MC til en bette pige
Fra : oz3bto

Dato : 09-12-08 13:55

Kæresten vi ha egen MC nu men er jo ikke så fadens høj 165cm

Hvad er der af lidt ældre maskiner en bette pige kan køre og nå jorden fra
?
Hun vil ikke have off roader som vi har nu og det skal være noget med et
tilgivende gearskift hvor man godt kan fucke lidt med skiftningen uden
det går istykker

Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Fra : Ulvir

Dato : 09-12-08 14:27

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hun vil ikke have off roader som vi har nu og det skal være noget med et
> tilgivende gearskift hvor man godt kan fucke lidt med skiftningen uden

Honda Rebel 250/450? De er lave.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-12-08 14:51

oz3bto wrote:
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

165 er ikke det store problem. Min kone er glad for sin NTV650 og var
ligeledes glad for CB450S hvis det gerne må være lidt billigere.
Siddestillingen er nærmest identisk. XJ600 var for stor en mundfuld.

--
vh
Torben

Fra : p.jarnbak

Dato : 09-12-08 15:42

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

En Honda cbx550f/f2 er så lav at jeg ikke vil køre på den.
Palle.

Fra : Ivan, Århus

Dato : 09-12-08 17:40

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

Jeg har en Moto Guzzi Nevada 750.
Den har en passende højde ... og så er den meget belejligt til salg.

Ivan, Århus

Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-12-08 18:52

Ivan, Århus wrote:
> "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Moto Guzzi Nevada 750.
> Den har en passende højde ... og så er den meget belejligt til salg.
>
> Ivan, Århus

Nu skal du jo huske at fortælle at Moto Guzzi er en rigtig
MC.... ikke så meget plastik, har den rigtige lyd og
er nem at vedligeholde..

Nevada 750, den lyder forøvrigt rigtigt godt med et par
Lafranconi Competitione, dem med den røde propel.

;-P

Ole Mogensen

Fra : Thomas Bilde Nielsen

Dato : 09-12-08 18:40

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Hej
Hvad prisleje snakker vi ca. om ?

Fra : BoA

Dato : 09-12-08 19:44

oz3bto skrev:
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Min kæreste (164cm) var glad for sin
fine gamle Honda cmx 450 Rebel med
extremt lav sædehøjde. Det er en
pålidelig maskine med fredsommelige
egenskaber. God som begyndercykel, hvis
man kan lide designet - mange troede, at
det var en mini Harley. Så kan man jo
selv vælge, om man vil blive beæret
eller fornærmet. Der faldt i hvert fald
aldrig stumper af den.
Køb ikke den helt lille Rebel. Den er
alt for svag i motoren, og der er en
del, som har været skolecykler

BoA

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 19:47

> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

SZR 660 er dejlig lav, har smalt sæde og er let - og så har den jo
offraod-motor.
Jeg kender flere lave piger som var rigtig glade for deres.
Sørg dog for at få en som har eftermonteret elektrisk benzinpumpe - ellers
løber man ind i alvorlige startproblemer efter mere end 1 uges stilstand.

Suzuki GSX 750 (...bemærk at der IKKE står F)
Modellen er rimelig ukendt i DK, men der er f.eks. en her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57510532

Jeg har en stående i kælderen til vinteropbevaring (ikke min - men den skal
iøvrigt sælges til foråret, kender dog ikke detaljer) og den er overraskende
lav i sædet.
Når man er 180 cm høj tænker man virkelig - "hvad skete der", når man sætter
sig på den.

Hvis i bor i nærheden af Amager må i gerne komme forbi og prøve at smække
benet op over den. Jeg har desværre ikke en SZR stående mere

Ellers skal man over i chopper stilen, og så er der jo et hav at vælge
imellem.......

/Allan
ZRX 1200 S
(...ikke til salg...)

Fra : Knud Dam

Dato : 09-12-08 21:16

> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Fruen, Pernille (165 cm lav) kører ER5.

Jeg har sænket den ca 15 mm for og bag.

Hun har kørt 43.000 km på 5 sæsoner og er meget glad for den.

Enkel teknik, billig, økonomisk og letkørt.

Mvh.

