Overnatning i Koblenz
Fra : S.B.

Dato : 13-12-08 09:07

Hej

Jeg forventer at ville en tur sydpå til sommer, sammen med min datter på 11
år
Nu er hun nok ikke indstillet på at tage turen i et stræk, så for at dele
den lidt op vil en overnatning ved Koblenz vist passe med afstanden første
dag.
Nogen der kan anbefale et sted der i nærheden? Må også gerne være en 50 - 80
km længere sydlig
Gider næsten ikke ind på en campingplads og stille telt op for en enkelt
nat.

At foretrække er selvf. at man kan få stillet sin MC under betryggende
forhold natten over.

Søren

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-12-08 09:30

S.B. skrev:
> [...]
> nat.
>
> At foretrække er selvf. at man kan få stillet sin MC under betryggende
jf. MCTC så er her et par bud

Gasthof Tannenhof - Dies, Westerwald
Gasthof m. restaurant, pizzeria, café i Gelbachtal. Også teltmulighed.
Adresse: Gasthof Tannenhof, Gelbach str. 1, D-56412 Dies, Tyskland,
tlf. og fax (0049) (0)6439 209

Gasthaus Moselhöhe - Liesenich
Nye værelser, alle med WC/bad. Udgangspunkt for ture til fx. Nürburgring.
Adresse: Gasthaus Moselhöhe, D-56858 Liesenich,
tlf. (0049) (0)6545/1843, fax /7290

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : MKS - 74

Dato : 13-12-08 10:09

On Sat, 13 Dec 2008 09:07:23 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

>Nogen der kan anbefale et sted der i nærheden? Må også gerne være en 50 - 80
>km længere sydlig

http://www.gasthaus-strohe.com/

Kunne være en mulighed (men der er masser af steder), ligger dog lidt
vest for Koblenz, men godt udgangspunkt til f.eks et smut forbi
Ringen, fint lille sted i en lille by, med meget underholdende veje i
området....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : S.B.

Dato : 13-12-08 13:36

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Dümpelfeld ligger vist lige langt nok mod vest, efter 850 km tror jeg ikke
ungen synes det er grund til at køre mere
Der imod ser Gasthaus Moselhöhe ud som et godt bud, til en fornuftig pris,
så den er smidt under fortrukne nu, vel tidligt nok at kontakte dem allerede
nu, når det først er i uge 27 vi kommer forbi

takker for hjælpen

Søren
ps
hvad er forskellen på gasthaus og gasthof?

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-12-08 20:22

On Sat, 13 Dec 2008 13:36:16 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

Hej Søren.

>hvad er forskellen på gasthaus og gasthof?

Hotel versus gæstgivergård.
Tidligere et spørgsmål om indkvartering af hestene.
I dag det samme

Fra : Veset

Dato : 14-12-08 13:59

wrote:

> [...]
>den lidt op vil en overnatning ved Koblenz vist passe med afstanden første

Prøv at se om du ikke kan finde et passende sted her:
http://www.bikerfreundlichehotels.de/

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : S.B.

Dato : 14-12-08 17:36

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at se om du ikke kan finde et passende sted her:
> http://www.bikerfreundlichehotels.de/
>
> --
> Veset

Er det at forvente, at der er et mere eller mindre aflåst rum til at parkere
sin MC i de der bikervenlige hoteller?
Skulle man til at læsse alt sit grej af, kunne man jo lige så godt nuppe en
campingplads.
Var mest for at undgå det, men gad heller ikke komme ned til den om morgenen
og så det hele var væk.

Søren

Fra : Veset

Dato : 15-12-08 14:35

On Sun, 14 Dec 2008 17:36:05 +0100, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

>Er det at forvente, at der er et mere eller mindre aflåst rum til at parkere
>sin MC i de der bikervenlige hoteller?

Det ved jeg ikke om du kan forvente, men du kan jo skrive og spørge
det pågældende overnatningssted.

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : versicoloured@gmail.~

Dato : 15-12-08 01:13

On 13 Dec., 09:07, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> [...]
> nat.
>
> At foretrække er selvf. at man kan få stillet sin MC under betryggende

Hej Søren,

850km på een dag er alt for langt for en pige på 11 år.!!

Tag det i stedet lidt med ro, og vælg en overnatning i f.eks.
nationalparken: Harzen, og vælg herefter en vestlig rute ad de sjove
veje - væk fra autobanen.

Jeg har taget turen på to dage (uden en pige på bagsædet) og det var
meget passende, så er der også tid til en is undervejs.

mvh
Ole

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-08 09:35

versicoloured@gmail.com wrote:

> 850km på een dag er alt for langt for en pige på 11 år.!!

Helt enig - medmindre hun er vant til lange ture gennem flere år.

Sidste år havde jeg min datter på 10 år med til Bornholm via sverige -
det var passende (jeg har 25km til færgen i Helsingør). På hjemturen
kunne hun ikke holde sig vågen, så vi måtte tage en lur på vejen.

--
vh
Torben

Fra : S.B.

Dato : 15-12-08 20:28

> [...]
> var passende (jeg har 25km til færgen i Helsingør). På hjemturen kunne hun
> ikke holde sig vågen, så vi måtte tage en lur på vejen.

Hun har kørt med siden hun var 3 år
Dengang var det godtnok på en Burgman 400 hvor hun stod/sad foran
400 km kan vi snilt klare på en dag, genere hende ikke.
Har før lige været i Skagen og købe en is og så hjem til Århus igen, ( konen
synes vi er åndsvage )
Hun har da ind imellem småblundet lidt, men bag på en GL1500 kan man også
sagtens det uden at falde af.
hun sidder og æder popcorn, drikker cola og høre Nick og Jay, som jeg mere
eller mindre også er tvunget til da det spiller over samtaleanlægget.
Turen bare til Kolding (85 km) er nok længere for mig end hende når det
gyselige musik er på.

Søren