gratis newsserver?
Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 20:17

Sunsite har tilsyneladende ryddet op på deres server mens jeg har været
bortrejst, og der er forsvundet et par grupper i alt.games.-hierakiet,
som jeg abonnerede på. Gruppen alt.games.warcraft vil jeg dog ikke
undvære.

Kan I anbefale en gratis newsserver, som fører denne gruppe - og gerne
lige så klippestabilt, som sunsite? :)

--
Peter T.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-12-08 20:35

Peter T. <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev :

> [...]
>bortrejst, og der er forsvundet et par grupper i alt.games.-hierakiet,
>som jeg abonnerede på. Gruppen alt.games.warcraft vil jeg dog ikke

Så vidt jeg kan se, så er du TDC-kunde, hvad er der i vejen med
deres newsserver?

De har gruppen.

Du kan da prøve news.mozilla.org

http://ilias.ca/newsserverinfo
--
Kerim

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 20:54

In article <hg0gk41ia9crneosh9lq4q3h0aau6gvhoe@dtext.news.tele.dk>,
kerim@mail.tele.invalid says...

> Så vidt jeg kan se, så er du TDC-kunde, hvad er der i vejen med
> deres newsserver?

Jeg kører på kærestens udbyder lige nu og har selv fullrate derhjemme..
Så TDCs newsserver har ingen interesse.

> Du kan da prøve news.mozilla.org

Tjoh. Der er umiddelbart kun omkring 186 mozilla-grupper. :)

--
Peter T.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-12-08 20:52

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

> Du kan da prøve news.mozilla.org
>
> http://ilias.ca/newsserverinfo

Har den gruppen alt.games.warcraft?

Jeg vil foreslå:

http://news.motzarella.org/

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:19

In article <877i5z2908.fsf@cdnews.my-fqdn.de>, carl.drud@gmx.com says...

> Jeg vil foreslå:
>
> http://news.motzarella.org/

Tak. Registreringen gik fint igennem og jeg vist sat alt op korrekt.
Men kan du/andre bekræfte om hvorvidt der er adgang til serveren i dette
øjeblik? For jeg får en fejlmelding om, at der ikke er "direkte"
adgang.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:20

In article <MPG.23b22b379f454e5f989763@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> For jeg får en fejlmelding om, at der ikke er "direkte" adgang.

Mere korrekt fortæller microplanet gravity dette:

error: an online error occurred.

when: connecting to news server reader.motzarella.org

reason: the requested name is valid, but is not directly reachable

hmm.

--
Peter T.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-12-08 21:36

Peter T. <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> writes:

> Mere korrekt fortæller microplanet gravity dette:
>
> error: an online error occurred.
>
> when: connecting to news server reader.motzarella.org
>
> reason: the requested name is valid, but is not directly reachable

Måske det hjælper at ændre din mail adresse til xxx@hotmail.invalid

Se evt. betingelser:

http://news.motzarella.org/index.php?showpage=terms

--
Carl

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:53

In article <873agn26yk.fsf@cdnews.my-fqdn.de>, carl.drud@gmx.com says...

> Måske det hjælper at ændre din mail adresse til xxx@hotmail.invalid

Tjoh. Jeg forvanskede ikke min email i opsætningen denne gang og det
vil være for sært, hvis der resolut skal stå invalid og ikke com.

--
Peter T.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-12-08 21:57

Carl Drud <carl.drud@gmx.com> skrev :

>Har den gruppen alt.games.warcraft?

Aner det ikke, men der er en gruppeliste.
--
Kerim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-12-08 21:02

Peter T. skrev:

>Kan I anbefale en gratis newsserver, som fører denne gruppe

måske http://news.motzarella.org/ men husk at læse Terms of use, for med
din nuværende opsætning må du ikke bruge den

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Simon

Dato : 16-12-08 21:16

Peter T. skrev:
> [...]
> undvære.
>
> Kan I anbefale en gratis newsserver, som fører denne gruppe - og gerne

Hej.
Kan du ikke bare abonnere på gruppen via google?
http://groups.google.com.au/group/alt.games.warcraft/topics?lnk=rgh&hl=en

Hvis du tilmelder dig, kan du evt. få tilsendt en mail hver dag med alle
de indlæg, der kommer.

mvh
simon

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:21

In article <49480ca7$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
nyhed.2008fjern@gmail.com says...

> Kan du ikke bare abonnere på gruppen via google?

Det er aaalt for langsomt i forhold til ren nntp. :)

--
Peter T.

Fra : Ole C

Dato : 16-12-08 21:20

Har lige checket, at alt.games.warcraft fungerer glimrende på Sunsite.....?

--
vh
Ole C

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:26

In article <49480d52$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
mail@FJERNolec.dk says...

> Har lige checket, at alt.games.warcraft fungerer glimrende på Sunsite......?

Sikker? For gruppen meldes væk i både xnews, gravity og 40tude dialog.

--
Peter T.

Fra : Simon

Dato : 16-12-08 21:31

Peter T. skrev:
> In article <49480d52$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
> mail@FJERNolec.dk says...

> Sikker? For gruppen meldes væk i både xnews, gravity og 40tude dialog.

Ja, den er med i sunsites nyhedsgrupper.
Har lige prøvet at abonnere på den, og den kommer fint her.
Jeg bruger Thunderbird 2 og har Fullrate som udbyder.
/simon

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-12-08 21:33

Peter T. skrev:

>Sikker?

Jeg har også lige prøvet fra sunsite, der ligger indlæg i den gruppe fra
den sidste måneds tid, nyeste indlæg er fra kl 20:20 i aften

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:41

In article <49481081$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> Jeg har også lige prøvet fra sunsite, der ligger indlæg i den gruppe fra
> den sidste måneds tid, nyeste indlæg er fra kl 20:20 i aften

Det er sært. For jeg har netop igen opdateret gruppelisterne i alle 3
newsreadere (som jeg af uransagelige grunde har installeret da jeg kun
bruger gravity), og ingen af dem kan finde netop alt.games.warcraft.

Jeg prøver lige thunderbird og OE. :)

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 21:51

In article <MPG.23b230b36d8fca10989767@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> Jeg prøver lige thunderbird og OE. :)

Thunderbird finder kun alt.com.*, alt.os.* og alt.sys.*. Jeg gider ikke
engang at prøve OE. :)

--
Peter T.

Fra : Max

Dato : 16-12-08 21:59

Hej Peter

> Thunderbird finder kun alt.com.*, alt.os.* og alt.sys.*. Jeg gider
> ikke engang at prøve OE. :)

Måske du skulle prøve OE, min fandt lige den ønskede gruppe
med indlæg og det hele.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 22:04

In article <49481695$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...

> Måske du skulle prøve OE, min fandt lige den ønskede gruppe
> med indlæg og det hele.

Det skulle lige gå op for mig, at OE har skiftet navn til windows mail i
vista. Heller ingen succes her. Så det må være serverspecifikt i
forhold til min konto hos sunsite. Der kan ikke være anden forklaring
og jeg har altså ikke taget syre i aften. På ære! :)

--
Peter T.

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-12-08 22:12

Peter T. wrote:

> [...]
> serverspecifikt i forhold til min konto hos sunsite. Der kan ikke
> være anden forklaring og jeg har altså ikke taget syre i aften. På

Jeg har fundet news:alt.games.warcraft på news.sunsite.dk med Windows
Mail og hentet 3513 meddelelser.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter T.

Dato : 16-12-08 22:20

In article <494819cb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
erik.olsen@ishoejby.dk says...

> Jeg har fundet news:alt.games.warcraft på news.sunsite.dk med Windows
> Mail og hentet 3513 meddelelser.

Grrrrrr...

--
Peter T.

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-12-08 22:27

Peter T. wrote:
> In article <494819cb$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>,
> erik.olsen@ishoejby.dk says...

> Grrrrrr...

Don't kill the messenger.

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 08:01

In article <MPG.23b21d1fa1050406989761@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> [...]
> bortrejst, og der er forsvundet et par grupper i alt.games.-hierakiet,
> som jeg abonnerede på. Gruppen alt.games.warcraft vil jeg dog ikke

Så er den tilbaws. I aftes kunne alle testede newsreadere kun finde ca.
4207 grupper på sunsite. Nu er der vist omkring 18000 stk igen. :)

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 19-12-08 00:26

In article <MPG.23b2c2128bac842698976c@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> Så er den tilbaws. I aftes kunne alle testede newsreadere kun finde ca..
> 4207 grupper på sunsite. Nu er der vist omkring 18000 stk igen. :)

Det her er ret interessant! I morges havde jeg problemet igen og
tænkte, at der var knas med sunsites server. nu er jeg kommet hjem og
havde ikke længere problemet.
Men jeg opdagede til gengæld, at laptoppen var hoppet på naboens usikre
netværk, så jeg skiftede over til kærestens router. Men så opstod
problemet igen. Jeg har så skiftet lidt mellem naboens router og
kærestens router og problemet forsvinder på naboens router og dukker op
på kærestens router.

Tror I på den problemstilling? :)

Jeg er i hvert fald sikker på at kærestens dlink-router er moden til
udskiftning, da den før har opført sig temmeligt mærkværdigt.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 20-01-09 12:35

In article <MPG.23b4fa60ccb47ff8989777@news.sunsite.dk>, usenet170908
@hotmail.INVALIDcom says...

> [...]
>
> Jeg er i hvert fald sikker på at kærestens dlink-router er moden til
> udskiftning, da den før har opført sig temmeligt mærkværdigt.

Nå. Jeg har nu levet med dette problem siden jeg startede denne tråd
16. dec. sidste år. Jeg har testet med min egen router hjemmefra og
problemet er der stadig. Og jeg har forøvrigt også testet problemet på
min kærestes pc, hvor det også er til stede.
Jeg har forlængst skrevet til sunsite, men har ikke fået svar. Så
problemet må vel ligge hos dem og ikke lokalt hos mig. Jeg undrer mig
blot over, at jer, som har svaret mig i tråden her, ikke ar problemet.

--
Peter T.