Finks facts - 12
Fra : Armand

Dato : 12-12-08 04:45

Et fordæk afleder tre gange så meget vand som bagdæk!

Fra : VMX

Dato : 15-12-08 02:14

> Et fordæk afleder tre gange så meget vand som bagdæk!

Hvordan er man kommet frem til det -
det må da være en gennemsnitsbetragtning ?
Hvis farten er lav må vandmængden der
"løber tilbage" i sporet på vejbanen efter
fordækket har "fejet det til side" vel være
større end ved "høj hastighed ?
Hvis man fra vejsiden ser en bil passere
med 80 km/t (ca) i heftigt regnvejr, vil jeg mene
at det tager flere sekunder før sporene
bliver udvisket af tilbageløbende vand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-12-08 12:06

> Et fordæk afleder tre gange så meget vand som bagdæk!

Også hvis man bytter om på fordæk og bagdæk?

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-08 12:07

Jim Andersen wrote:

> Også hvis man bytter om på fordæk og bagdæk?
>
> /jim

Jeps - hvis du bakker

--
vh