Text editor i JS
Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 17-12-08 10:44

Jeg har en RichText editor på min php side.

Jeg gemmer i en mysql database og det bliver også gemt rigtigt
men når jeg trækker det tilbage i editoren går det galt.

Jeg har lokaliseret problemet til at det er når der er linjeskift
i $text1 variablen.

writeRichText('rte1', '<?php echo"$text1"; ?>', 350, 200, true,
false);

Hvis jeg laver vis kilde kan jeg se at hvis det hele står på en
linje går det fint, men hvis linjen deles så vil den ikke vise
editoren.

Er der nogen der kan hjælpe med det problem.

M.v.h. Christian Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-12-08 13:23

Chrístian Jørgensen skrev den 17-12-2008:
> [...]
> linje går det fint, men hvis linjen deles så vil den ikke vise
> editoren.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med det problem.

Hvilken editor?
Ed du sikker på der ikke er enkelte apostroffer (') i den tekst du
forsøger at vise?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Chrístian Jørgensen

Dato : 17-12-08 13:51

> Hvilken editor?

Det er en editor jeg har fundet på nettet, skrevet i JS. Den giver
muligheder for at lave lidt typografi i forhold til et alm. textarea.

Når jeg bruger enter knappen indsætter den <P>bla bla </P> og så
hopper en linje ned.

Det gemmer jeg så i min mysql db. Når jeg så skal hente det ind igen
går det hele i sort.

Så vidt jeg kan prøve mig frem til så er det de "tomme" linje skift
der giver problemet.

Jeg har prøvet med noget string replace, men kan ikke få det til at
virke.

> Ed du sikker på der ikke er enkelte apostroffer (') i den tekst du
> forsøger at vise?

Ja der er ikke enkelte apostroffer i teksten.

Håber du kan hjælpe

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-12-08 19:02

"Chrístian Jørgensen" <spam@mail.dk> skrev

> Det er en editor jeg har fundet på nettet,

Hvilken?

> Når jeg bruger enter knappen indsætter den <P>bla bla </P> og så
> hopper en linje ned.

Det lyder som en oldgammel editor.
TinyMCE, som jeg kender, indsætter <p> og ikke <P>.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-12-08 22:27

Chrístian Jørgensen:

> [...]
> virke.

> Ja der er ikke enkelte apostroffer i teksten.

Hvorfor formattere teksten inden den lægges i databasen?

Det er ikke mere arbejde at gøre det, når den hentes ud - og det kan
være ekstra arbejde, at være nødt til at rense den, hvis den skal
bruges uden HTML formattering (fylder også mindre uden).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : DADK

Dato : 20-12-08 03:52

Chrístian Jørgensen wrote:
> [...]
> linje går det fint, men hvis linjen deles så vil den ikke vise
> editoren.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med det problem.

Jeg bruger selv RTE uden problemer, og det ville være berigende med et
eksempel. Det er i øvrigt den samme der bruges på forskellige populære
blogs, web 2.0 steder mv, så den er OK.

Husker du at bruge updateRTEs();

??