Instruktør forvirringen hvem har overbl
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-12-08 10:38

For nogle måneder siden annoncerede "DMC-instruktørerne" sig som et
alternativ til DMC kurserne, i samarbejde med FDM og dermed vel også MCTC.

Nu kan jeg se at der er et firma der kalder sig "MC Sikkerhed" (
http://www.MC-sikkerhed.dk )der også annoncerer med kørekurser _også_ i
samarbejde med FDM

Er det "DMC-instruktørene" der har fundet et andet navn, eller er nok en
flok brudt ud af frivilligheden og ind på det kommercielle marked?

Jeg kan se at de "nye" udbyder 1 dages "discount kurser", alt i alt
ligner det _meget_ hvad der først blev annonceret...

ps
Jeg mener bestemt nogen af "udbryderne" læser med her. Det kunne være
forfriskende hvis de ville skrive lidt om bevæggrundene for at gå i
direkte konkurrence med DMC / starte eget firma.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 21-12-08 11:22

J.C.Kløve skrev:
> [...]
>
> Er det "DMC-instruktørene" der har fundet et andet navn, eller er nok en
> flok brudt ud af frivilligheden og ind på det kommercielle marked?

Ud fra at jeg er vidende om at en gruppe instruktører er brudt ud af
DMC's rækker for at blive kommercielle (DMC's instruktører er ikke
aflønnede, men frivillige. Sidstnævnte er stærkt gældende for dem der
står tilbage nu!), MÅ det jo være dém!

> Jeg mener bestemt nogen af "udbryderne" læser med her. Det kunne være
> forfriskende hvis de ville skrive lidt om bevæggrundene for at gå i
> direkte konkurrence med DMC / starte eget firma.

Eftersom at jeg ikke ved hvem udbryderne er, udover én omhvem jeg længe
har vidst ikke kender begrebet loyalitet, og DMC's instruktørliste
åbentlyst ikke er revideret endnu, vil det blive spændende at se om der
er nogle her fra gruppen kendte navne iblandt!

However:
Med et, nu officielt, frafald der relateret til instruktør-mængden må
være tungt, er der al mulig grund til at gentage min tidligere
opfordring til (især tidligere BRZ-kursister) at genoverveje evt.
tidligere tanker om et engagement i DMC's kørekursus!
Jeg ved at der er ved at blive stablet et kursus i undervisnings-
principper/teknikker på benene (hvilket alt andet lige er lettere at
afholde overfor en given mængde nye instruktører, end et par årlige
tilkommere), så dét aspekt skal ikke være en hindring for nogen!

ANYONE?

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-12-08 11:32

Armand skrev:

> [...]
> åbentlyst ikke er revideret endnu, vil det blive spændende at se om der
> er nogle her fra gruppen kendte navne iblandt!

De skriver selv at der er:

Allan Jeppesen
Frank Nielsen
Olav Gullaksen
Brian Laursen
Hassan Siddiqui
Gitte Elgaard

Jeg vil da tro der er flere

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-12-08 12:30

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Armand skrev:
>
> De skriver selv at der er:
>
> Allan Jeppesen
> Frank Nielsen
> Olav Gullaksen
> Brian Laursen
> Hassan Siddiqui
> Gitte Elgaard

Du glemte Søren Vestergaard....

Jeg var med til mødet i Fredericia, der blev holdt i en god tone, dog
med delte meninger
og holdninger om, og til, udbrydergruppen.

Udkommet af mødet blev at det må være op til den enkelte instruktør om
man ville være
med hos DMC, MC-Sikkerhed eller begge steder.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-12-08 13:40

Brian Sørup skrev:
> [...]
> man ville være
> med hos DMC, MC-Sikkerhed eller begge steder.

Angav man en årsag til at ville starte selvstændig virksomhed?

Var det dårlige vilkår fra DMC?
Var der mere attraktive tilbud
Var det virkslyst?

Det er vel ikke lige kommet ud af det blå?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-12-08 18:07

> Angav man en årsag til at ville starte selvstændig virksomhed?
>
> Var det dårlige vilkår fra DMC?
> Var der mere attraktive tilbud
> Var det virkslyst?
>
> Det er vel ikke lige kommet ud af det blå?

Jeg vil sige der er flere ting der har gjort at det er gået som det er :

DMC-styrelsen var ikke villige til at imødekomme et krav fra flertallet
af aktive instruktører om kørsels-godtgørelse efter Statens takster.
En gruppe af erfarne instruktører har i nogle år forgæves prøvet at råbe
DMC-styrelsen op mht. at ændre/forbedre ting omkring DMC's kurser - det
er ikke lykkedes, derfor er en gruppe gået solo.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-12-08 18:23

On Sun, 21 Dec 2008 18:07:18 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

Hej Brian.

> [...]
>DMC-styrelsen op mht. at ændre/forbedre ting omkring DMC's kurser - det
>er ikke lykkedes, derfor er en gruppe gået solo.

Det måtte Kong Rolf da have forudset kunne ske.
Hvis ikke, er det på tide han takker af - Jeg vil kalde det manglende
teft..
Hvis først DMC taber terrain på den front der hedder kørekurser falder
hele grundlaget for "organisationens" økonomiske eksistens.
Kontingentet alene kan ikke gøre det med mindre der skal en kraftig
forhøjelse til.
Jeg er bange for at de tider hvor en organisation der bygger på
frivilligt arbejde og samtidig påberåber sig retten til at være
talerør over for myndighederne er forbi.
I dag er lobbyisme en annerkendt diciplin, og det kræver
sammenslutninger med en solid økonomisk baggrund at komme til orde.
Jeg er også bange for at den gang "hæven fanen" er et skridt på vejen
mod enden for DMC - Desværre.

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-12-08 18:59

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammenslutninger med en solid økonomisk baggrund at komme til orde.
> Jeg er også bange for at den gang "hæven fanen" er et skridt på vejen

Kørekurserne var/er en ikke ubetydelig indkomst for DMC, derfor kan man
med rette frygte for DMC's fremtid, der bliver ihvertfald brug for alle
de instruktører der stadig vil være under DMC-fanen.

En del af udbrydergruppens frustration gik på at der kom for lidt
tilbage til instruktørerne i form af kurser og efteruddannelse, det
skulle der være mere fokus på hos MC-Sikkerhed - læs evt. §2. i
foreningens vedtægter som findes i Link-sektionen på hjemmesiden.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Flemming Disc

Dato : 21-12-08 19:37

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være mere fokus på hos MC-Sikkerhed - læs evt. §2. i foreningens vedtægter
> som findes i Link-sektionen på hjemmesiden.

Ja, det sku' surt hvis DMC ender på denne konto, om det så er en styrelse,
der hersker eller ikke, så er vi alle skyldige, da vi bare kunne komme og
hjælpe til.

Og hvad så tænker mange......FDM har jeg altid set positivt på, indtil de
startede på at have synshaller!
Hvordan kan de være kritiske over for køretøjers sikkerhed, når de selv
lever af at skaffe kunder i deres synsbutik?

Men jeg vil give Gruby ret i at tider med frivillige foreninger er ved at
uddø, desværre.

Men lad mig da hermed opfordre folk til at støtte DMC med penge (
kontingent ) og stille op på møder for at få indflydelse.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-12-08 19:53

On Sun, 21 Dec 2008 19:37:02 +0100, "Flemming Disc"
<virkerikke@discteknik.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Ja, det sku' surt hvis DMC ender på denne konto, om det så er en styrelse,
>der hersker eller ikke, så er vi alle skyldige, da vi bare kunne komme og
>hjælpe til.

