Hjemmerafinaderi gør det selv ethanol
Fra : Peter Dzougov

Dato : 08-12-08 23:51

Hej nu hvor vi alligevel er i det alternative hjørne...
Hvad med så at producere ens eget brændstof - 4 kg sukker giver ca. 20 l.
ethanol (brændstof) om dagen, hvad der normalt er rigeligt til ens mc
forbrug, der skal dog investeres en ca. 20.000 kr.
http://www.information.dk/blog/europa/gor_det_selv_ethanol se videre link
efter beskrivelsen.

Har dog ingen idé om hvad told og skat synes om at man producere ens eget
brændstof...

M.v.h.
Peter

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-12-08 00:26

On Mon, 8 Dec 2008 23:50:36 +0100, "Peter Dzougov"
<peter_dzougov@hotmail.com> wrote:

Hej Peter.

>Har dog ingen idé om hvad told og skat synes om at man producere ens eget
>brændstof...

Hvis du er heldig får de hjertestop

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ulvir

Dato : 09-12-08 01:21

"Peter Dzougov" <peter_dzougov@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ethanol (brændstof) om dagen, hvad der normalt er rigeligt til ens mc
> forbrug, der skal dog investeres en ca. 20.000 kr.

Ahem, 50.000 kr.-

Fra : Ulvir

Dato : 09-12-08 01:30

> [...]
> Hej nu hvor vi alligevel er i det alternative hjørne...
> Hvad med så at producere ens eget brændstof - 4 kg sukker giver ca. 20 l.

Ahem igen- 5 - 7 kilo sukker gi'r 1 US Gallon etenol , altså 3.78 liter.
Hvor fanden har du dine facts fra? Har du slet ikke læst artiklen?

Fra : claus b.p.

Dato : 10-12-08 12:10

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter Dzougov" <peter_dzougov@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ahem igen- 5 - 7 kilo sukker gi'r 1 US Gallon etenol , altså 3.78 liter.
> Hvor fanden har du dine facts fra? Har du slet ikke læst artiklen?

Og så vil jeg lige tilføje: Hvis 1 kg sukker koster 7,50 (billigste
ugetilbud) vil en liter ethanol altså koste minimum 9,90kr. Det er billigt
for sprit, men som erstatning for benzin???

/Claus

Fra : Peter Dzougov

Dato : 10-12-08 20:31

Jeg har set oplysningen med de 4 kg. sukker til 20 l ethanol et andet
sted..., men må indrømme jeg ikke kan genfinde linket (måske bare noget jeg
har drømt?) - uanset med de nuværende oliepriser så forbliver prisen på den
"blå" ethanol med den maskine der linkes til desværre ikke helt realistisk
bæredygtigt alternativ.

M.v.h.
Peter

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-12-08 08:32

Peter Dzougov wrote:
> Har dog ingen idé om hvad told og skat synes om at man producere ens
> eget brændstof...

Det har de intet problem med.

Så længe du ikke hælder det på bil eller mc.

/jim

Fra : BoA

Dato : 09-12-08 19:36

Jim Andersen skrev:

> Det har de intet problem med.
>
> Så længe du ikke hælder det på bil eller mc.
>
> /jim

Så vidt jeg ved, er der iflg. dansk lov
forbud mod uden tilladelse at benytte en
hvilken som helst proces hvorved
fremkommer ren etanol.
Et helt andet problem kommer desuden i
betragtning. For nogle år siden var jeg