FF2/Netbank
Fra : Bent E.

Dato : 17-12-08 11:21

Jeg har i nogen tid ikke kunnet logge på min netbank fra den ene
af vore 2 pc'ere.
Begge bruger normalt Firefox ver. 2.0.0.18
Begge bruger samme brugernavn, password mv. til netbank.
Med IE browseren er der ikke noget problem.

Jeg mener at fejlen må ligge i FF-browseren. Det kan vel ikke
være noget hos netbanken der er forkert? der var nemlig lidt rod
i vore persondata (min kones og mine) for nogen tid siden, og
det er min kones pc der har problemet.

Jeg kan godt lave en systemgendannelse der en måneds tid gammel,
men så bliver jeg jo ikke meget klogere, hvis fejlen så er væk.
Før jeg gendanner, vil jeg spørge her: er der nogen gode ideer?

Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 081216-0, 16-12-2008
Testet: 17-12-2008 11:26:25

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-12-08 13:21

Bent E. skrev:
> Jeg har i nogen tid ikke kunnet logge på min netbank fra den ene
> af vore 2 pc'ere.

Hvad sker der, når du prøver?

> Begge bruger normalt Firefox ver. 2.0.0.18

Du bør overveje at opgradere til den nyeste version, der i
skrivende stund er 3.04:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

> Jeg mener at fejlen må ligge i FF-browseren. Det kan vel ikke
> være noget hos netbanken der er forkert?

Det er svært at sige, når du ikke skriver noget om, hvad der
sker og evt. fejlmeddelelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Bent E.

Dato : 17-12-08 15:01

> Hvad sker der, når du prøver?

Hej Kim
Jeg logger *normalt* på netbank fra et ikon på skrivebordet,
og får så straks en side hvor data/koder skal indtastes.

Men *nu* kommer der en blank side, der forneden tv. siger: Færdig.
Jeg kan så ikke komme videre ad den vej.
Jeg finder så bankens hovedside, hvor der er et log-på felt.
Når jeg klikker på feltet, får jeg følgende melding,
der kommer indenfor et splitsekund, og siger:
"forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst".
dernæst 3 forslag til at fejlen opstod, nemlig;
serveren er nede (serveren er oppe)
dit netværk er nede (nettet er oppe)
din firewall eller proxy spærrer (firewall er windows standard, der er
ingen proxy)
parenteser er mine kommentarer.

> Du bør overveje at opgradere til den nyeste version, der i
> skrivende stund er 3.04:
> http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Ja, det har jeg også overvejet, men undladt fordi jeg mister en tilføjelse:
Sage 1.3.10
Jeg vil alligevel opgradere snart, fordi ver. 2 udgår, har jeg læst, og
ver. 3 er vel også mere sikker.

Bent E.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 081216-0, 16-12-2008
Testet: 17-12-2008 15:03:09

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-12-08 15:20

Bent E. wrote:

> Jeg logger *normalt* på netbank fra et ikon på skrivebordet,
> og får så straks en side hvor data/koder skal indtastes.

Hvilken netbank?

> Jeg vil alligevel opgradere snart, fordi ver. 2 udgår, har jeg læst, og
> ver. 3 er vel også mere sikker.

Jeg skifter ikke til FF3, før alle mine udvidelser findes dertil.

> ---
> avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
> Virus Database (VPS): 081216-0, 16-12-2008
> Testet: 17-12-2008 15:03:09
> avast! - copyright (c) 1988-2008 ALWIL Software.

Kan du ikke gøre noget ved det her spam?

Jesper Poulsen

Fra : Bent E.

Dato : 17-12-08 16:01

Jesper Poulsen wrote:

> Hvilken netbank?

Nykredit

> Jeg skifter ikke til FF3, før alle mine udvidelser findes dertil.

> Kan du ikke gøre noget ved det her spam?

Jooh, i textformat er det måske overflødigt

Bent E.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 081216-0, 16-12-2008
Testet: 17-12-2008 16:02:07

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-12-08 15:37

Bent E. skrev:

> Men *nu* kommer der en blank side, der forneden tv. siger: Færdig.

Ok, så er næste skridt at prøve via hjemmesiden, som du så
gør her:

> Jeg finder så bankens hovedside, hvor der er et log-på felt.
> Når jeg klikker på feltet, får jeg følgende melding,

Før eller efter du har indtastet dine login-oplysninger?
Hvis før, så tyder det på en fejl hos banken. Hvis efter kan
fejlen ligge hos dig eller banken.

> "forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst".
> dernæst 3 forslag til at fejlen opstod, nemlig;
> serveren er nede (serveren er oppe)

Hvordan kan du vide det? Banken benytter sandsynligvis ikke
den samme server til hjemmeside og selve netbanken.

> dit netværk er nede (nettet er oppe)

Ok.

> din firewall eller proxy spærrer (firewall er windows standard, der
> er ingen proxy)

Ok, så bør fejlen heller ikke ligge her. Du har ikke andre
sikkerhedsprogrammer installeret?

Som Jesper Poulsen spørger: Hvilken netbank?

Der er så lige kommet en version 3.05.

> Ja, det har jeg også overvejet, men undladt fordi jeg mister en tilføjelse:
> Sage 1.3.10

Du kan bruge Sage-Too, der faktisk er bedre end Sage:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/7263

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Bent E.

Dato : 17-12-08 15:58

Kim Ludvigsen wrote:

> Ok, så er næste skridt at prøve via hjemmesiden, som du så
> gør her:

> Før eller efter du har indtastet dine login-oplysninger?

FØR

> Hvis før, så tyder det på en fejl hos banken. Hvis efter kan
> fejlen ligge hos dig eller banken.

Så tager jeg fat i banken

> Hvordan kan du vide det? Banken benytter sandsynligvis ikke
> den samme server til hjemmeside og selve netbanken.

Jeg kan logge på umiddelbart efter med IE.

> Ok.

> Ok, så bør fejlen heller ikke ligge her. Du har ikke andre
> sikkerhedsprogrammer installeret?

Nej

> Som Jesper Poulsen spørger: Hvilken netbank?

Nykredit

> Der er så lige kommet en version 3.05.

OK

> Du kan bruge Sage-Too, der faktisk er bedre end Sage:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/7263

Tak for det, så opgr. jeg

Bent E.

---

Fra : Bent E.

Dato : 18-12-08 10:38

> FØR

> Så tager jeg fat i banken

Nu kører det!

I får tak for hjælpen, Kim og Jesper.

Mvh
Bent E.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 081217-0, 17-12-2008
Testet: 18-12-2008 10:38:25