Du rører ved noget centralt.

Man kan ikke "bare" komme og hjælpe til.
Man skal have kontakt til styrelsen først.

For nogle år siden må Kong Rolf have kedet sig, idet han havde tid til
at klippe et af mine indlæg herfra DFM og kommentere det i DMC bladet
uden at have kontaktet mig først.
Da jeg efterfølgende forsøgte at få samme Rolf i tale viste det sig
komplet umuligt.
Jeg havde nu ellers gerne have belyst mine sysnpunkter yderligere når
de nu endelig skulle kommenteres i DMC's medlemsblad.
Jeg gik enda så langt at jeg forsøgte at få Rolf i tale det år der var
FIM rally i Aalborg, men Hr. Formanden har altså ikke tid til at tale
med almindelige medlemmer der sådan bare lige kommer brasende.
Jeg valgte at smide håndklædet i ringen og melde mig ud, hvilket tog
over ½ år at få effektueret.

Fra : Flemming Disc

Dato : 21-12-08 20:12

> [...]
> med almindelige medlemmer der sådan bare lige kommer brasende.
> Jeg valgte at smide håndklædet i ringen og melde mig ud, hvilket tog

Den holder ikke Steen, hvis styrelsen har taget magten, og du er utilfreds
med noget i det, så må du komme til møder, specielt efterårsmøder, så kan du
få indflydelse og evt. blive valgt ind.
Sådan forgår det i et demokrati, også selvom du i første omgang, syntes du
er blevet pisset på af formanden, sådan er det.

Bestemt og hård uden at kikke til ven eller fjender

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 07:18

On Sun, 21 Dec 2008 11:21:41 +0100, Armand wrote:

> [...]
> opfordring til (især tidligere BRZ-kursister) at genoverveje evt.
> tidligere tanker om et engagement i DMC's kørekursus!

Det er mit indtryk, at instruktørerne helst selv hverver/headhunter nye
instruktører.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-12-08 11:37

meddelelse news:1l77ca5pa5sbe.1tf89wdgxzr96.dlg@40tude.net...

> Det er mit indtryk, at instruktørerne helst selv hverver/headhunter
> nye
> instruktører.

Det er korrekt, men da kurserne jo ligger i weekender er der faktisk en
del af de adspurgte instruktøremner, ca. 2/3 svjh, der ikke har lyst
eller tid til at engagere sig i frivilligt arbejde for andre MC'ister.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 12:13

On Mon, 22 Dec 2008 11:36:49 +0100, Brian Sørup wrote:

> Det er korrekt, men da kurserne jo ligger i weekender er der faktisk en
> del af de adspurgte instruktøremner, ca. 2/3 svjh, der ikke har lyst
> eller tid til at engagere sig i frivilligt arbejde for andre MC'ister.

Men det er ikke nok at _ville_ tilbyde tiden kan jeg så forstå.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-12-08 22:09

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Men det er ikke nok at _ville_ tilbyde tiden kan jeg så forstå.

Helt korrekt opfattet. Pointen her er at ønsket/interessen fra
kursistens side ikke er nok - vi (læs: DMC's instruktører) kigger også
på hvem vi mener ville passe ind som instruktører selv. Jeg har
personligt måttet sige "pænt nej tak" til en eller meget teknisk
dygtig kursist, som vi vurderede til at være for "racing-orienteret"
fremfor gade-orienteret i sit tankesæt.

Giver det indavl? Måske, men jeg håber at vi er åbne nok til ikke at
lide af det i alvorlig grad.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Flemming Disc

Dato : 22-12-08 22:15

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremfor gade-orienteret i sit tankesæt.
>
> Giver det indavl? Måske, men jeg håber at vi er åbne nok til ikke at

Jeg syntes det lyder som en god privotering.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 23:05

On Mon, 22 Dec 2008 22:09:14 +0100, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Helt korrekt opfattet. Pointen her er at ønsket/interessen fra
> kursistens side ikke er nok - vi (læs: DMC's instruktører) kigger også
> på hvem vi mener ville passe ind som instruktører selv.

Herligt, for så er min samvitighed over for Armand, Stub, og Rolf pludselig
meget bedre

Orla Pedersen, som tilbød en, (helt gratis), hånd til en "hvepserede"...

Fra : Armand

Dato : 22-12-08 14:09

Orla Pedersen skrev:

> Det er mit indtryk, at instruktørerne helst selv hverver/headhunter nye
> instruktører.

Hvilket også er rigtigt. Men instruktør-bestanden har i praksis kun lige
holdes status quo derigennem og i situationen befinder instruktørstaben
sig i en situation hvor den er blevet akut åreladet midt mellem to sæsoner!
Men intet er skidt uden at det er godt for noget - Vinterpausen giver
god mulighed for at kunne gennemføre kompetance-kurser m.v. for
nytilkommere, og det er, hvad jeg kan forstå, hvad man er i fuld gang
med at planlægge.

--
Armand.

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 22-12-08 01:32

On Dec 21, 6:22 pm, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> sammenslutninger med en solid økonomisk baggrund at komme til orde.
> Jeg er også bange for at den gang "hæven fanen" er et skridt på vejen

