Finks facts - 4
Fra : Armand

Dato : 05-12-08 01:16

Den første motorcykel der nogensinde rundede 200MPH, var den
kompressor-ladede 500ccm NSU - Den nåede op på 211,4MPH i 1956!

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 05-12-08 16:38

> Den første motorcykel der nogensinde rundede 200MPH, var den
> kompressor-ladede 500ccm NSU - Den nåede op på 211,4MPH i 1956!
Faktisk en forrygende forøgelse af verdensrekorden der året før var sat
på 184,83 MPH (297,45Km/t) på en Vincent .
Vincentens rekord holdt i øvrigt ind i nittentresserne, for ikke
trykfødede MC.

--

Michael D

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-12-08 17:49

On Fri, 5 Dec 2008 16:37:59 +0100, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

Hej.

>Faktisk en forrygende forøgelse af verdensrekorden der året før var sat
>på 184,83 MPH (297,45Km/t) på en Vincent .
>Vincentens rekord holdt i øvrigt ind i nittentresserne, for ikke
>trykfødede MC.

Jeg mener at den Vincent der satte rekorden var en "nær
serieproduceret" Black Lightning, hvilket bestemt ikke kan siges om
NSU's rekordmaskine der er et udstyrsstykke i teknik.
NSU's maskine står for i øvrigt på Deutche Museum i München.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 06-12-08 16:36

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> NSU's rekordmaskine der er et udstyrsstykke i teknik.
> NSU's maskine står for i øvrigt på Deutche Museum i München.

Det er også min opfattelse, hvilket jo ikke gør Vincent mindre
imponerende
--
Michael D