Vogteren.
Fra : Stig Johansen

Dato : 07-12-08 13:22

Hej alle.

Kom lige i tanke om det her billede, hvor Twix vogter sine præmisser.
Han sidder i portåbningen ud til forhaven og sørger for at beskytte hans
'forældre' ;)

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=10966

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 07-12-08 20:21

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> [...]
>
> Kom lige i tanke om det her billede, hvor Twix vogter sine
> præmisser. Han sidder i portåbningen ud til forhaven og sørger for

Han er altså bare en lækker kat. Jeg har lige i dag underholdt
kattefolk om at min næste kat altså skal være rød

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-08 15:46

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Ja det er sjovt med farver på katte, jeg kom lige til at tænke på farverne
på dem jeg har haft, og har
Min første kat Simba var rød
2 kat Fluffy var grå
3 kat Luffe var sort smoke
4 kat Boris var rød
5 kat Kosmos er vist brun
6 kat Rocke er grå

Hmm gad vide, om mange år, hvilken farve den nye skal have.

Men der er ingen tvil om at Twix er en flot fyr

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 08-12-08 19:11

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> [...]
> 6 kat Rocke er grå
>
> Hmm gad vide, om mange år, hvilken farve den nye skal have.
>
> Men der er ingen tvil om at Twix er en flot fyr

Jeg forventer nu også der skal gå mange år før jeg skal tage stiling
til det i virkeligheden.
Min liste viser vidst min forkærlighed for de rundstrikkede

Freddie var tabby
Johan tabby med hvidt bryst, lidt af hovedet og poterne
Sofie grå m. hvidt på samme måde som brormand Johan
Ludvig grå
Oliwer tabby
Lante blå somali
Mowgli tabby
Doughnut sorrel, altså lys rød

Tabby kalder jeg også pyjamas-stribet eller slet og ret "en rigtig kat"

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 08-12-08 22:37

> Kate skrev:
Jeg har lige i dag underholdt
> Kate

Og tak for snakken, kære du
Vi må jo konkludere, at du skal have en rød rundstrikket makrel-mis en
dag....
Indtil da må vi lige arrangere missetræf hos mig med Leise som rød og
blotchedtabby til at stille de værste abstinenser
Det var vel nok en dejlig dag - jeg fik snakket med både dig og Hrönn,
og Gia fik det flotteste EX 1 certifikat
Dejlig dag med skønne venner
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 09-12-08 21:51

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> [...]
> Det var vel nok en dejlig dag - jeg fik snakket med både dig og
> Hrönn, og Gia fik det flotteste EX 1 certifikat

Ja, det var sjovt at få ansigt på dig og jeg havde en dejlig dag med
masser af hygge og missesnak. et er begrænset hvor mange missesnakke
man får i hverdagen

Tillykke til dig Og Ghia for det fine certifikat.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-12-08 06:14

Kate wrote:

> Tillykke til dig Og Ghia for det fine certifikat.

Er der nogen der kan kort kan fortælle, en ikke så velbevandret mand, hvad
der er for en pris/certifikat, i snakker om ?

Stig Johansen

Fra : Siri

Dato : 11-12-08 09:38

> [...]
> Er der nogen der kan kort kan fortælle, en ikke så velbevandret mand, hvad
> der er for en pris/certifikat, i snakker om ?

Ja da, gerne, nyder chancen for at "prale" lidt over min søde missepige,
der så uventet er en vinder-model
En udstilling er en skønhedskonkurrence for katte. Det er der,
opdrættere bliver kloge på standarden, idealet for deres race.
Standarder for de forskellige racer kan du finde på FIFe's hjemmeside,
FIfe er en paraplyorganisation for div. katteklubber, f eks Racekatten
(også en hjemmeside, der er værd at tjekke ud
På en udstilling bringer man sin kat for dommeren, der med al sin
kyndige uddannelse og erfaring bedømmer katten i forhold til standarden
for den race. De katte, der er i samme gruppe (f eks hunkastrater som
Gia) bedømmes så som Ex 1, 2, 3, 4 etc - dvs den mest excellente,
næstmest, næst-næstmest etc., de rangordnes, så at sige, efter deres
racetypiskhed.
Eftersom Gia blev solgt til sine forrige ejere som 'kuldets grimmeste
killing' og en grim ælling, synes jeg, at det er lidt sjovt, at hun er
vokset fra div. fejl: Hendes bid er nu helt lige, og hendes næse trukket
helt op, og hun er stor for en perser (de kan godt blive for små).
Opdrættere og dommere siger, at hun skulle have haft mindst et kuld pga
hendes kvaliteter - men det er jo for sent.
Tænk bare, her får man sin første kælekat via vildkat.dk, og så viser
hun sig at være en superflot en af slagsen!
Ja ja, da jeg kom her i gruppen, var der godt nok en, der skrev tillykke
med hende, og at hun var en lækkersak. Det er hun så virkelig - hvem
kunne ane det...
Min lille, store, elskede Gisse - som stadig er min dejlige
sofa-putte-pige!