Kære Steen Gruby og den øvrige nyhedsgruppe

Det er lidt træls, at man i denne søde juletid skal til at hælde en
del galde ud. Men de forskellige indlæg i denne tråd viser, at danske
motorcyklister åbenbart er ved at være en flok øffere, der helle
brokker sig, end tager et ansvar.
Jeg ved ikke, hvad der gik galt for seks-syv år siden, men så vidt jeg
ved, så har resten af styrelsen ikke været en hemmelig forsamling, så
nogle af de andre, havde vel kunnet bruges. Jeg har selv været brugt
til at fixe den slags ting for folk, der ikke kunne få "hul igennem".
Ja, Kon Rolf. Det er et begreb, du opfinder, og som man siger: Ingen
røg uden ild, men på den anden side: Hvis der ikke er nogen, der har
nosser nok til at stille op mod en konge i et demokratisk system, så
må man leve med kongen.
Og jeg husker udmærket første øfferi fra en gruppe instruktører, hvor
deres bannerfører ville malke kassen for 50.000 kroner til et projekt,
som viste sig at være styret delvis af hans eget firma. Og nu skal der
så kørselsgodtgørelse til efter statens takster. Fint nok, men det er
sgu ikke andre, der arbejder for DMC, der får. Men selvfølgelig: Et
kørekursus er jo heller ikke vigtigere end at det skal koste flere
tusinde kroner: 50 procent er sækningsbidrag til udbyder og resten til
løn og kilometerpenge og leje af bane som også skal dækningsbidrag,
som iøvrigt er ejet af udbyder. Men held og lykke, husk på, at når der
så endelig kommer krav om grønne køredragter og mærkelig markeringer
og hvad har vi ikke, så er der ingen til at råbe op, for alle, der har
noget med MC at gøre, tjener penge på de mærkelige sager, som bliver
lovkrav.
Hvorfor tror i historien om den elektriske Nimbus var sendt ud? Endnu
et forsøg på at få periodisk syn på mc. Så I ikke hvor latterlig grimt
den stakkels Nimbus var lavet? Hvis ejeren virkelig var el-entusiast,
så havde han nok lavet det pænere.
Hvem tror I, der allerede samme dag pressemeddelelsen tikkede ind gik
i forsvarsmode og gjorde klar til endnu en kamp mod Applus? Ja, der
var da den elendige Kong Rolf.
Nej, seriøst lobbyarbejde betyder ikke dyre mappedyr og andet
skrammel. Seriøse og velbegrundede argumenter tæller væsentlig mere og
ja, der har vi sgu gavn af Kong Rolf. Han er ingeniør og er vant til
at skulle tænke systematisk og som byggeleder huske at få alle
detaljer med for at stå på sikker grund. Bogstaveligt og i overført
betydning.
Så er det altså, at DMC mangler "den anden side" og alle der øffer,
bør kun øffe, hvis de kommert til møderne eller henvender sig eller....
Ja, jeg har været til stort set alle møder i både den ene og den anden
organisation i gudhjælpemig mere end 25 år og altid har der været
mangel på mennesker, som ville tage en tørn. Ja, så må man holde ved
dem, der er. Og ved I hvad? Det er sgu lige som folketingspolitikere:
De skal have en stor løn for at tiltrække de bedste. Nej, hvis ikke en
vis portion af det arbejde også er en vis form for tjeneste mod
samfundet, så vil jeg sgu hellere undvære de "dygtige og dyre drenge m/
k" til at bestemme over mig.
Det samme gælder sgu også DMC. Hvis ikke man gør en del på grund af at
ville gavne sine medmotorcyklister, så lad være eller gå den
professionelle vej, som FDM og deres proselytter. Det er dog trods alt
stadigvæk sådan, at ikke professionelle organisationer betyder mere
end de andre. Selv politkerne kan se det.. Endnu.
Nå, men hvis I hellere vil have ansatte og firmaer til at varetage
jeres interesser, så har I sgu heller ikke fortjent bedre. Og jeg
giver ikke to potter pis for instruktørernes og andres klynken over
for ikke at kunne råbe styrelsen op. Der er altså andre personer der
end Kong Rolf og ved I hvad, jeg kender både ham og de fleste andre i
styrelsen og der er flere af dem, der gennem årene har haft nosser til
at stå op for deres mening, men for nogle har det været sådan, at når
der så også kom krav om en lille arbejdsopgave, så "pist væk".
Det er sgu kun et spørgsmål om at være velforberedt og argumenterende,
så løses problemerne, men når motorcyklister kun tænker på den næste
rabat, så bliver det ikke bedre.

Beklager, men der skulle luft til, og brug ikke min herværende e-mail-
adresse, hvis I ikke tør hælde lort ud over mit syndige hovede i dette
forum. Det er sjældent, jeg bruger den, men I ved nok også hvor I kan
finde en af mine andre.

Mvh

Stup (Aka Niels Hansen)
XS1100S

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-08 10:52

On Mon, 22 Dec 2008 00:31:52 -0800 (PST), stupmail@gmail.com wrote:

Hej Stup.

> [...]
>nogle af de andre, havde vel kunnet bruges. Jeg har selv været brugt
>til at fixe den slags ting for folk, der ikke kunne få "hul igennem".

Se det var den reaktion jeg efterlyste dengang.
Ikke fra dig, men fra den der havde tid nok til at kommentere, men
ikke at uddybe senere.
Og jeg havde ikke stillet mig tilfreds med en "talsmand".
Kan man starte en brand kan man sørme også slukke den.

> [...]
>røg uden ild, men på den anden side: Hvis der ikke er nogen, der har
>nosser nok til at stille op mod en konge i et demokratisk system, så

Inden jeg sagde farvel til DMC havde jeg mange lange diskussioner med
den daværende DMC representant her i området.
Det er en gammel bekendt, og jeg havde faktisk til sinds at stille op
til hans post den dag han ikke ville mere, hvilket på det tidspunkt
var "snart".
Efter "hændelsen" var min lyst til at beskæftige mig yderligere med
DMC kølet helt ned.
Når jeg først har vendt noget eller nogen ryggen, vender jeg mig
aldrig om igen - Det med at gå tilbage er ikke lige en diciplin jeg
kender.

> [...]
>sgu ikke andre, der arbejder for DMC, der får. Men selvfølgelig: Et
>kørekursus er jo heller ikke vigtigere end at det skal koste flere

Jeg skal være den første til at udtrykke min begejstring for DMC's
kørekurser, både Bronce og Guld - Ingen tvivl her.
Kvaliteten er i top, instruktørene er top motiverede, og dermed parate
til at give alt det der gør et godt kursus, og prisen er på et niveau
hvor der ikke findes nogen undskyldning for ikke at deltage.
Altså: Et tilbud man ikke kan afslå.

Når det så er sagt, er det vel ikke noget under at andre kigger
misundeligt på DMC's foretagsomhed og tænker: So ein ding müssen wir
auch haben".
Og dermed begynder det private initiativ mht. kørekurser, og dermed
jagten på DMC's kundekreds og "ansatte".
Den gang der var en rimelig beskeden tilgang af motorcyklister pr år
var der intet incitament til at blande sig i den fest, men med de
seneste års tilgang er der nogen der lugter "Business".
Og her taber DMC så hvis man forsøger at holde sammenblandingen af
kommercialisme og frivilligt arbejde på en måde hvor det koster penge
for instruktørene at deltage.
"Du må gerne være instruktør her hvis du betaler xxx Kr. pr år." - Nej
vel?

> [...]
>adresse, hvis I ikke tør hælde lort ud over mit syndige hovede i dette
>forum. Det er sjældent, jeg bruger den, men I ved nok også hvor I kan

Jeg har ingen intentioner om at hælde L... i hovedet på dig.
Jeg er blevet så voksen at jeg kan diskutere uenigheder uden at tabe
besindelsen.
Jeg har med vilje klippet din lange udredning om DMC's politiske virke
- Det har jeg ingen mening om i denne forbindelse.
Det virkede faktisk på mig lige som når politikkerne prøver at dreje
en diskussion fra et, for dem, ubehageligt emne, til at fokusere på
egne fortræffeligheder - Den falder jeg ikke i
Den diskussion kan vi tage senere og for sig selv.

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 22-12-08 06:07

On 22 Dec., 10:52, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> Og jeg havde ikke stillet mig tilfreds med en "talsmand".
> Kan man starte en brand kan man sørme også slukke den.

Hej Steen
Ja, jeg beklager, at jeg ikke længere kan huske hvilket emne, det var,
men hvad jeg mente var, at jeg ofte har været brugt som formidler til
Rolf, hvis det ikke har været muligt at få kontakt. Hvis det er en
kommentar til en kommentar eller lignende, så er det jo rigtigt, at
der vil jeg jo ikke kunne bruges. Men nu var netop året 2002 et
sindssygt år med netop FIM Rallyet, så jeg ved, at vi var mange, som
var håbløse det år.

> [...]
> Når jeg først har vendt noget eller nogen ryggen, vender jeg mig
> aldrig om igen - Det med at gå tilbage er ikke lige en diciplin jeg

Ja, det jo kedeligt, når det netop er progressive mennesker, der er
brug for. Jeg vil ikke anfægte dit synspunkt om at "vende om", men det
kan da irritere mig, at argumenter eller en god diskussion en gang
"face to face" åbenbart heller ikke kan justere på holdningen..)

