BMW K 1300 R/S
Fra : Ralph Køster

Dato : 16-12-08 15:32

Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
flot motorcykel.
Både med og uden kåber er det utrolig flot.

Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.

Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en bunke
metal

Ralph.

Fra : Carsten

Dato : 16-12-08 16:05

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.

et link havde nok været på sin plads ...

http://www.motorcycledaily.com/100708top.jpg

Carsten

Fra : Ralph Køster

Dato : 16-12-08 18:57

Hvorfor???
Det klarede du jo...

Måske var det ikke meningen at der skulle have været et link, men bare et
udtryk for mine meninger eller drømme !!!!

Ralph

Fra : Ole Mogensen

Dato : 16-12-08 19:18

Ralph Køster wrote:

> [...]
>
> Måske var det ikke meningen at der skulle have været et link, men bare et
> udtryk for mine meninger eller drømme !!!!

Joo, men når man beder om andres mening, så er det da fint at man ved
hvad man skriver om.

Min ubetydelige mening er at nu kan BMW lige så godt overgive sig
til japserne.

Det ligner jo det sædvanelige plastik, ingen sjæl, forgaffelen
er anderledes end hvad vi normalt ser på Lego modeller, men
resten er jo det samme.

De kunne lære noget af Buell, feks bremserne og udstødningen fra Buell
1125CR ville se najs ud med den forgaffel.

Resten af "designet", tjaa, farver, tank osv, det ligner sgu'
den sædvanelige "stangvare" fra østen.

Ole Mogensen

Fra : tp

Dato : 16-12-08 19:42

> [...]
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.
>
> Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en

Har ikke lige studeret de nye 13'ere så meget, men jeg mindes at have læst
at de er identiske med 12'erne, blot opboret lidt.

Mvh TP
CBR1000
K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig

Fra : p.jarnbak

Dato : 16-12-08 20:34

> Mvh TP
> CBR1000
> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig

K1200rs har da motoren på langs.Det er kun de nye k1200s/gt der har motoren
på tværs ligesom
de fleste jap cykler.
m.v.h. Palle
k1100lt med krumtappen på langs.

Fra : Armand

Dato : 16-12-08 21:14

p.jarnbak skrev:

> K1200rs har da motoren på langs.Det er kun de nye k1200s/gt der har motoren
> [...]
Hæ - Another rat in the trap!

Lærespørgsmål:
- På hvilken led ligger en Guzzi V2'er?
- På hvilken led ligger en Laverda V6 (endurance proto)?

Selvom cylinder-V'et er orienteret i samme retning på begge nævnte
motorer tenderer mange til at regne Guzzi for tværliggende og Laverda'en
for langsliggende

Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for at
udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen dér!?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-12-08 21:48

> [...]
> udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
> ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen

Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-12-08 21:51

On Tue, 16 Dec 2008 21:47:33 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

Hej Anders.

>Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?

Lige efter hovedet.
BMW R25 og R26 250cc 1954 - 1959 (ca.).

Fra : Armand

Dato : 16-12-08 22:12

Anders Majland skrev:

> Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?

Tror du jeg lyver?

--
Armand.
(der også havde BMW'erne i tankerne, men andre et-cylindrede

Fra : Anders Majland

Dato : 16-12-08 23:23

> Tror du jeg lyver?

Nej - så havde jeg ikke spurgt ud i forummet, men angrebet direkte ...

Min hukommelse ragte bare ikke til at komme i tanke om nogen...

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 17-12-08 21:33

> Tror du jeg lyver?
>
> --
> Armand.
> (der også havde BMW'erne i tankerne, men andre et-cylindrede
> kardan-trækkere må sikkert kunne graves frem)

'EMW350 - eller var det 400' 1953.

Palle

Fra : Ole Mogensen

Dato : 17-12-08 14:37

Armand wrote:

> [...]
> udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
> ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen dér!?

Guzzien's ligger på langs.

