IE7 ?
Fra : Squizze

Dato : 22-12-08 01:36

Jeg har prøvet IE7 men kan ikke li´ dens design & funktioner,
så jeg er gået tilbge til IE6.
Kan jeg evt. få IE7 til at opføre sig som IE6 el. hvad ?

PFT
Squizze

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 02:33

Hvad med at prøve Mozilla Firefox? Den kan være installeret samtidigt med IE. Den kan hentes her: http://www.mozilla.com.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 07:35

JJ wrote:

> Hvad med at prøve Mozilla Firefox? Den kan være installeret samtidigt
> med IE. Den kan hentes her: http://www.mozilla.com.

Underligt svar. Jeg har en bil hvor jeg ikke kan
lide indtrækket, er der nogen der ved hvor jeg
kan købe nyt indtræk......køb en ny bil

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-12-08 07:45

On Mon, 22 Dec 2008 07:34:41 +0100, <Just> wrote:

>Underligt svar. Jeg har en bil hvor jeg ikke kan
>lide indtrækket, er der nogen der ved hvor jeg
>kan købe nyt indtræk......køb en ny bil

Jeg havde sagt ja tak til den nye bil, hvis den var gratis :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-12-08 10:13

<Just> skrev

> Underligt svar. Jeg har en bil hvor jeg ikke kan
> lide indtrækket, er der nogen der ved hvor jeg
> kan købe nyt indtræk......køb en ny bil

Måske fordi spørgsmålet blev læst som:
Spm: "Jeg har fået en ny bil hvor jeg ikke kan lide indtrækket. Hvordan kan
jeg få den til at opføre sig som min gamle, ulovlige bil (der ikke var i
forsvarlig stand)?".
Svar: "Få dig en ny bil af et andet mærke (helt gratis)."

IE6 er en uddateret browser, og det irriterer mig at så mange stadig bruger
en gammel browser der ikke er standardoverholdende. Så er de selv ude om
det, hvis der med tiden opstår problemer med at besøge forskellige
hjemmesider der i øvrigt bruger standardoverholdende kode.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 13:31

On Mon, 22 Dec 2008 10:13:04 +0100, "Philip Nunnegaard"
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> IE6 er en uddateret browser, og det irriterer mig at så mange stadig bruger
> en gammel browser

Hvordan kan det irritere dig at andre bruger en gammel browser.
IE6 er mindre pladskrævende, især på en laptop med widescreen.
Derfor stadig IE6 her.

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 14:52

Knud wrote, on 22-12-2008 13:31:
> Hvordan kan det irritere dig at andre bruger en gammel browser.
> IE6 er mindre pladskrævende, især på en laptop med widescreen.
> Derfor stadig IE6 her.
Måske fordi IE6 gør det lettere for dårligdomme at sprede sig, og det kan berøre os alle. Jeg har ihvertfald læst, at IE7 er mere sikker end IE6. Så jeg synes, at man skal bruge den nyeste version,
hvis der ikke er noget, som taler imod det. Et andet indlæg beskriver nu, hvordan man får IE7 til at opføre sig som IE6, så hvis udseendet på skærmen er det, der afholder dig fra at bruge IE7, synes
jeg, at du skulle overveje at skifte til IE7.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-08 16:26

Knud <> skrev:

> Hvordan kan det irritere dig at andre bruger en gammel browser.

Derved at han skriver hjemmesider og er nødt til at sørge for at
de ser hæderlige ud i IE. Da browseren ikke overholder standarden
og desuden på områder hvor det er lovligt, opfører sig anderledes
end andre browsere, er den en klods om benet.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-12-08 17:31

"Knud" skrev

> Hvordan kan det irritere dig at andre bruger en gammel browser.

Fordi det giver ekstra arbejde til webdesignerne.
Hvis alle browsere var lige så standardoverholdende som Firefox eller
Opera - eller blot som IE7 for den sags skyld - kunne man nøjes med at
skrive standardoverholdende kode for at få det til at se ordentligt ud i
alle browsere.

> IE6 er mindre pladskrævende, især på en laptop med widescreen.
> Derfor stadig IE6 her.

Mærkeligt argument.
Mig bekendt fylder de fleste browsere kun 15-20 MB.
Sammenlign det med nutidige harddiske, hvis plads gerne regnes i et 2- eller
3-cifret antal GB.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:23

Philip Nunnegaard wrote:
> "Knud" skrev

> Fordi det giver ekstra arbejde til webdesignerne.

Ævl, det tager de slet ikke hensyn til og de er
fløjtene ligeglade med hvilken browser jeg
bruger.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-12-08 18:32

<Just> skrev

> Ævl, det tager de slet ikke hensyn til og de er
> fløjtene ligeglade med hvilken browser jeg
> bruger.

Det giver i hvert fald ekstraarbejde for os der ikke er ligeglade.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-08 18:26

Philip Nunnegaard skrev:

>Mig bekendt fylder de fleste browsere kun 15-20 MB.
>Sammenlign det med nutidige harddiske, hvis plads gerne regnes i et 2-
>eller 3-cifret antal GB.

mon det er den visuelle plads i stedet der menes ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 14:08

Philip Nunnegaard wrote, on 22-12-2008 10:13:
> [...]
> var i forsvarlig stand)?".
> Svar: "Få dig en ny bil af et andet mærke (helt gratis)."

Ja, noget i den stil. Men hvis jeg vidste, hvordan man får IE7 til at se ud som IE6, havde jeg også skrevet det.

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 13:09

Just wrote, on 22-12-2008 07:34:
> Underligt svar. Jeg har en bil hvor jeg ikke kan
> lide indtrækket, er der nogen der ved hvor jeg
> kan købe nyt indtræk......køb en ny bil

At vedkommende ikke kan lide designet taler da netop for at prøve en helt anden browser, når den er gratis. IE6 bliver liggende på computeren, så hvis trådstarter ikke kan lide Firefox, er det bare at
fortsætte med at bruge IE6.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-12-08 13:19

Squizze skrev:

> Kan jeg evt. få IE7 til at opføre sig som IE6 el. hvad ?

Ja:
Opret en ny genvej ved at højreklikke på skrivebordet og
vælge Ny => Genvej. I indtastningsfeltet skal du skrive:
c:\windows\ie7\iexplore.exe og klikke på Næste. I den
efterfølgende dialogboks skal du skrive navnet på genvejen,
fx IE6. Afslut ved at klikke på Udfør.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk