jeg er medlem
af, betaler til og hvor jeg bruger noget af min fritid frivilligt og
gratis, i stadig større grad er begyndt at agere som en kommerciel
interessent på "MC-markedet".

Som medlem af en frivillig orgsnisation er en del af min bevæggrund for
at være medlem et denne orgsnisation skal varetage medlemmernes
interesser, og være talerør og vagthund over for politikere og
kommercielle interesser. Det sidste har i nogen grad vanskelige kår,
hvis man seslv agerer på det kommercielle marked, og i stadig større
grad fedter sig ind i de kommercielle interesser, og skal afstemme
synspunkter med øvrige kommercielle aktører man har valgt at "gå i seng med"

Det er for mit vedkommende fint hvis MCTC bliver en pendant til FDM, der
i min optik ikke er en forening, men et kommercielt foretagende på linie
med Coop og Arla, men er det tilfældet, vil jeg da overveje om jeg
ønsker at erlægge gratis arbejdskraft til orgsnisationens
forretningsområder.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 21-12-08 11:52

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> linie med Coop og Arla, men er det tilfældet, vil jeg da overveje om
> jeg ønsker at erlægge gratis arbejdskraft til orgsnisationens

Måske at du blot, i lighed med mange andre, er forblændet af foreningens
massive økonomi og et klubblad der markerer sig på det nationale marked
for fagmagaziner og derfor glemmer at det slet og ret er en klub(!) at
du er medlem af.

At samme klub er så massiv at det tillige er svært at vurdere om
administrationen(*) vitterligt handler i medlemmernes interesse når
slige tunge sporskifter foretages, er en sørgelig konklusion

(*):
Selv den mindste kolonihaveforening har en kasserer, hvorimod omtalte
forening med et tocifret million-budget blot har en fast "administrator"
(som forøvrigt lønner sig selv)

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-08 11:04

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Coop og Arla, men er det tilfældet, vil jeg da overveje om jeg ønsker at
> erlægge gratis arbejdskraft til orgsnisationens forretningsområder.

Hej Kløve

Skulle du beslutte dig for at fortsætte kan jeg da godt bruge lidt gratis
arbejdskraft nede på arla også