KD

Fra : Armand

Dato : 09-12-08 21:46

oz3bto skrev:
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

GSXR's (og andre sammenlignelige sportsmodellers) lave styrhøjder
stjæler benlængde. Forstået sådan at hvis man i forvejen har svært ved
at nå fuld jordkontakt med sålene, bliver det sværere jo længere man
strækker sig fremefter! :-|
Men derfor behøver man jo ikke føle sig parkeret på en Virago/Shadow
hvis sådanne (heller) ikke falder i ens smag!

Manglende benlængde har mest noget med psyken og kørerutine at gøre:
Mange usikre kvindfolk har ikke kortere ben end de 30" (jvf. mine bedste
jeans) som jég bevæger mig rundt på, og jeg har aldrig følt at dét var
et problem trods ejerskab af bl.a. en noget høj og tonstung XS1100 :-|

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 09-12-08 21:58

Armand wrote:

> Forstået sådan at hvis man i forvejen har svært ved at nå fuld
> jordkontakt med sålene, bliver det sværere jo længere man strækker
> sig fremefter! :-|

Det kommer jo en hel del anpå, hvormeget mave der skal klemmes nedover
tanken

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Armand

Dato : 09-12-08 22:04

Leonard skrev:

> Det kommer jo en hel del anpå, hvormeget mave der skal klemmes nedover
> tanken

Den var ond!

Alt andet lige så har det betydning hvor meget at hoften vinkles i.f.t.
lårene, så en lav kørestilling kan være en killer på selv de mindste
sportsmaskiner :-|

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 10-12-08 09:20

Armand wrote:

> Den var ond!

Undskyld, men kunne lade være
Der er jo unægtelig lidt forskel på en ung og slank og så os, der er så
gamle at vi var med, da de første modeller med X og R kom på markedet

Dengang modellerne hed CB, GS og Z ...

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 17:00

Leonard skrev:
> ............. os, der er så
> gamle at vi var med, da de første modeller med X og R kom på markedet
>
> Dengang modellerne hed CB, GS og Z ...

- - - - OG XS (som var pre-GS'erne)!

--
Armand.
(på XS360 i '77)

Fra : BoA

Dato : 10-12-08 10:27

Armand skrev:

> Den var ond!

Hmmm ! Der er et gammelt ordsprog som
siger at: "Dén hund hyler, som man
rammer !"

BoA

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 09-12-08 21:46

Hej
On Tue, 9 Dec 2008 13:55:22 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Kæresten vi ha egen MC nu men er jo ikke så fadens høj 165cm

>Hvad er der af lidt ældre maskiner en bette pige kan køre og nå jorden fra
>?
Kawasaki er5 er en lille letkørt maskine, som fruen i huset (159 cm) er meget glad for,
der er fjernet et par cm polstring fra sædet.
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-12-08 21:50

> [...]

>det går istykker
>
>Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Hun kan føre sig frem på en dragstar 650'er. Sædehøjden er kun 65cm.

/Jan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-08 23:39

Hvis du kan finde en Kawa GPX600, den er lav. 85 hk og vandkølet. De fået
billigt og mener de sidste årgange er omkring '95 i DK.

Min kæreste har selv haft sådan en og var meget glad for den.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-12-08 07:28

oz3bto skrev:
> [...]
> det går istykker
>
> Tænker selv lidt på gixxer.. Mindes at de er nemmme at køre

Højde er hovedsagligt et mentalt problem.
Min kone som er præcis samme højde har lært at køre min Aprilia RSV
Mille - faktisk så er hun blevet lidt for glad for den :-/ - men jeg vil
dog ikke anbefale en RSV Mille, hvis det skal være noget med et
tilgivende gearskift.

Før kørte min kone (hun har den dog stadig, men nu er Millen sjovere!)
på en FZR600. Den er ikke så høj og meget tilgivende på alle måder.
Thore

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 16:47

Thore Jensen skrev:

> Før kørte min kone (hun har den dog stadig, men nu er Millen sjovere!)
> på en FZR600. Den er ikke så høj og meget tilgivende på alle måder.

Men dog også med en stiv traktor-gearkasse i vanlig Yamaha-stil!?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-08 16:56

Armand wrote:

> Men dog også med en stiv traktor-gearkasse i vanlig Yamaha-stil!?

