Gaskabel fordeler
Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-12-08 15:51

I ved de her 1->2 dimser som gør at man styre 2 karbs med et
kabel fra gashåndtaget, kan man ikke få nogle med 1->3 ?

Ole Mogensen

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-12-08 16:20

Ole Mogensen skrev:

> I ved de her 1->2 dimser som gør at man styre 2 karbs med et
> kabel fra gashåndtaget, kan man ikke få nogle med 1->3 ?
>
> Ole Mogensen
Det burde man da, der var flere 3 cylindrede 2-taktere i 70'erne..

Thore

Fra : Ole Mogensen

Dato : 10-12-08 17:00

Thore Jensen wrote:

> Det burde man da, der var flere 3 cylindrede 2-taktere i 70'erne..
>
> Thore

Joo, og der var da også et par 4 tagger før det

Problemet er bare at finde en dims i god kvalitet.

Den skal bruges til mit Guzzilla projekt, jeg har brug for
en TPS til at styre tændingen

Ole Mogensen

Fra : Ivar

Dato : 10-12-08 21:33

Thore Jensen skrev:

> Det burde man da, der var flere 3 cylindrede 2-taktere i 70'erne..

Det blev vist forbundt med den slags i USA i begyndelsen
af 70'erne. Det skulle være med tvungen tilbagetræk.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 00:58

Monter et 4/1 og du altid et extra ved hånden

Bob Bob , den var der vist ikke lige nogen der havde tænkt på hva ;))

Mon man kan søge patent på den ide
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ole Mogensen

Dato : 11-12-08 07:10

PE wrote:
> Monter et 4/1 og du altid et extra ved hånden

Go' ide , tak.

> Bob Bob , den var der vist ikke lige nogen der havde tænkt på hva ;))

For meget "the julekalender..."

> Mon man kan søge patent på den ide

Prøv

Ole Mogensen

Fra : Ivar

Dato : 11-12-08 22:47

PE skrev:

> Bob Bob , den var der vist ikke lige nogen der havde tænkt på hva ;))

Det er ikke nok, hvis det er for at opfylde kravet tvungen tilbagetræk.
Du er stadig afhængig af fjedre i karburatorene.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : none

Dato : 12-12-08 21:03

Ole Mogensen wrote:

> I ved de her 1->2 dimser som gør at man styre 2 karbs med et
> kabel fra gashåndtaget, kan man ikke få nogle med 1->3 ?
>
> Ole Mogensen
Du kan få (købe) en sådan hos moto de Voss i Slangerup. Den sidder på
mange ældre Ducati'er og Moto Guzzi'er til både karburatorer og chokere.

/Hekto

Fra : Ole Mogensen

Dato : 13-12-08 10:52

none wrote:

> Du kan få (købe) en sådan hos moto de Voss i Slangerup. Den sidder på
> mange ældre Ducati'er og Moto Guzzi'er til både karburatorer og chokere.
>
> /Hekto

Jeg har skam en 1->2 fra Moto de Voss, jeg mangler en 1->3

Ole MOgensen

Fra : flopper

Dato : 13-12-08 13:29

"Ole Mogensen" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har skam en 1->2 fra Moto de Voss, jeg mangler en 1->3
>
> Ole MOgensen

Er det muligt, spørger af uvidenhed, at tage en 1-> 2 og på en af de 2 sætte
en ekstra 1->2 og dermed i praksis have en 1->3 ?
---

mvh
Flopper

Fra : Ole Mogensen

Dato : 13-12-08 15:12

flopper wrote:

> Er det muligt, spørger af uvidenhed, at tage en 1-> 2 og på en af de 2
> sætte en ekstra 1->2 og dermed i praksis have en 1->3 ?
> [...]

Hej Flopper

Jeg havde overvejet det, men er bange på at det ville
give alt for meget slup til at det kunne bruges
til TPS, en 1->3 ville måske også.

Ole Mogensen

Fra : none

Dato : 14-12-08 11:20

Ole Mogensen wrote:

> Hej Flopper
>
> Jeg havde overvejet det, men er bange på at det ville
> give alt for meget slup til at det kunne bruges
> til TPS, en 1->3 ville måske også.
>
> Ole Mogensen
Jeg tror der er for meget slup til at styre TPS i en sådan indretning.
Det vil blive til endeløse justeringer.

Tolerancen på den TPS der sidder på Ducati er ca. +/- 10mV og det tager
en rum tid at justere den nøjagtigt ind fordi potentiometeret bare
sidder med to slidser med en skrue igennem. Af samme årsag gætter jeg på
at forbindelsen imelle de to spjældhuse er et stangtræk og at hvert
spjældhus skal nulles for sig.

/Hekto

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-12-08 11:29

On Sat, 13 Dec 2008 15:11:30 +0100, Ole Mogensen <I_R_Onslow@c.dk>
wrote:

Hej Ole.

>Jeg havde overvejet det, men er bange på at det ville
>give alt for meget slup til at det kunne bruges
>til TPS, en 1->3 ville måske også.

Jeg ville i dit sted droppe TPS'en i første omgang.
Du har rigeligt med ubekendte at få styr på når der startes op, så der
er ingen grund til at have een mere
Når alt det andet er på plads kan du tage fat på den
"tredimminsionelle" tændingskurve.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 14-12-08 13:38

Steen Gruby wrote:
> [...]
> er ingen grund til at have een mere
> Når alt det andet er på plads kan du tage fat på den

Hej Steen

Bare roligt, jeg har bestemt ingen planer at starte med TPS.

Nu har jeg fået nye carbs, så fordelingen (1->2) skal laves om
med nye kabler osv, så ville det jo være spildt arbejde at hvis
jeg planlægger at bruge TPS input, ikke at forberede for det.

Jeg overvejede et kort øjeblik at montere en linear Hall fætter i toppen
af den ene karburator og en lille neodymmagnet på toppen af spjældet.

Måske kunne man bruge TPS input til vacum i stedet.

Ole Mogensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-12-08 14:08

Hej Ole.

>Måske kunne man bruge TPS input til vacum i stedet.

Du er nu ikke så tosset
Den med en nogenlunde liniær vacuumsensor er ikke nogen dårlig ide til
at styre tændingen med i stedet for en TPS.
På den måde får man samme virkning som den gamle mekaniske regulering
der tidligere var almindelig på biler, og som man faktisk har
efterbygget i Magneti-Marelli DigiPlex, der bl.a. anvendes på Fiat og
visse Ducati Paso modeller
Og al ting lige siger det aktuelle vacuum i indsugningen mere om
motorens aktuelle belastning end en TPS.
Hvis du ikke kan skaffe sådan en vacuumsensor andre steder sidder der
altså sådan en i en DigiPlex styring

Fra : Ole Mogensen

Dato : 14-12-08 14:13

Steen Gruby wrote:

Hej Steen

> Hej Ole.
>>
> Du er nu ikke så tosset

Tak.. tak.

> [...]
> der tidligere var almindelig på biler, og som man faktisk har
> efterbygget i Magneti-Marelli DigiPlex, der bl.a. anvendes på Fiat og

Oprindeligt, indtil een herinde begyndte at tale for sin syge moster
angående Ignitech, var det min plan at skaffe et DigiPlex anlæg,
de findes også på MG med vacum regulator.

RS har en del

Ole Mogensen

Fra : Leif

Dato : 14-12-08 11:51

> I ved de her 1->2 dimser som gør at man styre 2 karbs med et
> kabel fra gashåndtaget, kan man ikke få nogle med 1->3 ?
>
> Ole Mogensen

De blev / bliver brugt på Kawa triplerne fra '70'erne.
Du kan måske være heldig hos www.a1-mc.dk
at få et link til en i Hamburg der renoverer disse,
hvis de ikke selv har kabler liggende.

Ellers er der nok her du får hjælpen : http://www.classickawasaki.com/

Mvh, Leif