Imponerende dæk
Fra : tp

Dato : 11-12-08 19:25

Jeg hører jo til den lille skare af mc folk der kører hele året.

Idag listede jeg, da der var tåget og temmeligt "blankt" på vejen. Da jeg
kom frem og steg af cyklen var jeg ved at falde på røven, da der nærmest var
isslag. Jeg fatter ikke at den opførte sig helt eksemklarisk i sådan et
føre. Jeg kørte naturligvis meget forsigt i sving etc og den har helt nye
dæk, men alligevel. Er det fordi mcdæk er meget bløde og derfor en slags
"vinterdæk" ?

Mvh TP
K1200RS - sommercykel
CBR1K SC21 .- vintercykel

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-12-08 20:09

Sålænge du kører ligeud, kører forsigtigt i sving og ikke bremser for
hårdt! MC-dæk er generelt blødere end bildæk.
Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-08 22:39

> Sålænge du kører ligeud, kører forsigtigt i sving og ikke bremser for
> hårdt! MC-dæk er generelt blødere end bildæk.
> Niels

Tror også at kodeordet her er "forsigtigt"

Men friktionen på asfalt/grus er rimelig sålænge der er ikke er ren is på
.... Det glatteste jeg kan komme på (på nær helt ren is) er de våde fedtede
aluminumsdæk på molsliniens færger ... Jeg har lavet buler i endevæggen
fordi jeg trods lav fart ikke kunne stoppe ... Og regelmæssigt været ved at
gå på røven til fods ...

Fra : Hans Posselt

Dato : 12-12-08 20:10

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et føre. Jeg kørte naturligvis meget forsigt i sving etc og den har helt
> nye dæk, men alligevel. Er det fordi mcdæk er meget bløde og derfor en

Hej
Måske skal du ønske dig nogle nye såler til dine støvler i julegave!
Hans

Fra : tp

Dato : 12-12-08 22:04

> Hej
> Måske skal du ønske dig nogle nye såler til dine støvler i julegave!
> Hans

hø, ja, nogle pikdæk til mine støvler og min bike

Fra : Nielsen

Dato : 13-12-08 20:13

> hø, ja, nogle pikdæk til mine støvler og min bike

Pigdæk eller pikdæk...? Det sidste er nok ikke nemt at skaffe....

/Ths