> [...]
> for instruktørene at deltage.
> "Du må gerne være instruktør her hvis du betaler xxx Kr. pr år." - Nej

Hmmm, jeg forstår såndan set godt synspunktet om, at de føles, som om
det koster noget, men et skattefrit beløb, som godt nok ikke er
taksten, men som alt i alt rækker ud over de direkte benzinudgifter og
så dæk og bremseklodser oven i, så vidt jeg ved, så ER det vel
begrænset, hvad det "koster" ud over selvfølgelig tidsforbruget, men
måske er det filosofisk diskussion.

> [...]
> egne fortræffeligheder - Den falder jeg ikke i
> Den diskussion kan vi tage senere og for sig selv.

Hæ-hæ, jeg har nu ikke tænkt på de linjer på den måde, men mere, at de
var en forklaring på forskellen mellem frivilligt og buisness. Men jeg
glæder mig til en dag at få den diskussion også.
Stup
XS1100S

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-08 17:17

On Mon, 22 Dec 2008 05:07:00 -0800 (PST), stupmail@gmail.com wrote:

Hej Stup.

> [...]
>der vil jeg jo ikke kunne bruges. Men nu var netop året 2002 et
>sindssygt år med netop FIM Rallyet, så jeg ved, at vi var mange, som

Emnet er såmænd stadig aktuelt.
Det drejer sig om EU2&3 normen, der som bekendt er vedtaget ved lov i
Danmark, hvilket jeg har det ondt med.
Ikke selve indholdet i loven, det er OK nok for mig at man vil have
strammet skruen, men det er i min logik ikke rigtigt man vedtager en
lov der ikke kan kontrolleres i det land den er vedtaget.
"En lov der ikke lader sig kontrollere er en lov af for ringe
kvalitet", hvilket jeg til en hver tid vil fastholde.

> [...]
>kan da irritere mig, at argumenter eller en god diskussion en gang
>"face to face" åbenbart heller ikke kan justere på holdningen..)

Således er jeg nu en gang skruet sammen.
Jeg finder hellere en anden sag at lægge min energi i end at ærgre mig
over hvad det måske havde kunnet blive til hvis jeg havde taget et
andet standpunkt.

> [...]
>så dæk og bremseklodser oven i, så vidt jeg ved, så ER det vel
>begrænset, hvad det "koster" ud over selvfølgelig tidsforbruget, men

Det har aldrig generet mig at gå ind i "et projekt" der er
filantropisk vel vidende at det vil blive en udgift for mig, men
derfra og til at forlange at andre skal have samme holdning er der
lang vej.
Men vi kan også nå et punkt hvor en frivillig indsats kaster noget af
sig som så anvendes på en måde der strider mod "nogens" opfattelse, og
så er punktet for revision nået.

>Hæ-hæ, jeg har nu ikke tænkt på de linjer på den måde, men mere, at de
>var en forklaring på forskellen mellem frivilligt og buisness. Men jeg
>glæder mig til en dag at få den diskussion også.

Hæ - Den kommer nok en dag hvor vi løber på hinanden

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-12-08 18:27

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 22 Dec 2008 05:07:00 -0800 (PST), stupmail@gmail.com wrote:
>

> Hæ - Den kommer nok en dag hvor vi løber på hinanden

I kunne jo mødes på Campen, i uge 28, så vil jeg være med

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-08 21:18

On Mon, 22 Dec 2008 18:26:57 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

Det tænkte jeg sørme nok.

>I kunne jo mødes på Campen, i uge 28, så vil jeg være med

Ka' man nu ikke en gang have en god "meningsudveksling" i fred mere
..-)))

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-12-08 22:04

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Hej Kløve.
>
> Det tænkte jeg sørme nok.
>
> Ka' man nu ikke en gang have en god "meningsudveksling" i fred mere

nope

Den er simpelthen for principiel og interessant til at jeg kan undlade
at give mit besyv med

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Flemming Disc

Dato : 22-12-08 22:12

> [...]
>
> Hej Kløve.
>
> Det tænkte jeg sørme nok.

> Ka' man nu ikke en gang have en god "meningsudveksling" i fred mere

Nå du vil ikke stå frem med dine meninger offentligt, er der den klemmer

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-08 22:38

On Mon, 22 Dec 2008 22:11:38 +0100, "Flemming Disc"
<virkerikke@discteknik.dk> wrote:

Hej Kløve & Flemming.

Av av av av.
Jeg føler allerede stokkeslagene hagle ned over mine rygstykker.

>Nå du vil ikke stå frem med dine meninger offentligt, er der den klemmer

Nå skidt, vi kan da altid starte med en kold øl.
DEN kan vi vel være enige om

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Flemming Disc

Dato : 22-12-08 22:48

> [...]
> Jeg føler allerede stokkeslagene hagle ned over mine rygstykker.

> Nå skidt, vi kan da altid starte med en kold øl.

Nu ikke så sur, nå men vi må jo se om vi kan klare verden uden dig
Jo, en god øl vil hjælpe
Om ikke andet så på snakkettøjet, men fakta er, at det ikke er det der
hjælper os MC'ister
Vi må stadig stå sammen

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-12-08 23:13

On Mon, 22 Dec 2008 22:47:54 +0100, "Flemming Disc"
<virkerikke@discteknik.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Om ikke andet så på snakkettøjet, men fakta er, at det ikke er det der
>hjælper os MC'ister
>Vi må stadig stå sammen

Du piller i noget vigtigt her.
Gamle Julle (tidligere romersk hersker) beskrev det meget tydeligt:
"Del og hersk" - Han havde forstået det
Det er netop det der sker for MC folket nu, hvor flere
"organisationer" har fået øje på potentialet set fra et økonomisk
synspunkt og bejler til vor gunst.

Tilbuddene stiger og vi sperdes for alle vinde i stedet for at have
een organisation at læne os op ad.
Hvis man kunne "ønsketænke" og få alle til at være medlemmer af en og
samme organisation, og vel at bemærke bakke op om den, ville vi stå
stærkere.
Jeg vil våge den påstand at MCTC's store tilslutning mest er grundet i
rabatten på forsikring - Det er et genialt træk der virker.

Men man må erkende, at så snart der går økonomi i den deles vandene,
og det ser ud til at de er meget svære at samle

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-12-08 23:59

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 22 Dec 2008 22:47:54 +0100, "Flemming Disc"
> <virkerikke@discteknik.dk> wrote:
>
> Jeg vil våge den påstand at MCTC's store tilslutning mest er grundet i
> rabatten på forsikring - Det er et genialt træk der virker.

Jeg tror det er Touring Nyt :-\ 190 for 9 blade er et billigt abonnement
- TopDk kan alligevel trods rabatten ikke konkurere med de billigste :-\

Derudover forsøger foreningen at undgå på nogen måde at tage så meget
stilling at det kan genere nogen, så kommer man langt

Jeg er glad for bladet
Jeg nyder campen - det er et dejligt sted

Det får mig sikkert til at blive længe endnu...

politik eller ej

DMC giver mig ikke så meget "tilbage", men jeg ved de arbejder hårdt og
ulønnet for at følge med og holde embedsmænd, kommerceille virksomheder
og politikerne i skak i forhold til os motorcyklister, så der bliver jeg
nok også hængende....

pluralist...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-08 00:44

On Mon, 22 Dec 2008 23:59:19 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Jeg tror det er Touring Nyt :-\ 190 for 9 blade er et billigt abonnement
>- TopDk kan alligevel trods rabatten ikke konkurere med de billigste :-\

Nø, men de har mange MC kunder, og man kan jo gætte på hvorfor

> [...]
>
>Jeg er glad for bladet
>Jeg nyder campen - det er et dejligt sted
>
>Det får mig sikkert til at blive længe endnu...