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-12-08 11:44

In news:pr2dnV6p9bIcTN3UnZ2dnUVZ8sbinZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> [...]
> virkelig - hvem kunne ane det...
> Min lille, store, elskede Gisse - som stadig er min dejlige

Hej Siri og præmiepigen

Jeg har jo slet ikke fået sagt tillykke med det fine resultat. Flot af sådan
en lille perserpige, især når du slet ikke havde regnet med at hun ville nå
så langt. Selv dejlige H. C. Andersen vidste at en grim ælling ville blive
en smuk svane. Godt gået.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 12-12-08 18:41

> [...]
> så langt. Selv dejlige H. C. Andersen vidste at en grim ælling ville blive

Tak, Tove
Du skulle have været der Kate og jeg (og Hrönn, min ene bur-nabo)
hyggede igennem, og Kate fik vist også snakket med flere goe gamle
NG'ere
Og Gia - ja, hvem skulle have troet det?
Den "sky, sarte og nervøse" kat, jeg troede, jeg fik ind ad døren....
Der lagde ud med, selvsikkert og systematisk, at snuse sig frem, helt
målbevidst, hele vejen igennem lejligheden (alle de mange kvm not
), hver en væg og krog blev gennemtjekket - og så smed hun sig trygt
inde under bordet med lang dug og hyggetæppe under Sky???
Tydeligt en kat, der ikke fejlede noget alvorligt psykisk. Var det 2.
eller 4. aften, hun kom frem, kiggede på mig, hoppede forsigtigt op i
sofaen og ville snuse næser?
Så tog vi den derfra, med kattesignalsprog, og metoden fra "Hvordan et
føl lærer at bære grime" - lidt ad gangen, masser af belønning og
tålmodighed
Den lille, store skat Hun har det nok bare ligesom mig: Larm, nej
tak, og jeg tilstår: I den kategori hører (med visse modifikationer)
også barnevræl.
Så vidt jeg forstod af hendes journal og tidl. ejeres dateringer, har de
stress-perioder, hun har haft, været i forbindelse med barn i vente, og
sikkert "kolikbarn" med de sygdomme, der gjorde, at Gissepigen måtte
flytte.
Larm og skrig kan gå enhver på nerverne.
Nu tager hun badning, show og dommerbord i stor, stensikker og stiv
perser-pote - med "snesko"!
Men hives ud af boksen ved nakken, det vil hun godtnok ikke!
Så jeg er på kig efter en "top-betjent" boks til min lille kejserinde
Potedask til smukke Mini

Fra : Kate

Dato : 13-12-08 11:02

> Tak, Tove
> Du skulle have været der Kate og jeg (og Hrönn, min ene bur-nabo)
> hyggede igennem, og Kate fik vist også snakket med flere goe gamle
> NG'ere

du har helt ret. Tove du gik virkeligt glip af noget Jeg hyggede
godt igennem og tænk dig Siri genkendte mig kun fra mit billede på
profilen, det er da imponerende.

Og ja, fik da talt en hel del med forhenværende NG-folk. Jeg endte med
at være på udstillingen i næsten 6 timer og det ville jeg ikke hvis jeg
"kun" skulle se kattene
Nu havde jeg så den fordel at det være lige ude i Knabstrup, så der var
jo heller ikke langt dertil

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kim2000

Dato : 08-12-08 22:46

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6 kat Rocke er grå
>
> Hmm gad vide, om mange år, hvilken farve den nye skal have.
>
> Men der er ingen tvil om at Twix er en flot fyr

Trunte var grå og blev 8 år før en traktor tog hende. På den tidspunkt jeg
fik hende boede jeg i lejlighed og hun var indekat de første 5-6 år, så det
måtte jo næsten gå galt.

Bølle var sort og forsvandt uden varsel da den var 2-3 år.

