Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"hot" pixel ved lange eksponeringer på Can~
Fra : Bo :o\)

Dato : 25-12-08 19:12

Hej

Min Canon 1Dmk3 har fået en enkelt "hot" pixel der lyser hvid ved
eksponeringer over 0,5 sekund.
Efter hvad jeg kan læse mig til så mapper Canon den defekte pixel ud når man
sender den ind og ellers kan jeg også leve med det da Adobe Raw selv fjerner
den.

Jeg kan også læse mig til at der allerede når men får kameraet i kassen er
mappet nogle pixels ud da det åbenbart er umuligt at lave en perfekt sensor.

Alligevel kunne jeg godt tænke mig at høre om der er andre der har oplevet
det samme ?

Jeg har for øvrigt garanti på den og er Canon CPS user så en reparation
skulle være nogenlunde smertefri.

På forhånd tak for inputs.

Bo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-08 20:08

> Alligevel kunne jeg godt tænke mig at høre om der er andre der har oplevet
> det samme ?

Jeg har 2 hotte på mit Nikon.

Af hvad jeg kan læse og høre rundt omkring så er det ganske almindeligt,
som amen i kirken.

Så jeg tænker ikke over det da det som du selv siger "forsvinder" i ACR.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Bo :o\)

Dato : 27-12-08 19:41

> [...]
> som amen i kirken.
>
> Så jeg tænker ikke over det da det som du selv siger "forsvinder" i ACR.

Hej

Tak for inputs kan se vi er af nogenlunde samme opfattelse

Bo