Ole Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-08 21:59

On Tue, 16 Dec 2008 19:42:12 +0100, tp wrote:

> Mvh TP
> CBR1000
> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig

Wrong, krumtappen bestemmer retningen, og din Bimse har krumpeteren på
langs

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Casper

Dato : 16-12-08 14:58

Jeg så den på intermot i Oktober. Den minder noget om Triumph's Sprint
ST1050, bare betydelig bedre bygget

Jeg kunne godt tænke mig at prøve den, men ved allerede at det vil
blive et dyrt bekendskab, så det blive der sikket ikke noget af.

Casper
R1200GS

Fra : Hans Posselt

Dato : 16-12-08 23:41

"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.
>
> Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en

Hej
Har prøvet både K 1200 s og K 1200 gt. Ingen tvivl om at det er kanon gode
motorcykler, der kører rigtig godt og har godt med "knald" - men jeg synes
de mangler karrakter - udstråling - altså det der giver det mærkelige
begreb - køreglæde. Her giver BMWs boxermotor meget mere. En fuldstændig
subjektiv bedømmelse.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-08 19:24

On Tue, 16 Dec 2008 23:41:25 +0100, Hans Posselt wrote:

> [...]
> de mangler karrakter - udstråling - altså det der giver det mærkelige
> begreb - køreglæde. Her giver BMWs boxermotor meget mere.

Jeg har haft en K1200GT som lånecykel ved service. Fuldstændig komplet
kedelig, overvægtig klump med udmærkede egenskaber i øvrigt. Men nu er jeg
jo heller ikke til række4'ere :-/

Men jeg kunne da sagtens lokkes til at prøve en K1200S, men derfra til at
eje en, naeh.

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-12-08 21:16

meddelelse news:mznfcv6ez002.o536tcqpigyp.dlg@40tude.net...
> Men jeg kunne da sagtens lokkes til at prøve en K1200S, men derfra til at
> eje en, naeh.

Jeg har prøvekørt en K1200S i sommers, og jeg var ikke imponeret.
Normalt når jeg er ude og prøve spritnye maskiner får jeg sådan en "omg, den
kører bedre end min egen, nu skal jeg bare have skudt det gamle metal af..
Hvor er dankortterminalen?!?", men med BMW'en havde jeg problemer med at
følge med en VFR800 som en ven var ude og køre på samtidig.. Lige indtil jeg
fandt ud af, at gashåndtaget skulle drejes HELE vejen rundt, ellers skete
der ikke nok. Man kunne godt dreje det 70%, men så skete der intet. Den
SKULLE have 100% for at åbne ordentligt op.. Meget underligt, det må være
noget elektronisk hejs der er monteret mellem gashåndtag og
karbu.....indsprøjtning. Jeg blev slet ikke dus med det. Følte det faktisk
som en kæmpe fejl maskinen havde.. Når man skulle trille hen til et lyskryds
var jeg ikke lige helt dus med hvor meget den motorbremsede, så jeg manglede
et par meter hen til stoplinjen.. på min egen maskine kan jeg komme
trillende og motorbremse, uden at røre gas eller kobling, og så stille og
roligt rulle en liiille anelse på gassen, uden at holde koblingen inde.. så
tager den gassen stille og roligt, og sætter blidt i gang igen. På BMW'en
hoppede maskinen frem, som var lyset allerede grønt.. Total
kænguro-benzin-indstilling.

Køreegenskaberne var heller ikke lige mig, og i forhold til at være en
"Sports-model" synes jeg den var utrolig sofa-agtig.. Man sad godt, men det
var slet ikke mig.
Honda CBR600'eren jeg var ude og prøve bagefter var bare helt anderledes,
gasgivningen og indsprøjtningen virkede ligesom alle andre motorcykler jeg
har prøvet, det var nemt at dosere gassen.. og for pokker en fed lille
maskine.. den passer dog ikke helt til mig, den er FOR ekstrem
sidestillingen :D

Mvh Anders