Nu behøver et medlemsskab af en forening jo ikke være en rationel
beslutning - Jeg er medlem af nogle foreninger af historiske grunde,
bl.a. Eksperimenterende Danske Radioamatører (EDR), og det bliver jeg
ved med til enten foreningen eller jeg ikke eksisterer mere.
Den havde tidligere DMC's rolle for radioamatørene og var højt
respekteret af myndighederne, men er i dag næsten uden indflydelse på
lovgivningen.

> [...]
>ulønnet for at følge med og holde embedsmænd, kommerceille virksomheder
>og politikerne i skak i forhold til os motorcyklister, så der bliver jeg

Jeg respekterer DMC's indsats for MC folket, men skuer også problemet
med at opretholde indflydelsen over for myndighederne - Ganske som EDR
er der det problem at de teknikere og ingeniører der tidligere var
samtalepartneren hos myndighederne er erstattet af jurister og
økonomer der ikke forstår et suk af teknisk argumentation.
De er sat i verden for at forvalte (fordanske) de regler der
"udtænkes" i EU regi - Hvis vi i fremtiden vil lobbyere på
beslutningstagerne er det altså internationalt man skal have fat - Det
har radioamatørene for resten for længst erkendt og agerer derefter -
Både ulønnet og med glød.
Som du nok har forstået er mit exit fra DMC ikke betinget i
organisationen eller dens arbejde - Det er noget helt personligt ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-12-08 00:49

Steen Gruby skrev:
> On Mon, 22 Dec 2008 23:59:19 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Som du nok har forstået er mit exit fra DMC ikke betinget i
> organisationen eller dens arbejde - Det er noget helt personligt ,-)

Ha ! Det forstår jeg, og respekterer jeg så udmærket.

Jeg vil absolut heller ikke forsøge at hverve dig til organisationen -
men en god diskussion over en kop øl, om emner der ligger mig på sinde -
det er noget af det mest elskelige der findes, og så i kombination med
at køre til diskussionsforaet på MC - så bliver det ikke meget bedre

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-08 01:00

On Tue, 23 Dec 2008 00:48:49 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

> [...]
>det er noget af det mest elskelige der findes, og så i kombination med
>at køre til diskussionsforaet på MC - så bliver det ikke meget bedre

Nu har du efterhånden fået rodet mig så dybt ned i sølet at jeg vil
være en rar kryster hvis jeg ikke tropper op på Camp'en i uge 28
Det må vi så se om jeg kan få til at hænge sammen i det virkelige liv.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-12-08 01:45

Steen Gruby skrev:
> [...]
> være en rar kryster hvis jeg ikke tropper op på Camp'en i uge 28
> Det må vi så se om jeg kan få til at hænge sammen i det virkelige liv.

Hæ!
Hopper du også på den med "du tør ikke spise en regnorm"?

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-12-08 08:05

Armand skrev:

> Hæ!
> Hopper du også på den med "du tør ikke spise en regnorm"?

arrr arrr arrrhrrr

vi startede her:

> Hæ - Den kommer nok en dag hvor vi løber på hinanden

Altså en varbal behandling af foreningslivets herunder frivillighedens
glæder og sorger og nok ikke mindst sæderns forfald

En diskussion Hr Kim sikkert gladeligt ville deltage i Ikk'?
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-08 08:41

On Tue, 23 Dec 2008 08:04:59 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>En diskussion Hr Kim sikkert gladeligt ville deltage i Ikk'?

Det er den dårligst karmuflerede leflen for en invitation jeg længe
har set

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-12-08 14:25

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> glæder og sorger og nok ikke mindst sæderns forfald
>
> En diskussion Hr Kim sikkert gladeligt ville deltage i Ikk'?

Tror du JEG hopper på at sluge en regnorm?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-08 14:28

On Tue, 23 Dec 2008 14:25:06 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Tror du JEG hopper på at sluge en regnorm?

Ja denne

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : N/A

Dato : 23-12-08 10:15

Fra : N/A

Dato : 23-12-08 10:15

Fra : N/A

Dato : 23-12-08 10:15

Fra : N/A

Dato : 23-12-08 10:15

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 23-12-08 01:35

On 23 Dec., 08:41, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Tue, 23 Dec 2008 08:04:59 +0100, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>
> Hej Kløve.

> Det er den dårligst karmuflerede leflen for en invitation jeg længe
> har set
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958www.gruby.dk

Jeg kan se, at hvis det ikke opfattes alt for påtrængende, så bør jeg
vist også påregne en tur til Djursland i den første uge af juli, så
der kan udveksles meninger og opfattelser om dette og hint med det,
der efterhånden ligner en større og større diskussionsgruppe.

Det kræver så blot "Mycket mere sprit"...

Eller øl...

Glædelig jul til alle i det mindste.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-12-08 10:15

stupmail@gmail.com skrev:

> [...]
> der efterhånden ligner en større og større diskussionsgruppe.
>
> Det kræver så blot "Mycket mere sprit"...

Jeg er der, og vil glæde mig usigeligt til at falde i meningsudveksling
om motorcyklismen i DK - udveksling af synspunkter vil altid skabe ny
viden og insigt, da især hvis man diskuterer med nogen der hmm tænker!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Flemming Disc

Dato : 23-12-08 10:25

<stupmail@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

<der efterhånden ligner en større og større diskussionsgruppe.

<Det kræver så blot "Mycket mere sprit"...

Og måske at en skulle lave en tilmelding, så der kan blivet bugget pladser
til alle de diskussions deltagere
Jeg tror der er rigligt med folk på den plads i den uge!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : N/A

Dato : 23-12-08 10:15

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-12-08 14:35

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> For nogle måneder siden annoncerede "DMC-instruktørerne" sig som et
> alternativ til DMC kurserne, i samarbejde med FDM og dermed vel også
> MCTC.

Det er vist ikke helt korrekt. MIF/FDM/MCTC annoncerede med at
"DMC-instruktørerne" afholdt kurser i deres regi. Jeg var hurtig
(læs: forudseende) nok til at "sakse" en pdf af den første annoncering
på dba.dk: http://www.harrekilde.dk/~khp/Motorcykelkurser_2009_klar.pdf

> [...]
>
> Er det "DMC-instruktørene" der har fundet et andet navn, eller er nok
> en flok brudt ud af frivilligheden og ind på det kommercielle marked?

Korrekt opfattet - en del af DMC's instruktører på bronze kurserne har
valgt at forlade DMC's regi og startet deres egne kurser, som nu
hedder "MC-sikkerhed".

> [...]
> forfriskende hvis de ville skrive lidt om bevæggrundene for at gå i
> direkte konkurrence med DMC / starte eget firma.

Jeg er ikke med i "udbryderne", så jeg kan ikke tale for dem. Min
oplevelse er dog at der var flere ting, bla kørselsgodtgørelse og
utilfredshed med hvordan visse ting i DMC kører.

Personligt synes jeg at det er ærgeligt at gruppen har valgt at
forlade DMC i stedet for at arbejde med at forandre DMC indefra.

Kai

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-12-08 18:09

> [...]
>
> Personligt synes jeg at det er ærgeligt at gruppen har valgt at
> forlade DMC i stedet for at arbejde med at forandre DMC indefra.

Se mit svar til J.C.Kløve kl. 18.07
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : TWL

Dato : 22-12-08 17:39

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> forfriskende hvis de ville skrive lidt om bevæggrundene for at gå i
> direkte konkurrence med DMC / starte eget firma.

