Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Camera og SD kort
Fra : Ulla

Dato : 27-12-08 12:54

Hej i Gruppen

Måske nogen har erfaring med følgende problem:

Jeg har et 2 år gammelt Casio Exilim Z1000 Camera,
som nu pludselig ikke vil registrere mit SD kort

Registrerer kun den interne memory
Jeg har prøvet at formatere, men det eneste der formateres er igen den
interne

Jeg har formateret SD kortet i min kortlæser på PC
men cameraet registrerer stadig kun den interne memory

Venlig Hilsen
Ulla

Fra : PMH

Dato : 27-12-08 13:03

"Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interne
>
> Jeg har formateret SD kortet i min kortlæser på PC
> men cameraet registrerer stadig kun den interne memory

Prøv med et andet kort..
Om ikke andet så kan du jo udelukke om det er kortet der fejler.

PMH

Fra : HCS [4030]

Dato : 27-12-08 23:54

> [...]
> interne
>
> Jeg har formateret SD kortet i min kortlæser på PC
> men cameraet registrerer stadig kun den interne memory

Er der ikke er sted i kameraets menu hvor du skal vælge om det skal bruge
den interne hukommelse eller SD kortet. Endvidere kan du have
skrivebeskyttet SD kortet, hvorpå der sidder en lille knap som kan sidde i
to stillinger.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-12-08 00:32

Forsøger du at bruge et kort med en størrelse over hvad Kameraet kan
klare?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-12-08 11:10

"Ulla" skrev i meddelelsen
> Registrerer kun den interne memory
> Jeg har prøvet at formatere, men det eneste der formateres er igen den
> interne

Har det virket tidligere eller er det et nyt kort ?

Hvis det er nyt, så kan det være et SDHC kort (typisk over 2 gb) som
kameraet ikke understøtter ?

> Jeg har formateret SD kortet i min kortlæser på PC
> men cameraet registrerer stadig kun den interne memory

Måske kortlæseren formatterer det i FAT32 format - og kameraet kun
understøtter FAT16 eller noget i den stil ?

Formatter det i kameraet i stedet - så er du sikker på at formatet er
rigtigt.

Jan

Fra : Ulla

Dato : 28-12-08 14:25

Hej alle i gruppen som har svaret

Jeg har købt et nyt kort 2 GB og det virker perfekt - jeg har ikke
formateret det først.

Der er ingen indikator for intern og extern memory og skrivebeskyttelsen er
jeg bekendt med - det er nok bare slidt op da jeg tager MANGE billeder

mange tak for alle gode råd