Har du egentlig kørt på en nyere Yamaha?

Jeg tror faktisk ikke at det er så slemt som du husker det fra XS dagene
- jeg oplever det i hvert fald ikke som et problem.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 17:15

Torben Scheel skrev:

> Har du egentlig kørt på en nyere Yamaha?
>
> Jeg tror faktisk ikke at det er så slemt som du husker det fra XS dagene
> - jeg oplever det i hvert fald ikke som et problem.

Fazer 600 er ikke ligefrem kendt for sin smidige gearkasse :-|

Thunderace overraskede mig ved at have en ekstrem smidig motor; vilde
bremser og kørte præcist igennem kurver som man, selv som fremmed, sigtede!
Så meget desto mere blev jeg skuffet over traktor-gearkassen
Det siges (af de sædvanlige mærkefanatikere?) at de nyere R1 har en
bedre gearkasse, men dén har jeg ikke været på nakken af

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-12-08 18:55

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> Det siges (af de sædvanlige mærkefanatikere?) at de nyere R1 har en
> bedre gearkasse, men dén har jeg ikke været på nakken af

Har har ejet og kørt 6 Yamaha modeller fra XT600Z '88 til YZF-R1 '03.
Og de har _alle_ haft traktorgearkasse problemet.

Det kan selvf være at de har fået fikset det på de allernyeste R1ere,
men jeg vil se/høre/prøve det før jeg vil tro på det.

Kai (som af en eller anden sag kun har ejet yamahaere - bortset fra polinien)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-12-08 07:34

Armand wrote:

> [...]
> Det siges (af de sædvanlige mærkefanatikere?) at de nyere R1 har en
> bedre gearkasse, men dén har jeg ikke været på nakken af

OK - det falder mig bare ind at det måske er et mindre problem for en
pige der bruger MC'en - ehm - mindre grænsesøgende end f.eks. dig. Det
er jo ikke fordi de ikke kan skifte gear, Yamahaerne. Det virker lidt
ude af kontekst at nævne gearkassen i denne forbindelse. Men det var
måske bare af oprigtig interesse.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 11-12-08 16:42

Torben Scheel skrev:

> OK - det falder mig bare ind at det måske er et mindre problem for en
> pige der bruger MC'en - ehm - mindre grænsesøgende end f.eks. dig.

Har du været ude at køre med mig?
Jeg regner så langtfra migselv for at køre grænseoverskridende hvilket
vel også er dét der bringer Barbie'n op på lige under 20km/l ved hver
optankning :-/
Faktisk er jeg blevet noget mere kyst af at have kørt race, for nu ser
jeg alle vejtræerne; vejskiltene, atoværnene og grøfterne, for slet ikke
at tale om de modkørende, langt tydeligere end i mine unge år!

> Det er jo ikke fordi de ikke kan skifte gear, Yamahaerne. Det virker
> lidt ude af kontekst at nævne gearkassen i denne forbindelse. Men det
> var måske bare af oprigtig interesse.

Kvindfolkene er oftest ikke nær så opmærksom på fin-detaljerne og
forventer i større grad at sagerne bare virker og en stiv
Yamaha-gearkasse kan godt forstyrre så meget at andre detaljer under
kørslen kikser :-|

Kawasaki har forøvrigt en frigears-gimmick der går ud på at man ikke kan
komme i 2.gear før motorcyklen ruller, hvorved at man ved stilstand ikke
skal "fiske efter frigearet, men blot forsøge at trække den i 2.gear
hvorved at den "kun" kommer til frigearet. Måske at dén gimmick i sig
selv udgør en anbefaling af Kawasaki til kvindfolk og newbies :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-08 09:31

Armand wrote:
> Har du været ude at køre med mig?

Nix. Du ankommer som regel i bil når jeg ser dig

> [...]

"Thunderace overraskede mig ved at have en ekstrem smidig motor; vilde
bremser og kørte præcist igennem kurver som man, selv som fremmed,
sigtede!" - ikke et typisk pigecitat, vel?