Jeg har en kollega der er med i MC-Sikkerhed, han er desværre på
juleferie så jeg har kun lidt oplysninger fra en email sendt til mine
2-hjulede kollegaer.

Konceptet er næsten det samme som bronze-kursus : Bremse- og
undvigemanøvrer samt undervisning i farlige trafiksituationer.

Et weekend kursus koster 995,-

De har omkring 25 instruktører der hovedsageligt er hentet hos DMC.

Jeg er da glad for at jeg nåede at få et bronze-kursus her i år.

Mvh Thomas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-12-08 22:15

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

Rolf Skovløkke (DMC's formand) har bedt mig om at poste denne
kommentar for ham:

Jeg har tidligere holdt mig ude af diskussionen omkring DMC's
kørekurser idet jeg fandt at tonen fra flere aktører ikke var
konstruktiv hvis der efterfølgende internt i DMC skulle findes en
løsning. Flere er i al fald skældt ud for holdninger, de ikke måske
ikke har o.s.v, og nu efterfølgende er skytset rettet mod
undertegnede. Det er korrekt at nogle af DMC's instuktørstab fra 2008
nu er startet i eget regi; det kan og vil DMC ikke blande sig i da man
som instruktør arbejder frivilligt.

Hvad bevæggrunden end er, så forfægter man det princip, som DMC
erfarede tilbage først i 1980'erne, nemlig at effekten ved 1-dags
kurser er for ringe - derfor "slagtede" DMC Sølvkurset, der var
opbygget som 1-dag moduler. Således er begge DMC's kurser fortsat
2-dages kurser, og det bliver de ved med at være indtil det lykkes
nogen at fremlægge dokumentation på at det ikke giver effekt at "sove
på dagens indlæring". Og i den anledning, så må DMC vælge mellem
kvalitet og kvantitet.

Det er også korrekt, at en af "udbryderne" - Olav Gullaksen - på DMC's
generalforsamling i 2007 gav DMC's hjemmeside en sønderlemmende kritik
efterfulgt af et "tilbud" om at gøre det bedre for en samlet pris af
kr. 100.000,- + moms. Det er også korrekt, at DMC's styrelse valgte
at søge alternative priser og accepterede i stedet et tilbud på godt
en trediedel af førnævnte beløb fra en anden udbyder.

At hjemmesiden ikke er fuldt udbygget endnu skyldes at der skal
sorteres i hvor meget stof, der skal videre og hvad der skal ud. Også
dette arbejde foregår i fritiden blandt medlemmer i DMC's Styrelse, og
der er p.t. 2 personer på opgaven - og ingen af dem er undertegnede.

Det er også korrekt, at Olav Gullaksen på DMC's generalforsamling 2008
rejste et ultimativt krav om bedre honorering af instruktørerne,
herunder krav om diæter over statens takster. Hvad der ikke har været
oplyst er, at kravet ikke blev sendt til mig, hvilket er afgørende for
om jeg får en mulighed for at forholde mig til indholdet. Olav måtte
på generalforsamlingen indrømme at jeg var blevet holdt uden for den
udsendelsesliste, der var blevet brugt i den anledning. Jeg kunne
komme med flere eksempler, men det tjener ikke noget konstruktivt
formål.

Efter generalforsamlingen blev der holdt et instruktørmøde, hvor jeg
af private grunde ikke havde mulighed for at deltage, og referatet fra
dette møde blev ej heller fremsendt til mig før dagen efter det
ekstraordinære instruktørmøde, som blev afholdt den 11. december.
Sagt med andre ord, så kræver nogen altså at jeg skal være
forudindtaget over for oplysninger, som man bevidst eller ubevidst har
valgt ikke at informere mig om fra de pågældende instruktører, som nu
er "udbrydere".

Det er en urimelig situation at sætte andre i og andre ville nok have
reageret mere end jeg valgte at gøre - også selv om jeg er formand for
organisationen. Alt andet lige, så har man ikke ønsket eller villet i
kontakt med mig og bringe spørgsmålet om kørselsgodtgørelse op, og
DMC's generalforsamling i år er første gang det krav blev fremført
over for mig - dette til trods for at flere af "udbryderne" var sammen
med mig til instruktørernes forårssamling i april 2008 - men her var
spørgsmålet ikke et emne, som jeg blev præsenteret for. Her havde der
været rig lejlighed til at tale med mig hvis man havde ønsket det.

At jeg ikke skulle være til at komme i kontakt med har ingen bund i
virkeligheden, men fordi jeg tilfældigvis er formand for en forening
betyder det ikke at jeg skal være tvangsindlagt til at sidde hjemme
hver dag og vente på at telefonen skal ringe fra tilfældige personer,
der pludselig vil i kontakt med mig, sådan som jeg er blevet udskældt
for tidligere på året i BIKE. Adskillige journalister havde jeg i al
fald i røret i.f.m. forårets focus på MC-uheld fra Rådet for Større
Færdselssikkerhed, men kun få steder blev jeg citeret fordi mine
synspunkter ikke "sælger" aviser.

Der er kun en person i Danmark, som hedder Rolf Skovløkke, og hvis man
"Googler" mig, så kommer der adskillige hints med både fax-nr,
e-maildresse m.v. Og da jeg "kun" kan træffes i fritiden pr. telefon,
ja så kræver det altså at det er i den periode man vil gøre forsøget.
Disse muligheder har alle instruktørerne haft, men uden at bruge den,
og da jeg ikke er tankelæser, så er det vanskeligt at forudse hvilken
uro nogle instruktører har skabt når man bevidst/ubevidst forholder
disse oplysninger for mig.

Når en enkelt på gruppen også nævner FIM-rally 2002 - så må jeg melde
pas - opgaven var så krævende blandt arrangørgruppen at der ikke var
overskud til at tage diskussioner om andre MC-relaterede emner. Alt
andet lige, så drejede det sig om forureningsgrænser for motorcykler,
og da de lovgivningsmæssigt hænger "bagud" i forhold til biler, så er
den skattemæssige konsekvens at vore politikere vurderer således
"motorcykler må forurene mere end biler - derfor må de også beskattes
hårdere" - her menes registreringsafgift. Og så nytter ikke meget at
pibe over registreringsafgifterne er som de er, hvis man ikke selv vil
acceptere at politikerne har en f..... godt argument for at ændre på
det.

Afslutningsvis vil jeg tillade mig at gøre opmærksom på, at hvis ikke
jeg i sin tid havde valgt at efterkomme Færdselsstyrelsens opfordring
til at fjerne "unødigt belastende regler" så havde havde der fortsat
været krav om lang bagskærm og stænklap på en motorcykel. DMC var
eneste organisation der dengang havde det punkt på programmet.
Tilbage i 1996 var det også DMC, som stod bag lovliggørelse af trailer
efter MC-

Formodentlig lidt tankevækkende for de, der ikke har DMC i tankerne
for andet en brok over en lille flok idealister, som vil det bedste
for mange, og også er villige til at bruge fritiden på det.

Rolf Skovløkke

Kai

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-12-08 23:14

Nu ver udgangspunktet for mit spørgsmål ikke at sætte ? ved Rolf og hans
store arbejde for MC'ismen, men snarre en undren over at man lader sig
indrullere i frivilligt arbejde, for så efterfølgende at anlægge en
kommerciel betragtning på spørgsmålet.