Så kom Fie, kridhvid, der kun blev 4 år, før en bil kørte den ned, mens den
sad på fortorvet og bilen var tæt på at køre galt for at ramme den, men
rammes skulle den fandme

Så er der Tiger, en grå hankat på mindst 10 kg, der er nu 10-12 år, fik ham
nogenlunde på samme tid som Trunte, men han flyttede hjemmefra for 3 år
siden, her gik han simpelthen over til en ældre dame i byen og har ikke
været til at drive ud siden.

Endelig har jeg nu Frida, grå, sort, og rød, som er 6 måneder og er
superkælen.

Og så er Misser som er en tilløbet sort møjkat, der bider og kradser og
derfor kun kommer til fyrrummet og som undgår os og vi undgår den.

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 00:32

> [...]
>
> Og så er Misser som er en tilløbet sort møjkat, der bider og kradser og
> derfor kun kommer til fyrrummet og som undgår os og vi undgår den.

Ja jeg er jo gået den anden vej, så mine er indhegnede idag.
Men det er dejligt at tænke tilbage på, alle de gode katte personligheder,
jeg har har haft på besøg.
Mine første katte holdt ikke så længe, men de havde et dejligt frit liv.

Nå dem jeg har nu skal holde lidt længerer, så de er i fængsel, på
matriklen.
Og det ser ud til de har vænnet sig med det

Men det med at katte flytter, ja det kender jeg godt
Jeg har sendt et par stykker hjem der var flyttet ind her men det mente
jeg ikke. Det mente mine katte derimod, ja de er så søde mine katte

Ja med at sende dem hjem mener jeg selvfølgelig at jeg fandt ud af hvor de
boede og den ene gang ringede jeg på og afleverede katen i en transportkasse
5 huse fra hvor jeg bor, For den lå og sov i min stue og jeg skulle på
udejob i en uge, mine katte kom på kattepension.
Ja det var tider før indhegningen, søde katte der kom på besøg. Og flyttede
ind.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 09-12-08 21:53

> Nå dem jeg har nu skal holde lidt længerer, så de er i fængsel, på
> matriklen.
> Og det ser ud til de har vænnet sig med det

Jeps, jeg har det lige sådan. dog nåede jeg kun at miste en så hed det
indendørs katte indtil jeg for 4 år siden købte hus og for 3 år siden
fik indhegnet haven.
Endnu mere lykke har det gjordt at få kattelem.
De katte har det snart bedre end mig selv

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 10-12-08 22:15

> Kate skrev:
> De katte har det snart bedre end mig selv
> Kate

Kate, hvis du trængs til forkælelse, så ved du forhåbentlig, hvor du kan
henvende dig: På min sofa! Så kan du også få hilst på Leise-bamsen

Fra : Kate

Dato : 11-12-08 21:12

> Kate, hvis du trængs til forkælelse, så ved du forhåbentlig, hvor
> du kan henvende dig: På min sofa! Så kan du også få hilst på
> Leise-bamsen Med venlig hilsen

hihihi, tak. Lige nu bliver jeg forkælet af Mowgli, han ligger klistret
opad mit rnr lår og tigger om opmærksomhed.

Lante er fornærmet fordi jeg tillod mig at efterlade ham på
dyrehospitaket tirsdag hvor de var onde ved ham hvis han selv skal sige
det.
De lagde ham til at sove og trak 2 tænder ud på ham og rensede resten.
Så ikke nok med at man magler tænder så lugtede man helt forkert hele
aftenen i går. Joe, man er fornærmet

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 10-12-08 22:03

> [...]

> Og så er Misser som er en tilløbet sort møjkat, der bider og kradser og
> derfor kun kommer til fyrrummet og som undgår os og vi undgår den.

I al fredsommelighed: Derfor har jeg indekatte: Trygge, sikrede, med
masser af leg og jagt, meget glade og kærlige mitter.
Begge morer de sig med at finde deres mad rundt om på klatrepladserne,
og med at lege misseræs, når de da ikke lige bliver viftet om næsen med
fristende legetøj! Lejon versus Catcatcheren - sure thing!
Jeg er ikke i tvivl: Sådan som den københavnske bytrafik har eskaleret
og accelereret gennem de seneste 5-10 år, så er den for farlig for mig -
og ikke mindt mine katte!
Folk kører som gale!
Jeg tør kun cykle om aftenen, og i week-end'en - til hverdag er
trafikken for hård!
Selv med ny cykel og toptunede bremser.
Og mine lykkebringende, elskelige mitter passer jeg endnu bedre på end
mig selv: De er livlige, glade og trygge stuekatte.
Indrømmet, de er også persere