> Faktisk er jeg blevet noget mere kyst af at have kørt race, for nu ser
> jeg alle vejtræerne; vejskiltene, atoværnene og grøfterne, for slet ikke
> at tale om de modkørende, langt tydeligere end i mine unge år!

Hvis du bare tuller pensionist-rundt, så er Yamahas gearkasser ikke en
hæmsko. Bevares, andre laver gearkasser med bedre skiftelyd, og nogle
har haft konstruktionsfejl på 2. gearet - men de fungerer altså fint til
normalt brug.

> [...]
> forventer i større grad at sagerne bare virker og en stiv
> Yamaha-gearkasse kan godt forstyrre så meget at andre detaljer under

De Yamaha gearkasser jeg har været igennem vil måske være et
irritationsmoment for en nybegynder - pige eller ej. En rutineret vil
ikke ofre dem mange tanker - pige eller ej.

> [...]
> hvorved at den "kun" kommer til frigearet. Måske at dén gimmick i sig
> selv udgør en anbefaling af Kawasaki til kvindfolk og newbies :-/

Ikke mere end støttehjul IMHO - det skal jo læres, og allerhelst mens de
er i køreskolen.

--
vh
Torben

Fra : oz3bto

Dato : 14-12-08 07:38

> [...]
> hvorved at den "kun" kommer til frigearet. Måske at dén gimmick i sig selv
> udgør en anbefaling af Kawasaki til kvindfolk og newbies :-/

'

Nu er hun ikke helt uerfaren med gear.. bare jævnt ringe til det (nej hun
læser IKKE med her)
De sidste 2 år har hun kørt på en aprillia classic 45er sjover og det går
såen nogenlunde.. Har bare kostet 2 x renovering af gearene i den

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-12-08 10:11

> [...]
> De sidste 2 år har hun kørt på en aprillia classic 45er sjover og
> det går såen nogenlunde.. Har bare kostet 2 x renovering af gearene

Ja men, giver det så ikke sig selv, så er det jo en Suzuki Burgman hun
skal have ! eller en Aprilia Mana der også har automatisk gear skift

Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-12-08 20:37

Armand skrev:

> Men dog også med en stiv traktor-gearkasse i vanlig Yamaha-stil!?

Jeps, men Millen er rigtig slem (især når den er kold) især frigearet
kræver træning at finde. Det er også forholdvis "nemt" at ramme et falsk
frigear... men omvendt betjener man den rigtigt, så er den superpræcis
og hurtig i gearene, men der er som sagt ikke plads til fejl.

Thore

Fra : Peter Dzougov

Dato : 10-12-08 21:19

En "gamel" Honda CB 400F fra halvfjerdserne... med mindre man vil køre
langt - en vips lille god maskine, der er mere end bare en lille off
roader - burde kunne findes eller nedforhandles til små priser < 10.000

M.v.h.
Peter

Fra : jhillerup

Dato : 10-12-08 14:06

On 10 Dec., 21:19, "Peter Dzougov" <peter_dzou...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> langt - en vips lille god maskine, der er mere end bare en lille off
> roader - burde kunne findes eller nedforhandles til små priser < 10.000

husk nu at der også er støvle-justerings muligheden
jeg mener at daytona laver støvler med ekstrahøjde
og så vil jeg da lige anbefale honda nt650 HAWK el.endnu bedre en
BROS
lille og nem kører skønt og lav sædehøjde alu-stel så tung er den
heller ikke
happy hunting
jesper
xl1000

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-12-08 13:05

jhillerup wrote:
> husk nu at der også er støvle-justerings muligheden

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52191

/jim

Fra : oz3bto

Dato : 11-12-08 04:18

"Peter Dzougov" <peter_dzougov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt - en vips lille god maskine, der er mere end bare en lille off
> roader - burde kunne findes eller nedforhandles til små priser < 10.000

Se det er jo sådan en jeg selv overvejer at ville have inden sommeren kommer
igen.. Nok er offroader sjove men har 4x4 bil der næsten klare samme.. Det
er lige lidt sjover :P

Hun har væet oppe på en 250ccm RS ligende tinges som hun til sygdenladen
var glad for (Så den ikke med beskrivelsen passede på 250ccm RSer)

Ellers tak for de mange gode svar