For mig der selv bruger en anselig del af min fritid på frivilligt
arbjde i og uden for MC regi, ligger tanken mig fjern at bruge al den
uddannelse, viden og de kompetencer jeg har fået ved deet frivillige
arbejde til at gå i direkte konkurrence med den frivillige organisation.

Derfor efterlyste jeg input der kunne forklare hvad der så er
bevæggrunden - alene for at prøve at forstå hvad der egentlig foregår.

--
Dun@nt

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-12-08 11:55

Som reaktion på Rolf's indlæg er www.dmc-kursus.dk blevet nedlagt af
den person som fra starten af dmc-kursus.dk havde oprettet,
vedligeholdt og drevet sitet. Denne person er nu gået over til MC
instruktørerne.

DMC arbejder på at få genoprettet www.dmc-kursus.dk så hurtigt som
muligt, men hvor lang tid dette vil tage kan vi ikke sige noget om pt,
da der skal kodes en ny hjemmeside først (vi har fået udleveret den
gamle database).

Kai

Fra : Armand

Dato : 26-12-08 14:18

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> [...]
> den person som fra starten af dmc-kursus.dk havde oprettet,
> vedligeholdt og drevet sitet. Denne person er nu gået over til MC

Ak!
Og dét er folk der forsøger at blive selvstændigt erhvervsdrivende

Mine bedste juleønsker gælder IKKE dém og deres fremtidige virke :-|

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 26-12-08 16:35

> Ak!
> Og dét er folk der forsøger at blive selvstændigt erhvervsdrivende
>
> Mine bedste juleønsker gælder IKKE dém og deres fremtidige virke :-|

Der har du sku' ret, sikke en flok amatører!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-08 17:18

On Fri, 26 Dec 2008 11:54:45 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai

> [...]
>den person som fra starten af dmc-kursus.dk havde oprettet,
>vedligeholdt og drevet sitet. Denne person er nu gået over til MC

Vedkommende har vist aldrig lært noget om ikke at smække med døren.
Det brag er til 6 på Richter skalaen, for ikke at tale om den kugle
der nu sidder i foden.

> [...]
>muligt, men hvor lang tid dette vil tage kan vi ikke sige noget om pt,
>da der skal kodes en ny hjemmeside først (vi har fået udleveret den

Det kan ikke tage lang tid at få så meget op at køre at informationen
i det mindste er der.
Jeg håber DMC selv står som registrator på domainet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-12-08 19:10

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Det kan ikke tage lang tid at få så meget op at køre at informationen
> i det mindste er der.

For en web-programmerings-kyndig er det sandsynligvis en smal sag -
den gamle hjemmeside var primært en "præsentations-skal" (skrevet i
php) for de data som var/blev lagt ind i en mysql database.

Nogle webnørder tilstede som ved hvordan man for sat sådan noget op i
en ruf? personligt kender jeg ikke noget til webprogrammering, udover
dumme statiske håteemell-sider

> Jeg håber DMC selv står som registrator på domainet.

Det gjorde DMC desværre ikke. Den tidl. webmaster havde registreret
det i eget navn dengang han startede projektet (han har dog opsagt
domænet nu). Jeg kan først komme i kontakt med DK-hostmaster på
mandag og så må vi se på hvor hurtigt vi kan få fat i domænet.

Kai

Fra : Ole Mogensen

Dato : 26-12-08 19:19

> [...]
> domænet nu). Jeg kan først komme i kontakt med DK-hostmaster på
> mandag og så må vi se på hvor hurtigt vi kan få fat i domænet.

Det er sgu' da utroligt lavt at ejeren ikke har tilbudt
DMC at købe domænet!

Måske DMC også kan lære noget af denne klamme historie.

Jeg ved ihvertfald hvor min datter, når hun tager kortet
næste år, skal på kursus!

Ole Mogensen

Narturligvis medlem af DMC!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-12-08 19:59

Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk> writes:

> Det er sgu' da utroligt lavt at ejeren ikke har tilbudt
> DMC at købe domænet!

Oprindeligt havde ejeren givet DMC det løfte, at DMC ville overtage
domænet inkl indhold pr 31/12 - kvit og frit. Det ændrede sig så
efter at jeg postede Rolf's indlæg.

> Måske DMC også kan lære noget af denne klamme historie.

I høj grad.

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-12-08 20:30

On Fri, 26 Dec 2008 19:59:26 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Oprindeligt havde ejeren givet DMC det løfte, at DMC ville overtage
>domænet inkl indhold pr 31/12 - kvit og frit. Det ændrede sig så
>efter at jeg postede Rolf's indlæg.

Jeg har sendt dig en mail.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-12-08 09:42

Steen Gruby skrev den 26 dec 2008 i

> On Fri, 26 Dec 2008 19:59:26 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
> Hej Kai.

> Jeg har sendt dig en mail.

I den forbindelse - skulle der efterfølgende være noget "kuliarbejde"
forbundet med den mail du har sendt til Kai, så giv et praj

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Jansen

Dato : 04-01-09 18:57

Arne Lorenzen skrev:
> Steen Gruby skrev den 26 dec 2008 i

> I den forbindelse - skulle der efterfølgende være noget "kuliarbejde"
> forbundet med den mail du har sendt til Kai, så giv et praj

Også her, giver gerne en Kulihånd til projektet

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-01-09 23:23

Jansen <Ole.jansen@gmail.kom> writes:

> Også her, giver gerne en Kulihånd til projektet

Takker for tilbudene - det varmer i en kold tid. Der er dog ikke så
meget "kuli" arbejde i det - nærmere noget PHP programmering.

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 10:35

On Fri, 26 Dec 2008 19:09:42 +0100, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> personligt kender jeg ikke noget til webprogrammering, udover
> dumme statiske håteemell-sider

En statisk "håteemell" side er da alt andet lige maje-maje bejre end
situationen nu. Om ikke andet så med en forklaring på problemet.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-12-08 10:50

Orla Pedersen skrev:

> En statisk "håteemell" side er da alt andet lige maje-maje bejre end
> situationen nu. Om ikke andet så med en forklaring på problemet.

Helt enig, og jeg har lidt server plads hos tdc jeg hjertens gerne
stiller til rådighed (home19. et eller andet) (det har de fleste nu nok)

Men det må være en prioritets-haste-nu-må-alt-andet-vige sag for DMC,
idet alle andre i markedet er begyndt at udbyde, og kommer kandidaterne
til en ikke eksisterende side, så vælger de noget andet!

Det behøver jo i første omgang ikke at være en fancy side, med
tilmeldingsfunktion und alles - blot en side der informerer om at der
inden udgangen af januar _er_ en side hvor der kan tilmeldes, det giver
jo lidt respit til at udforme en php side :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-08 15:01

On Sun, 28 Dec 2008 10:50:03 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Men det må være en prioritets-haste-nu-må-alt-andet-vige sag for DMC,
> idet alle andre i markedet er begyndt at udbyde, og kommer kandidaterne
> til en ikke eksisterende side, så vælger de noget andet!

Mjaeh, åbenbart ikke..... Men med angiveligt 25 "desertører"* er det måske
også bedst at springe et år over. :-/

* kan det virkelig passe ?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-08 15:52

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Mjaeh, åbenbart ikke.....

Pga DK-hostmaster's interne regler/arbejdsgange går der ca 14 dage før
dmc-kursus.dk er oppe igen. Jeg håber på at have noget tilgængeligt
via en midlertidig adresse væsentlig før det. Pt venter jeg på
datoer/steder for 2009 og jeg mangler at få lavet en "samlende" side -
så skulle vi være "i luften" igen*).

