Finks facts - 17
Fra : Armand

Dato : 17-12-08 00:08

"The Fonz" (á Henry Winckler i TV-serien "Fonzie") kunne faktisk IKKE
køre motorcykel!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-12-08 00:17

> "The Fonz" (á Henry Winckler i TV-serien "Fonzie") kunne faktisk IKKE køre
> motorcykel!

Hmm - hvad var det nu lige for en maskine, han så ud til at køre på i serien
?
Lur mig om ikke det var en H-D - og så er vi jo tilbage i en gammel
diskussion: er det nu osse en mc
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ole Mogensen

Dato : 17-12-08 16:59

Jesper Hedegaard wrote:

> Hmm - hvad var det nu lige for en maskine, han så ud til at køre på i serien
> ?
> Lur mig om ikke det var en H-D - og så er vi jo tilbage i en gammel
> diskussion: er det nu osse en mc

Tror det var en Englænder

Ole Mogensen

Fra : Armand

Dato : 17-12-08 17:08

Jesper Hedegaard skrev:

> Hmm - hvad var det nu lige for en maskine, han så ud til at køre på i serien
> ? Lur mig om ikke det var en H-D ........

Hmnn - Jeg mindes noget parallel-twin :-/
Google viser denneher:
<http://img84.imageshack.us/img84/2710/fonzie7gd6.jpg>
Noget BSA?
Dengang var hver 3. motorcykel jo en BSA (á et BSA-slogan), så
muligheden er ligeså stor som chancen for at DU har en Nokia-telefon i
lommen!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-12-08 18:01

> [...]
> Dengang var hver 3. motorcykel jo en BSA (á et BSA-slogan), så muligheden
> er ligeså stor som chancen for at DU har en Nokia-telefon i lommen!

Ja der er altså åbenbart et hul i min hukommelse - troede ellers næsten jeg
ku huske alle afsnit af den serie

Men jeg tror, du har ret - se dette:
http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/images/bsa/bsa_1962_a7_500cc.jpg
Jeg hæfter mig især ved formen på sidedækslet bag hans fod (på dit link) og
så den separate gearkasse med skiftearm og kick-starteren.
Og hvis modellen. jeg har fundet i farten, er rigtig - så er der pillet
noget ved den. Det undrer mig dog lidt at der ikke er nogen affjedring at se
bag hans højre ben - ser næsten ud som om det er en stivstellet - men kun
med bag"svinger" uden opadgående stræbe/bære-arm ?!

Forresten en serie, der ku være sjov at sen igen - den har vel bl.a. været
god inspiration til American Pie-serien.

------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 19:24

On Wed, 17 Dec 2008 18:01:18 +0100, Jesper Hedegaard wrote:

> Men jeg tror, du har ret - se dette:
> http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/images/bsa/bsa_1962_a7_500cc.jpg

Nixen bixen, det er en Triumph Twin med affjedring inde i bagnavet. Deraf
de manglende støddæmpere. Stellet var så blot det sædvanlige stivstel.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-12-08 19:40

On Wed, 17 Dec 2008 19:24:06 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Nixen bixen, det er en Triumph Twin med affjedring inde i bagnavet. Deraf
>de manglende støddæmpere. Stellet var så blot det sædvanlige stivstel.

Triumph Thunderbird T6 1950-52.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-12-08 11:26

Steen Gruby wrote:
> On Wed, 17 Dec 2008 19:24:06 +0100, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>
> Hej Orla.

> Triumph Thunderbird T6 1950-52.

Her kalder de den en 6T
http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Thunderbird

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 11:47

On Thu, 18 Dec 2008 11:26:15 +0100, Jim Andersen wrote:

> Her kalder de den en 6T
> http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Thunderbird

Hvilket ikke er sært, da det er en meget nyere svinggaffelaffjedret model
de viser

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-12-08 09:03

Armand wrote:
> "The Fonz" (á Henry Winckler i TV-serien "Fonzie") kunne faktisk IKKE
> køre motorcykel!

Kunne ikke da han blev castet, eller kunne ikke da serien var slut?

/jim

Fra : Armand

Dato : 17-12-08 17:11

Jim Andersen skrev:

> Kunne ikke da han blev castet, eller kunne ikke da serien var slut?

Lige netop omkring dén detalje er Fink meget koncis: "Couldn't actual
ride a motorcycle"

Jeg gætter(!) på at med stand-in's kan alt lade sig gøre!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-12-08 11:24

Armand wrote:

> Lige netop omkring dén detalje er Fink meget koncis: "Couldn't actual
> ride a motorcycle"
>
> Jeg gætter(!) på at med stand-in's kan alt lade sig gøre!

Jeg tænker mere på om ikke han læsrte det med tiden. Serien løb dog trods
alt en del år. Og der var vel en del supermarkeder der gerne ville have
klippet snoren over af The Fonz der ankom på sin motorcykel?

/jim

Fra : Nielsen

Dato : 18-12-08 21:40

> "The Fonz" (á Henry Winckler i TV-serien "Fonzie") kunne faktisk IKKE køre
> motorcykel!

Ok. Jeg har samme oplevelse blandt de bilister jeg møder på landevejen.
Mange af dem kan faktisk IKKE køre bil!

/Ths.