Orla, kan du ikke sende mig en mail?

> Men med angiveligt 25 "desertører"* er det måske
> også bedst at springe et år over. :-/
>
> * kan det virkelig passe ?

Desertører og desertører. DMC kurserne er frivilligt arbejde og vi
hverken kan eller vil forhindre folk i at instruere i regi af andre.

*) alt sammen lavet hen over jul, af undertegnede som ikke kender
*noget* til webprogrammering eller databaser. Men det har jeg så lært
mig til nødbehov undervejs.

Kai

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-12-08 16:37

> [...]
>
> *) alt sammen lavet hen over jul, af undertegnede som ikke kender
> *noget* til webprogrammering eller databaser. Men det har jeg så lært

Godt gået !!

og godt nytår

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-09 17:29

On Wed, 31 Dec 2008 15:51:42 +0100, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Desertører og desertører. DMC kurserne er frivilligt arbejde og vi
> hverken kan eller vil forhindre folk i at instruere i regi af andre.

Du har jo fuldstændigt ret, men jeg undrer mig nu stadig. De selvsamme har
dog kendt betingelserne før at de startede for DMC. Men der bliver måske
nogle stykker der arbejder i begge lejre ? (Hvilket jo i grunden er fint
nok).

> *) alt sammen lavet hen over jul, af undertegnede som ikke kender
> *noget* til webprogrammering eller databaser. Men det har jeg så lært
> mig til nødbehov undervejs.

Godt arbejde Kai, jeg fornemmer at Du gør en god indsats for at redde hvad
reddes kan, det er rart.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-01-09 17:59

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Du har jo fuldstændigt ret, men jeg undrer mig nu stadig. De selvsamme har
> dog kendt betingelserne før at de startede for DMC.

Igen: det er ikke (direkte) det økonomiske har gjort at folk har
stoppet. Det er blot en biting. Som jeg hører der fra Allan (formand
for MC sikkerhed) er det mere manglen på lydhørhed i styrelsen mht de
ønsker som instruktørerne har for forandringer/forbedringer.

> Men der bliver måske nogle stykker der arbejder i begge lejre ?
> (Hvilket jo i grunden er fint nok).

Som jeg har tal på lige nu, er der 4 som har valgt den løsning.

> Godt arbejde Kai, jeg fornemmer at Du gør en god indsats for at redde hvad
> reddes kan, det er rart.

Takker.

Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-08 20:36

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> [...]
> muligt, men hvor lang tid dette vil tage kan vi ikke sige noget om pt,
> da der skal kodes en ny hjemmeside først (vi har fået udleveret den

Pga interne arbejdsgange hos DK-hostmaster kommer DMC-kursus først 'på
plads' ca midt i januar.

Indtil da vil DMC-kursus's website være at finde her:
http://dmc-kursus.harrekilde.dk

Foreløbig med en statisk webside (til de utålmodige), men snarest vil
der komme noget mere indhold på.

Mvh

Kai, midlertidig webredakteur

Fra : Flemming Disc

Dato : 31-12-08 21:38

> [...]
> http://dmc-kursus.harrekilde.dk
>
> Foreløbig med en statisk webside (til de utålmodige), men snarest vil

Du skal få ændret linket på DMC siden, så det peger på din side.
Dejligt at du gider gøre noget ved tingene, det er er skønt
Du gør en forskel.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-08 22:43

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> writes:

> [...]
> Du skal få ændret linket på DMC siden, så det peger på din side.
> Dejligt at du gider gøre noget ved tingene, det er er skønt

Jeg har ikke adgang selv til at rette i dmc-org.dk's sider, men jeg
skal nok sparke til den rette person

Pt kan Cybercity's DNS servere ikke 'resolve' dmc-org.dk, så jeg er
lidt tabt.

Kai

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-01-09 10:13

Kai Harrekilde-Petersen skrev den 31 dec 2008 i

> Indtil da vil DMC-kursus's website være at finde her:
> http://dmc-kursus.harrekilde.dk

Linket vil gerne åbne en pdf-side men uden indhold, et eller andet går
der ged i, kan desværre ikke gennemskue det.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-01-09 10:48

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Kai Harrekilde-Petersen skrev den 31 dec 2008 i

> Linket vil gerne åbne en pdf-side men uden indhold, et eller andet går
> der ged i, kan desværre ikke gennemskue det.

Hmm ... det eneste jeg kan se er nogen der har prøvet direkte på min
IP adresse omkring kl 09:02, og det er dømt til at fejle pga Virtual
Host.

Jeg har hits både før og efter kl 09 her til morgen, så serveren bør
virke fint.

Kai (kan stadig ikke komme i kontakt med dmc-org.dk, men det er en anden sag)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-01-09 11:24

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Kai (kan stadig ikke komme i kontakt med dmc-org.dk, men det er en anden sag)

Har lige talt med cybercity (som er autoritativ NS for dmc-org.dk) og
den person jeg talte med indrømmede at de havde nogle problemer med
deres navneservere pt.

Kai

Fra : Leonard

Dato : 01-01-09 12:32

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg har hits både før og efter kl 09 her til morgen, så serveren bør
> virke fint.

Virker fint herfra.

> Kai (kan stadig ikke komme i kontakt med dmc-org.dk, men det er en
> anden sag)

Kan jeg heller ikke gennem dbnet, så det er nok ikke kun cybercity den
er gal med.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-01-09 18:25

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

www.dmc-org.dk er oppe igen og der linkes nu til dem midlertidige webside

Kai, takker og bukker

Fra : Flemming Disc

Dato : 01-01-09 19:35

> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
>
> www.dmc-org.dk er oppe igen og der linkes nu til dem midlertidige webside

Og den virker, flot arbejde

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-09 16:38

> [...]

> http://dmc-kursus.harrekilde.dk
>
> Foreløbig med en statisk webside (til de utålmodige), men snarest vil

Puha, og så er side(rne) blevet NOGET mere dynamiske

Det eneste jeg venter på pt er "den hvide røg" mht de sidste kurser
fra den som booker kurserne, så er vi klar til at åbne for tilmelding.

Flames til /dev/null, konstruktive kommentarer, forslag mv til email.

Kai

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-01-09 18:07

> [...]
> fra den som booker kurserne, så er vi klar til at åbne for tilmelding.
>
> Flames til /dev/null, konstruktive kommentarer, forslag mv til email.

Ser rigtig fint ud - godt gået!

- mailadressen til "koordinator(at)dmc-kursus.dk"
er den korrekt?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-09 18:16

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Ser rigtig fint ud - godt gået!
>
> - mailadressen til "koordinator(at)dmc-kursus.dk"
> er den korrekt?

Det er rigtigt, de virker ikke endnu/længere.

Kai

Fra : Studo

Dato : 28-12-08 10:52

Den Fri, 26 Dec 2008 19:18:32 +0100 skrev Ole Mogensen:

> Det er sgu' da utroligt lavt at ejeren ikke har tilbudt DMC at købe
> domænet!
Hvis det er lavet som frivilligt arbejde for en forening, så er man ikke
ejer af hverken domæne eller indhold. Som forening kan det være svært at
vælge hvilken person der skal stå som registreret for domænet.
> Måske DMC også kan lære noget af denne klamme historie.

> Jeg ved ihvertfald hvor min datter, når hun tager kortet næste år, skal
> på kursus!
Helt klart, jeg har da to personen der nu skal på DMC-kursus.